Baterie

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewint »

ok tak to nebudu řešit baterku pořádně dobiju a přes zimu budu udržovat v teple :D
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dusin »

Tak si zkontroluj vedení,ať nedopadneš jako já.Málem sem královi spálil měřák(šluslej kabel ke startéru,odběr 9,5 ampér na kostru.Betrka kupodivu přežívala a startovala)
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewint »

mám problém ať tam dám jakoukoli baterku je přes noc nebo asi za 2hodky vybitá,auto dobijí asi na volmetru 12-13V.Čím to může být?
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Úplně všechno vypni a do obvodu hned za baterku zapoj (!!SÉRIOVĚ!!) ampérmetr a uvidíš, jestli auto nemá klidovej odběr nějakej strašidelnej. Jestli jo, budeš mít někde skříplej drát, možná bych to přiložil i Tvému minulému problému s prasknutím pojistky dobíjení.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Ak by 12 - 13V bolo presne napatie, tak to nedobija. Minimalne dobijacie napatie je cca 13,5V, optimalne 13,8 - 14,4
Roman
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9421
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Přesně jak píše Jelen a Roman.
Jen přihodím, že to klidně může být i spálená dioda v alternátoru. Zapoj ampérmetr a uvidíš.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

12-13 by ledva (tj. jentaktak) stačilo, kdybys každou jízdu jel aspoň 50km. Roman to napsal úplně přesně ;-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9421
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Davide, souhlasit nemohu ... i kdyby to dobíjelo 12-13V, tak je to velice málo a velice brzo by odešla baterka - v podstatě totiž dobíjena není. Nabitá baterka má mít víc jak 13V, což tímto nedocílíš.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Zijem uz dlhe roky v spolupraci s jednym Oltcitom, u ktoreho elektronicky regler neda viac ako 13,5V a je to minimum. Nastastie to drzi aj so vsetkymi spotrebicmi, ale aj tak je to minimum, ktore sa zatial na zivotnosti baterky nejako zvlast neprejavilo. 13,8 - 14,2 je podla mojich skusenosti optimum, i ked pri niektorych samodoma vyrabanych elektronickych regleroch sa doporucoval aj prepinac na "zimny rezim" s napatim az 14,8V. Pri vyssom dobijacom napati treba castejsie kontrolovat hladinu elektrolytu.
Roman
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Vašátor píše:Davide, souhlasit nemohu ... i kdyby to dobíjelo 12-13V, tak je to velice málo a velice brzo by odešla baterka - v podstatě totiž dobíjena není. Nabitá baterka má mít víc jak 13V, což tímto nedocílíš.
Na nastartování to většinou ještě stačí (ověřeno u 21053 do 11,4V, vydržela tak startovat celou zimu, i potom). Měl jsem na mysli absolutní minimum, kdy to ještě natočíš, netvrdil jsem, že 12-13V stačí na "zdravý dobití".
Třeba u R19 se startér pod 12,5V ani nehne.

Baterka by se neměla dostat pod 12V, pokud vím, jinak to snese - za předpokladu, že ti motor chytá hned a ne po 15s točení (pak se z těch dejmetomu ledva 12,4V rychle spadne i pod 11 a nazdar).

Ale tohle je "limitní příklad", je jasný, že je to "tenkej led" a tak jsem to taky myslel. ;-)

Jo, ještě něco - různý baterky vyžadujou různý dobíjení, třeba Varta SilverLine nebo jak se ten bazmek jmenuje, je pod 13,8V nepoužitelná! (kdyby někdo chtěl, ze šamády jsem jí před pár týdny vyhodil, jezdilo se po městě a těch 13,5-14,0 jí nestačilo, vybila se tak po 1-2 měsících 2-5km jízd po Plzni na 12,2 a pak už jí šamáda ignorovala). Jinak by měla být zdravá.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Majo2103
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo2103 »

Pre tých,ktorým to blbo chytá :wink: .Tá cena nie je tak hrozná.Aj keď s miestom by to bolo horšie.
http://www.armyvyprodej.cz/shop/akumulatory-c-79_219.html
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“