Re: Rozdelovače - úpravy
Napsal: stř zář 11, 2013 13:57
Mankote.
Vašku, ten čas hoření, který dává obyčejný rozdělovač je konstanta jen do tehdy, než dojede na konec regulace. Dalším zvyšováním otáček je času míň a míň a směs hoří ve výfuku. Pokud teda za daných podmínek nehoří z nějakého důvodu rychleji, než si myslíme. Třeba proto, že
Jinak teda předstih X stupňů při Y otážkách za minutu dá Z sekund předstihu zážehu před HÚ. Ten plamen nemá potuchy o nějakých stupních klikového hřídele, neví nic o rozdělovači, ten prostě postupuje od bodu zážehu jiskrou (nebo lokálním přehřátím) do ostatních částí spalovacího prostoru. To mu trvá nějaký čas. A čas pro kompletní prohoření obsahu válce je podle hloubky našeh vnímání a) konstantní nebo b) proměnný. Kdyby byl konstantní, tak by stačilo jedno závažíčko, jedna pružinka (rejpalové, nechytat za slovo), rozdělovač by se natáčel podle otáček lineárně. Protože je potřebný čas proměnný (u Ozona oficiálně), je charakteristika rozdělovače lomená. Tím dává rozdělovač plameni různý čas v průběhu otáček (podtlak do toho netahejme). Ale furt se to motá zhruba kolem nějaké milisekundy, nebo dvou. No a teď když v obou případech dojdeme na konec regulace (Jo, ne nadarmo se to tak nazývá), nalezneme poslední zlom a regulátor přestane regulovat, přestane kompenzovat nárůst otáček (zkracování času) nárůstem (úhlového) předstihu (prodlužováním času - dotace) - a zvyšující otáčky buď posunou hoření do výfuku, nebo směs dohoří včas z jiných důvodů (třeba nějaké to víření, nebo horká místa...).
Kecám bludy?
Vašku, ten čas hoření, který dává obyčejný rozdělovač je konstanta jen do tehdy, než dojede na konec regulace. Dalším zvyšováním otáček je času míň a míň a směs hoří ve výfuku. Pokud teda za daných podmínek nehoří z nějakého důvodu rychleji, než si myslíme. Třeba proto, že
a dalších vlivech.Vašátor píše:... hoření směsi je závislé i na tlaku ve válci...MartasBrno píše:...
Jinak teda předstih X stupňů při Y otážkách za minutu dá Z sekund předstihu zážehu před HÚ. Ten plamen nemá potuchy o nějakých stupních klikového hřídele, neví nic o rozdělovači, ten prostě postupuje od bodu zážehu jiskrou (nebo lokálním přehřátím) do ostatních částí spalovacího prostoru. To mu trvá nějaký čas. A čas pro kompletní prohoření obsahu válce je podle hloubky našeh vnímání a) konstantní nebo b) proměnný. Kdyby byl konstantní, tak by stačilo jedno závažíčko, jedna pružinka (rejpalové, nechytat za slovo), rozdělovač by se natáčel podle otáček lineárně. Protože je potřebný čas proměnný (u Ozona oficiálně), je charakteristika rozdělovače lomená. Tím dává rozdělovač plameni různý čas v průběhu otáček (podtlak do toho netahejme). Ale furt se to motá zhruba kolem nějaké milisekundy, nebo dvou. No a teď když v obou případech dojdeme na konec regulace (Jo, ne nadarmo se to tak nazývá), nalezneme poslední zlom a regulátor přestane regulovat, přestane kompenzovat nárůst otáček (zkracování času) nárůstem (úhlového) předstihu (prodlužováním času - dotace) - a zvyšující otáčky buď posunou hoření do výfuku, nebo směs dohoří včas z jiných důvodů (třeba nějaké to víření, nebo horká místa...).
Kecám bludy?