Stránka 4 z 10

Napsal: stř bře 28, 2007 20:47
od dmatej
O víkendu to musím spravit - takže do pátku nejpozději koupím díly.

Napsal: sob bře 31, 2007 20:11
od dmatej
Díly přišly na 900, řetěz je na délku o článek kratší než starej. Výměnu mám za sebou, jen musim nastavit předstih.
Koupil jsem i napínák a tlumič, napínák vypadá prakticky stejně jako před 20 lety, tlumič je ale fakt s bídou poloviční.

Jak jinak, opět se něco posralo. Nemohl jsem tam dostat mechanismus za napínákem -napínák má za sebou 5000 km, je v pohodě, tlumič taky, řetěz novej ... - takže jsem došel k tomu, že to zkusím přitáhnout dvěma delšími šrouby a pak je prohodím za původní štefty. Žil jsem v domění, že hlava je hliníková, takže spíš vytrhnu závit ven, než abych strhnul šrouby. Nevím, co to za slitinu je, ale dopadlo to tak, že jeden šroub se sprostě zlomil :(

Následovalo odvrtání, čímž se poškodil i původní závit a mě už nenapadlo nic chytřejšího (a drze to přiznávám), než v nouzi tam šteft prostě zalepit (nedomyšleno do konce, tj. čím).
Závitník nemám, tak jsem zkoušel už osvědčenou metodu, tj. vzít nějaký šroub v dobrém stavu a zkusit s ním do "hliníku" vyběhnout závit. Po čtvrtém šroubu zbaveném závitu jsem to vzdal.
Pod napínákem mimochodem hned při sundavání vzalo za své papírové těsnění - jenže!!!
Napínací ústrojí jsem ve svěráku stlačil a stáhnul, druhým šteftem jsem oatrně ústrojí přišrouboval (bez těsnění) k hlavě, a jen tak zkusmo jsem zkusil zašroubovat i druhý šteft - a překvápko, ono se to povedlo!!! Jestli tam bude camtat olej, kašlu na to (kecám, stejně mi to nedá).

A opět jenže :( Na odvrtávání jsem potřeboval místo, takže jsem musel odpojit chlazení nad napínákem. Při tom (jak překvapivé), se opět rozpadlo papírové těsnění pod nástavcem na hadice. Hodlám koupit silikon a zítra to složit.

DOTAZ: jak se zachází s tím silikonem a jaký mám koupit?! Budou ho mít v neděli v nějakém hypersupermegamarketu?

Napsal: sob bře 31, 2007 20:52
od Křečík Barbuška
Čím víc se do hovna rejpe, tím víc smrdí, ale vytrvej, úspěch se zcela jistě dostaví, možná i dříve než zešílíš. Musíš být silný.

Silikon by měl být tak od -60°C do +250°C. V popisku by měla být nějaká zmínka o tom, že se jedná o silikonové těsnění pro víka, příruby, olejové vany atd. . Co se týče značky tak ta je lhostejná, Loctite, Lukopren atd. Barva od červené o černou bývají i modré. Já použil na převodovku černý Loctite 149 a zatím v pohodě všude sucho.

Napsal: sob bře 31, 2007 20:52
od Vašátor
v domácích podmínkách ti stačí tvrdej papír a těsnění si vystřihnout :-) (před montáží namazat vazelínou). Také to funguje :-).

Silikon: Na motory a převodovky, většinou bejvá červenej nebo černej. Výrobce .. .to je celkem fuk. Co se týká postupu, každý výrobce udává jinej. Teda alespoň já jsem se s tím setkal, poslední dobou však na tubu už žádný postup nepíšou (jak jsem si nedávno všimnul). Tudíž vše očistit, odmastit, dát vrstvu silikonu,. lehce dotáhnout, nechat zavadnout a dotáhnout napevno. ... toto je můj postup. Ovšem jak již tu jedna debata byla, co člověk, to jinej postup...

Napsal: ned dub 01, 2007 07:40
od MZ
dmatej píše:Díly přišly na 900, řetěz je na délku o článek kratší než starej. Výměnu mám za sebou, jen musim nastavit předstih.
Koupil jsem i napínák a tlumič, napínák vypadá prakticky stejně jako před 20 lety, tlumič je ale fakt s bídou poloviční.

Jak jinak, opět se něco posralo. Nemohl jsem tam dostat mechanismus za napínákem -napínák má za sebou 5000 km, je v pohodě, tlumič taky, řetěz novej ... - takže jsem došel k tomu, že to zkusím přitáhnout dvěma delšími šrouby a pak je prohodím za původní štefty. Žil jsem v domění, že hlava je hliníková, takže spíš vytrhnu závit ven, než abych strhnul šrouby. Nevím, co to za slitinu je, ale dopadlo to tak, že jeden šroub se sprostě zlomil :(

