Inu vyzkoušej a uvidíš sám! Výkonová část je shodná s Mysovym zapojením. Vstupní část je poskládána z hradel, z čehož vyplívá (ostatně jak i sám autor píše), že sepnutí kontaktů bude logikou lépe vyhodnoceno a nedojde k zákmitu, nebo kratší době otevření hl. tranzistoru. Je to trochu složitější na konstrukci, ale výsledek může být => lepší jako Markovo, Mysovo zapojení. Opravdu vyzkoušej a nenech se nikým ovlivňovat, potom napiš svoje dojmy! (teda ale trochu si pospěš, 100let je na nás dlouho..)Koko Loko píše:Skromná otázka, co vy na toto?
Elektronicke zapalovaní
Moderátor: Moderátoři
Tak já na to.. že jsem o něm četl tohle => umí vyrobit hodně vysoké napětí až 35kV, což je skvělý. Ovšem doba zapalovacího impulsu je o hodně kratší, než u tr. zap. nebo klasik. zap. To může způsobit nekvalitní spalování a zhoršení emisí. Nevýhodou je též rozměrnost, je k němu potřeba velký kondenzátor, nebo i tansformátor. Já jsem se s ním v praxi ještě nesetkal, tož nevím jestli je to lepší..Dusan píše:A čo tyristorove zapaľovanie ? Ide o menič napätia tim je napajani kondenzator a napätie z kondiku sa vybije do indukčnej cievky.
Čo vy nato ?
- VaSek
- Příspěvky: 227
- Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
- Bydliště: Dvůr Králové
- Kontaktovat uživatele:
Tento typ zapalovani jsem realizoval pro testovaci motorgenerator. Spise nez tyristorove zapalovani bych ho nazval CDI - Capacitor Discharge Ignition, protoze jako spinaci prvek se dnes pouziva IGBT misto tyristoru. Toto zapalovani je schopno dodat jiskru o konstatni energii(ktera je vzhledem k ostatnim typum zapalovani vetsi, neni problem dodat 50mJ) v celem rozsahu otacek. Ma zarovem nejvetsi strmost VN pulzu takze se zmensi vliv necistot a kvality VN soustavy. Trochu problemem je kratka doba horeni jiskry coz zpusobuje problemy pri zapalovani chudych smesi(coz by v beznem provozu motoru nemelo nastat), ale drobnym vylepsenim lze (snad) i dobu horeni jiskry prodlouzit.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
- VaSek
- Příspěvky: 227
- Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
- Bydliště: Dvůr Králové
- Kontaktovat uživatele:
K tem rozmerum, pouzil jsem spinany zdroj misto trafa takze celkove rozmery cca 80x40x60. Na tom generatoru slape v pohode (po odladeni detskych nemoci:). Duvod proc jsem to jeste nedal do auta je jednoduchy - lenost a nedostatek casu. Mam totiz ideu vyhodit rozdelovac z auta uplne a z CDI palit do dvou dvouvyvodovych civek. Rizeni uP, poloha kliky - zuby setrvaku + horni uvrat z remenice, podtlak v sacim, teplota vzduchu a teplota vody.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Tak to by byla dobrá frajeřina! Taky jsem přemýšlel o něčem jinem než cívka nebo rozdělovač. Třebas nějak uzpůsobit vn násobič z TV, jestli by to vůbec šlo.. a napájet s tím přes rozdělovač svíčky!VaSek píše:Mam totiz ideu vyhodit rozdelovac z auta uplne a z CDI palit do dvou dvouvyvodovych civek. Rizeni uP, poloha kliky - zuby setrvaku + horni uvrat z remenice, podtlak v sacim, teplota vzduchu a teplota vody.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
100 let to teda netrvalo, leč za chvilku to taky nebylo, ale je. Oproti standardnímu zapalování jsem zjistil tyto subjektivní dojmy.
1) hned po nastartování studeného motoru je chod podstatně klidnější a snese i více ubraného sytiče
2) celkový chod motoru se mi zdá měkčí
3) ve vyšších a vysokých otáčkách se mi zdá motor méně hlučným
4) akcelerace se asi nezměnila, stále stejný lenoch leč roztáhnutelný a málo žravý (snad zůstane)
5) maximální dosažená rychlost 160 km/hod dle tachometru a šel by asi i více, dříve jen 155/hod, podotýkám, že mám 4q
Zatím jse s tím nacoural jen 30 Km, takže na nějaké hlubší závěry je ještě čas. Trošku mě potrápil katalogový list BU931, který jsem mylně pochopil a tudíž prohodil kolektor s emitorem, než jsem na to došel chvilku to trvalo a prošel jsem malou krizí.
Celý ten bazmek je podle http://kotamuda.humlak.cz/navody_manual ... el_zap.htm respektive http://fiat127.webzdarma.cz/fanclub/
Otázkou je jestli přežije plošňák, respektive jeho cesty s mezerami cca 0,6 mm, kdysi jsem takhle udělal elektronkový zesilovač a po půl roce se probily cesty, je zajímavé, že jen na desce s elektronkami, zdroj zůstal v pohodě.
1) hned po nastartování studeného motoru je chod podstatně klidnější a snese i více ubraného sytiče
2) celkový chod motoru se mi zdá měkčí
3) ve vyšších a vysokých otáčkách se mi zdá motor méně hlučným
4) akcelerace se asi nezměnila, stále stejný lenoch leč roztáhnutelný a málo žravý (snad zůstane)
5) maximální dosažená rychlost 160 km/hod dle tachometru a šel by asi i více, dříve jen 155/hod, podotýkám, že mám 4q
Zatím jse s tím nacoural jen 30 Km, takže na nějaké hlubší závěry je ještě čas. Trošku mě potrápil katalogový list BU931, který jsem mylně pochopil a tudíž prohodil kolektor s emitorem, než jsem na to došel chvilku to trvalo a prošel jsem malou krizí.
Celý ten bazmek je podle http://kotamuda.humlak.cz/navody_manual ... el_zap.htm respektive http://fiat127.webzdarma.cz/fanclub/
Otázkou je jestli přežije plošňák, respektive jeho cesty s mezerami cca 0,6 mm, kdysi jsem takhle udělal elektronkový zesilovač a po půl roce se probily cesty, je zajímavé, že jen na desce s elektronkami, zdroj zůstal v pohodě.
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne ned črc 17, 2005 22:51, celkem upraveno 1 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Cha, cha, bohužel už jenom výroba plošňáku je natolik pracná, že nějak moc neuvažuji o tom, že bych to dělal znovu. Leč mohu poskytnout cár papíru s nákresem plošňáku, pokud bude zájem, rozpisku materiálu a nákres na čtverčkovaném papíře prsknu do sponzorské sekce.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
ee e! Nemylit si dojmy s pojmami ... ja hovorim len o tyristorovom zapalovani, ktore tiez pracuje na magnetickom snimaci a pokial viem zrovna favo rozdelovace maju magneticky snimac! A ma brutalnu stabilitu pri dvojnasobnych tockach .. takze by to mala byt brutal vec ... az mi niekto prerobi rozdik, sam na to nemam potrebne veci, vyskusam to ... jedno take zapalko mohu teoreticky mit.
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit