Stránka 4 z 10
Napsal: stř bře 28, 2007 20:47
od dmatej
O víkendu to musím spravit - takže do pátku nejpozději koupím díly.
Napsal: sob bře 31, 2007 20:11
od dmatej
Díly přišly na 900, řetěz je na délku o článek kratší než starej. Výměnu mám za sebou, jen musim nastavit předstih.
Koupil jsem i napínák a tlumič, napínák vypadá prakticky stejně jako před 20 lety, tlumič je ale fakt s bídou poloviční.
Jak jinak, opět se něco posralo. Nemohl jsem tam dostat mechanismus za napínákem -napínák má za sebou 5000 km, je v pohodě, tlumič taky, řetěz novej ... - takže jsem došel k tomu, že to zkusím přitáhnout dvěma delšími šrouby a pak je prohodím za původní štefty. Žil jsem v domění, že hlava je hliníková, takže spíš vytrhnu závit ven, než abych strhnul šrouby. Nevím, co to za slitinu je, ale dopadlo to tak, že jeden šroub se sprostě zlomil
Následovalo odvrtání, čímž se poškodil i původní závit a mě už nenapadlo nic chytřejšího (a drze to přiznávám), než v nouzi tam šteft prostě zalepit (nedomyšleno do konce, tj. čím).
Závitník nemám, tak jsem zkoušel už osvědčenou metodu, tj. vzít nějaký šroub v dobrém stavu a zkusit s ním do "hliníku" vyběhnout závit. Po čtvrtém šroubu zbaveném závitu jsem to vzdal.
Pod napínákem mimochodem hned při sundavání vzalo za své papírové těsnění - jenže!!!
Napínací ústrojí jsem ve svěráku stlačil a stáhnul, druhým šteftem jsem oatrně ústrojí přišrouboval (bez těsnění) k hlavě, a jen tak zkusmo jsem zkusil zašroubovat i druhý šteft - a překvápko, ono se to povedlo!!! Jestli tam bude camtat olej, kašlu na to (kecám, stejně mi to nedá).
A opět jenže
Na odvrtávání jsem potřeboval místo, takže jsem musel odpojit chlazení nad napínákem. Při tom (jak překvapivé), se opět rozpadlo papírové těsnění pod nástavcem na hadice. Hodlám koupit silikon a zítra to složit.
DOTAZ: jak se zachází s tím silikonem a jaký mám koupit?! Budou ho mít v neděli v nějakém hypersupermegamarketu?
Napsal: sob bře 31, 2007 20:52
od Křečík Barbuška
Čím víc se do hovna rejpe, tím víc smrdí, ale vytrvej, úspěch se zcela jistě dostaví, možná i dříve než zešílíš. Musíš být silný.
Silikon by měl být tak od -60°C do +250°C. V popisku by měla být nějaká zmínka o tom, že se jedná o silikonové těsnění pro víka, příruby, olejové vany atd. . Co se týče značky tak ta je lhostejná, Loctite, Lukopren atd. Barva od červené o černou bývají i modré. Já použil na převodovku černý Loctite 149 a zatím v pohodě všude sucho.
Napsal: sob bře 31, 2007 20:52
od Vašátor
v domácích podmínkách ti stačí tvrdej papír a těsnění si vystřihnout
(před montáží namazat vazelínou). Také to funguje
.
Silikon: Na motory a převodovky, většinou bejvá červenej nebo černej. Výrobce .. .to je celkem fuk. Co se týká postupu, každý výrobce udává jinej. Teda alespoň já jsem se s tím setkal, poslední dobou však na tubu už žádný postup nepíšou (jak jsem si nedávno všimnul). Tudíž vše očistit, odmastit, dát vrstvu silikonu,. lehce dotáhnout, nechat zavadnout a dotáhnout napevno. ... toto je můj postup. Ovšem jak již tu jedna debata byla, co člověk, to jinej postup...
Napsal: ned dub 01, 2007 07:40
od MZ
dmatej píše:Díly přišly na 900, řetěz je na délku o článek kratší než starej. Výměnu mám za sebou, jen musim nastavit předstih.
Koupil jsem i napínák a tlumič, napínák vypadá prakticky stejně jako před 20 lety, tlumič je ale fakt s bídou poloviční.
Jak jinak, opět se něco posralo. Nemohl jsem tam dostat mechanismus za napínákem -napínák má za sebou 5000 km, je v pohodě, tlumič taky, řetěz novej ... - takže jsem došel k tomu, že to zkusím přitáhnout dvěma delšími šrouby a pak je prohodím za původní štefty. Žil jsem v domění, že hlava je hliníková, takže spíš vytrhnu závit ven, než abych strhnul šrouby. Nevím, co to za slitinu je, ale dopadlo to tak, že jeden šroub se sprostě zlomil
Následovalo odvrtání, čímž se poškodil i původní závit a mě už nenapadlo nic chytřejšího (a drze to přiznávám), než v nouzi tam šteft prostě zalepit (nedomyšleno do konce, tj. čím).
Závitník nemám, tak jsem zkoušel už osvědčenou metodu, tj. vzít nějaký šroub v dobrém stavu a zkusit s ním do "hliníku" vyběhnout závit. Po čtvrtém šroubu zbaveném závitu jsem to vzdal.
Pod napínákem mimochodem hned při sundavání vzalo za své papírové těsnění - jenže!!!
Napínací ústrojí jsem ve svěráku stlačil a stáhnul, druhým šteftem jsem oatrně ústrojí přišrouboval (bez těsnění) k hlavě, a jen tak zkusmo jsem zkusil zašroubovat i druhý šteft - a překvápko, ono se to povedlo!!! Jestli tam bude camtat olej, kašlu na to (kecám, stejně mi to nedá).
A opět jenže
Na odvrtávání jsem potřeboval místo, takže jsem musel odpojit chlazení nad napínákem. Při tom (jak překvapivé), se opět rozpadlo papírové těsnění pod nástavcem na hadice. Hodlám koupit silikon a zítra to složit.
DOTAZ: jak se zachází s tím silikonem a jaký mám koupit?! Budou ho mít v neděli v nějakém hypersupermegamarketu?
Jestli potřebuješ papír na těsnění, tak se mrknem na zásoby ze Stylu
Napsal: pon dub 02, 2007 15:25
od Dusan
zasadne nedavam na ladu tmel
rozumne pouzitie tmelu by som videl na olejovu vanu
blby pristup a robi sa to raz za cas..tak radsej poriadne
Napsal: stř dub 04, 2007 11:11
od dmatej
Koupil jsem obe tesneni (pod napinak i nastavec na chlazeni), celkem 14 Kc
Silikonu jsem se taky branil, ale na druhou stranu ... kdo ma porad nekde neco shanet (idealne v nedeli)
Napsal: pon dub 09, 2007 18:32
od dmatej
Laďka jezdí, jen špatně startuje teplá. Spotřebu zjistím do 3 dnů
Jen napínací ústrojí řetězu teď visí jen na jednom šroubu, snad to zatím stačí
Napsal: pon dub 09, 2007 18:57
od Nemo
dmatej píše:Jen napínací ústrojí řetězu teď visí jen na jednom šroubu, snad to zatím stačí
To bych se teda bál
Napsal: pon dub 09, 2007 19:32
od Křečík Barbuška
To Dmatej, proč se s tím tak trápíš, vždyť chceš kupovat Kalinu, chceš přijít předčasně o nervy? Nech si nějakou energii i na nový model.
K rozvodům, dostal se ke mě "íčkový" plastový tlumič kmitů, nicméněž jaksi nemám odvahu ho tam dát, tak nějak mi připomíná výlisek nepřílišiš zdařilé stavebnice plastikového modelu
. Navíc od mého ryze amatérského našponování řetězu bylo ujeto 600 Km a vše se zdá v pohodě, asi se budu držet hesla, že když něco funguje tak se do toho nešahá.
Napsal: ned dub 22, 2007 11:25
od dmatej
Nemo: Stačilo, ten závit v hlavě je pevnej až až, a šteft taky nepřetrhneš v podélným směru jen tak. Už je to chycený i na ten druhej, projeli jsme závitníkem závit a šroubek se chytil.
KL: Prostě mi to nedá, Laděnka na silnici řádí jako divá, včera jsem honil 1,4 16v Roomstera a 1,3 Felicii 130-155, spotřeba určitě do 11litrů. Někde jsem tu o tom psal víc.
Laďka bude stále záložní stroj a taky na výlety do lesa atp. Prostě moje stavebnice. Nový model budu jezdit předně reklamovat, pokud se na něm něco podělá. A asi budu pak dost naštvanej...
Napsal: pon srp 20, 2007 11:50
od vik2
Chtel bych na neco upozornit.
Stepan Getsko tu psal o serizeni rozvodu. na prvni strance. A sice ze znacku na remenici kliky na 0s. a zaroven znacka rozvodu musi sedet. To je ovsem spatne
Docetl jsem se v nejake knize o serizovani Lady ze Rysky na vacce sedi pri 12s. predstihu
ja to spatne mel dlouho, a nedavno jsem to objevil pri napinani retezu a delani vule ventilu. Predelal jsem to a motor znatelne lepe jede
Napsal: pon srp 20, 2007 11:52
od Myso
vik2 píše:Docetl jsem se v nejake knize o serizovani Lady ze Rysky na vacce sedi pri 12s. predstihu
Napsal: pon srp 20, 2007 11:53
od vik2
ja to najdu a dam to sem. Netvrdim ze jsem expert, ale obcas ctu veci co me zajimaji....
Napsal: pon srp 20, 2007 11:55
od Myso
vik2 píše:ja to najdu a dam to sem. Netvrdim ze jsem expert, ale obcas ctu veci co me zajimaji....
len dufam ze to nebol tuma