Následovalo odvrtání, čímž se poškodil i původní závit a mě už nenapadlo nic chytřejšího (a drze to přiznávám), než v nouzi tam šteft prostě zalepit (nedomyšleno do konce, tj. čím).
Závitník nemám, tak jsem zkoušel už osvědčenou metodu, tj. vzít nějaký šroub v dobrém stavu a zkusit s ním do "hliníku" vyběhnout závit. Po čtvrtém šroubu zbaveném závitu jsem to vzdal.
Pod napínákem mimochodem hned při sundavání vzalo za své papírové těsnění - jenže!!!
Napínací ústrojí jsem ve svěráku stlačil a stáhnul, druhým šteftem jsem oatrně ústrojí přišrouboval (bez těsnění) k hlavě, a jen tak zkusmo jsem zkusil zašroubovat i druhý šteft - a překvápko, ono se to povedlo!!! Jestli tam bude camtat olej, kašlu na to (kecám, stejně mi to nedá).

A opět jenže :( Na odvrtávání jsem potřeboval místo, takže jsem musel odpojit chlazení nad napínákem. Při tom (jak překvapivé), se opět rozpadlo papírové těsnění pod nástavcem na hadice. Hodlám koupit silikon a zítra to složit.

DOTAZ: jak se zachází s tím silikonem a jaký mám koupit?! Budou ho mít v neděli v nějakém hypersupermegamarketu?
Jestli potřebuješ papír na těsnění, tak se mrknem na zásoby ze Stylu :-)

Napsal: pon dub 02, 2007 15:25
od Dusan
zasadne nedavam na ladu tmel :) rozumne pouzitie tmelu by som videl na olejovu vanu :) blby pristup a robi sa to raz za cas..tak radsej poriadne

Napsal: stř dub 04, 2007 11:11
od dmatej
Koupil jsem obe tesneni (pod napinak i nastavec na chlazeni), celkem 14 Kc ;)

Silikonu jsem se taky branil, ale na druhou stranu ... kdo ma porad nekde neco shanet (idealne v nedeli) :(

Napsal: pon dub 09, 2007 18:32
od dmatej
Laďka jezdí, jen špatně startuje teplá. Spotřebu zjistím do 3 dnů ;-)

Jen napínací ústrojí řetězu teď visí jen na jednom šroubu, snad to zatím stačí :(

Napsal: pon dub 09, 2007 18:57
od Nemo
dmatej píše:Jen napínací ústrojí řetězu teď visí jen na jednom šroubu, snad to zatím stačí :(
To bych se teda bál :?

Napsal: pon dub 09, 2007 19:32
od Křečík Barbuška
To Dmatej, proč se s tím tak trápíš, vždyť chceš kupovat Kalinu, chceš přijít předčasně o nervy? Nech si nějakou energii i na nový model.

K rozvodům, dostal se ke mě "íčkový" plastový tlumič kmitů, nicméněž jaksi nemám odvahu ho tam dát, tak nějak mi připomíná výlisek nepřílišiš zdařilé stavebnice plastikového modelu :roll: . Navíc od mého ryze amatérského našponování řetězu bylo ujeto 600 Km a vše se zdá v pohodě, asi se budu držet hesla, že když něco funguje tak se do toho nešahá.

Napsal: ned dub 22, 2007 11:25
od dmatej
Nemo: Stačilo, ten závit v hlavě je pevnej až až, a šteft taky nepřetrhneš v podélným směru jen tak. Už je to chycený i na ten druhej, projeli jsme závitníkem závit a šroubek se chytil.

KL: Prostě mi to nedá, Laděnka na silnici řádí jako divá, včera jsem honil 1,4 16v Roomstera a 1,3 Felicii 130-155, spotřeba určitě do 11litrů. Někde jsem tu o tom psal víc.

Laďka bude stále záložní stroj a taky na výlety do lesa atp. Prostě moje stavebnice. Nový model budu jezdit předně reklamovat, pokud se na něm něco podělá. A asi budu pak dost naštvanej...

Napsal: pon srp 20, 2007 11:50
od vik2
Chtel bych na neco upozornit.
Stepan Getsko tu psal o serizeni rozvodu. na prvni strance. A sice ze znacku na remenici kliky na 0s. a zaroven znacka rozvodu musi sedet. To je ovsem spatne :!:
Docetl jsem se v nejake knize o serizovani Lady ze Rysky na vacce sedi pri 12s. predstihu :!:

ja to spatne mel dlouho, a nedavno jsem to objevil pri napinani retezu a delani vule ventilu. Predelal jsem to a motor znatelne lepe jede :!:

Napsal: pon srp 20, 2007 11:52
od Myso
vik2 píše:Docetl jsem se v nejake knize o serizovani Lady ze Rysky na vacce sedi pri 12s. predstihu
:shock:

Napsal: pon srp 20, 2007 11:53
od vik2
ja to najdu a dam to sem. Netvrdim ze jsem expert, ale obcas ctu veci co me zajimaji....

Napsal: pon srp 20, 2007 11:55
od Myso
vik2 píše:ja to najdu a dam to sem. Netvrdim ze jsem expert, ale obcas ctu veci co me zajimaji....
len dufam ze to nebol tuma :shock: