Stránka 4 z 6

Napsal: stř říj 17, 2007 19:57
od Ivo
Klidně mi ho pošli, do zběru je dobré každé kilo :lol: . Ale, pokud už máš vyběhané ty drážky na kardanu, tak ti výměna křížků moc nepomůže.

Napsal: stř říj 17, 2007 20:30
od Acibuk
hm, tak v tom případě nahazuju kardan zpět a sháním zachovalý, který si budu v kliu generálkovat na stole:)

Napsal: stř říj 17, 2007 22:07
od Wejra
teda chlapáci všechna čest moc děkuju za fotky,tak má vypadat dobrá rada....jen mi prozradte kolik stojí ložisko a nový křžky....teda pokud to nebude tak vylítaný že můžu shánět všechno nový

Napsal: čtv říj 18, 2007 13:54
od Little Red Riding Hood
řekl bych že jestli máš možnost vyměnit kus za kus tak je to daleko lepší než se v tom rýpat.... kardan jako takovej je na GO docela složitá záležitost.... jak na nářadí, tak na to aby to vše dobře dopadlo...

Napsal: čtv říj 18, 2007 17:59
od Ivo
Na nářadí to moc složité není, ale výsledek nemusí být uspokojivý. Už se taky stalo, že kardan po výměně křížků a ložiska dělal stejný kravál, jako před výměnou. Proč, to netuším. Možná jsem něco popletl. Mám ho v garáži a používám ho jako nouzovku.

Napsal: pon říj 29, 2007 08:04
od Wejra
Tak nevím mám na výběr bud že auto zavezu do Libece a nechám kardan udělat frajery v servisu a nebo jet 500km k dědovi, koupit novou hardy spojku a vyměnit kus za kus (děda má 2101) co mi doporučíte? co vyjde levněji? Předpokládám že kardany jsou stejný....jen netuším o jaké gumě pořád mluvíte...díkec

Napsal: pon říj 29, 2007 08:06
od Acibuk
to vyměníš kdekoliv, pootřebuješ k tomu zvedák, tuším 2x 19ku klíč a 1x 13ku a kladivo.

Napsal: pon říj 29, 2007 10:02
od Wejra
JAsný jen ten kardan je 500km daleko a dost lidí tu tvrdí že když se vymění křížky tak to vůbec nemusí pomoci protože pak už kardan není ideálně vyvážený, tak nevím abych zbytečně nevyhodil prachy za ložiska, křížky a práci v servisu a bylo to k ničemu:( Nemůžete mi někdo udělat tu fotku gumy která tam tak zlobí? Díky

Napsal: pon říj 29, 2007 10:04
od Wejra
JInak kardan mi nevyává cinkavý zvuk jak tady všichni píšete,ale chvěje se mi celý auto od 80 je to už silodní vibrátor:(

Napsal: pon říj 29, 2007 11:45
od Wolf
Wejra píše:JInak kardan mi nevyává cinkavý zvuk jak tady všichni píšete,ale chvěje se mi celý auto od 80 je to už silodní vibrátor:(
Pokud ti kardan nezvoni, nejsou volne krize a "jenom" vibruje a za predpokladu, ze ho nikdo nezozebiral, je pravdepodobne spatne lozisko, resp. jeho ulozeni http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 0c3b13495f , anebo hardy spojka http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 0f70e80801 . W.

Napsal: pon říj 29, 2007 12:21
od Jelen
a nebo cinkat vubec nemusi, jako me a ten krizek v haji bejt klidne muze. Ja mel ten krizek nejakej tuhej, vevnitr znicenej, ze s nim slo strasne tezko hnout, jak to bylo na aute, tak to sice drzelo ten tvar co ma, ale svym tocenim vydaval jakysi elypticky pohyb, ktery auto silene rozvibroval pri prekroceni urcite rychlosti. zkus to vymenit (ja vymenil cely kardan za kardan z vraku a je to o.k.)

Napsal: pát črc 15, 2011 21:35
od Dusan
Myso píše:
Štěpán Getsko píše:Jelikož je ta fotka díky zmenšení mizerná, tak jsem poprosil Mysa, aby pár fotek z tý knížky hodil někam do knihovny, nebo někam na veřejně přístupný web.
http://www.ladaklub.com/www/manualy/diferak/index.html naozaj je mizerna, ani v tej knihovne sa to neda citat, tie ostatne stranky su fpoho, tak sa kochajte
Mohol by som poprosiť či to nieje možne naskenovať znova aby to bolo komplet citatelne dakujem. :wink:

Re: kardan...

Napsal: pon srp 12, 2013 14:06
od tomass
Tak pěkně po pořádku. Začalo to před 18 lety. Nový auto při rozjezdu z klidu škubalo jak svině, celý se klepalo. Při řazení za jízdy OK. V servisu si s tím nevěděli rady, že prý se musí zajet spojka. Pomáhalo jen mimořádně zkrátit proces připojení spojky. To znamená volnoběžné otáčky, spojka záběr a okamžitě pustit. Pak se to obešlo i bez klepání a chvění, někdy bylo chvění jen krátce. Spojka se nezajela, problém trval asi 7 let - 80 tis. km do výměny spojky. Nová spojka už byla bez problému. Postupem času se vyměnila celkem nedávno celá rozvodovka a teď poloosy s ložiskama.

Mám najeto necelých 180 tis. km. Kardan nemá v křížích stále žádnou vůli, jen takovou tu normální v drážkových spojeních. Začalo se mi objevovat klepnutí, ale ne pokaždé. Ne takové to cvaknutí při rozjezdu, ale fakt klepnutí. Vypozoroval jsem, že se objevuje, když pravé kolo přejede přes vystouplou nerovnost. Někdy také v zatáčce, když se odlehčí pravá strana, někdy při větším odlehčení, někdy při menším, někdy vůbec. Vlezu pod auto, beru za všechny díly na zadní nápravě, všechno absolutně pevné. Prověřím taky vůli v kardanu. Co nevidím ? Vůle v místech ložiska uprostřed kardanu. Kardan viklá dobře o 7 milimetrů ! Na ložisku je gumový povrch, na objímce taky, ale mezi tím mezera jak blázen a vůle. Dokonce jsem si i prstem pootočil tím ložiskem, šlo lehce a na první pohled se nezdá, že by nebylo vpořádku. Podle příručky zjistím, že tam chybí taková "gumová vlnovcová výplň". Z výkresu není úplně jasné, jestli se to odlomilo oddrolilo z některé ze součástí, nebo jestli to tam nebylo už z výroby, protože guma okolo ložiska nepochopitelně nevypadá zpuchřelá. Zřejmě se při pohybu nápravy odlehčí kardan a klepne do objímky nahoru. U první mizerné spojky to asi mlátilo furt tady.

Je to lépe vidět na druhý fotce.
Dá se ta guma okolo ložiska nějak nastrčit z boku, případně rozříznout (až ji koupím), nebo se musí odpojit kardan a rozpojit v půlce? Skoro bych tam nejradši dočasně vystředil nějakejma klínkama a narval tam silikon a pak až ztuhne silikon tak ty klínky vytáhnul......

Re: kardan...

Napsal: pon srp 12, 2013 14:16
od Luděk Ondrůch
Vyměň celý ložisko, je v háji.

Re: kardan...

Napsal: pon srp 12, 2013 14:23
od tomass
Celý ložisko ? Za jízdy jede tiše. Bude sice stát pár korun....má naběháno, ale kříže nemají znatelnou ani mikrovůli, opravdu nic.