Mazda 3 2019
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1113
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Mazda 3 2019
S tou el. ručkou perfektní popis. Přesně s tím jsem si do puntíku prošel u Supa. Naštěstí se to tam dá lehce vypnout, ba co víc, v zimě je to nutnost, neb mi to kurvilo kotouče. Takže už 10 měsíců jedeme v manuálním režimu . Honza
Re: Mazda 3 2019
On je totiž velký rozdíl, jestli jsou elektricky ovládané přímo třmeny, anebo zda jsou tam klasické lanovody tažené elektrickým navijákem. První případ, viz VW, je na pytel. Druhý případ, viz například Renault, je naprosto bez problémů.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Mazda 3 2019
Zlatá manuální ruční brzda. Dělat z lidí nesvepravne blbce, na to je užije. Ať žije Lada 

Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Mazda 3 2019
Ono to není jen o brzdách, že? Když vidím všechny ty asistenty a pomocníky, co dnes ve vozech jsou, chce se mi zvracet.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Mazda 3 2019
Jojo, zlatá Lada Vesta. To je snad poslední nové auto, které kecaci systémy, dělajíci z lidí pitomce, nemá.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Mazda 3 2019
No, ten hill hold si za mne mohli strčit za klobouk i ve Vestě. Ale je to jediná "moderní vymoženost", která otravuje. Podobně "zastaralý" je Opel Adam (tam kupodivu hillhold moc neobtěžuje, ale zatím jsem s ním jel jen velmi málo, takže třeba mne ještě naštve) a navíc se čudlíkem dají vypnout zadní parkovací senzory ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze
)


Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze

Re: Mazda 3 2019
Jsem rád, že tyhle kraviny nepostihly dodávky. Parkovací senzory jsou u auta, co má skoro sedm metrů, na místě, navíc se dají vypnout, a jiné podobné nesmysly to nemá. Hillhold sice ano, ale u auta s takovou váhou není špatný. Stop/start vypínám hned po startu, to ničí motor a nemá to žádného pozitivního efektu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- mceza
- Příspěvky: 2076
- Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
- Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mazda 3 2019
Tak v manualu k Octavii se doctete, ze Start-Stop ma smysl, protoze pri stani delsim jak 47 vterin dochazi k uspore paliva.
Kdyz se nad tou vetou zamyslite, zjistite, ze smysl ma v tak extremne malo pripadech, ze by naprosto stacilo, kdyby pri delsim stani auto na displej napsalo "setri benzin, vypni motor".
Kdyz vidim nektera auta, ktera vypinaji motor treba i na prechodech, je to k zbliti. Pritom to neni ani povinna, pouze doporucena vybava.
Ale to je tak, kdyz tu mou Mazdu 3 od noveho roku o 30 tisic zdrazuji, protoze emisni povolenky... A to panove plni Euro 6d-Temp... Z hlediska emisi neexistuje nic ekologictejsiho, snad jen chodit pesky.
Kdyz se nad tou vetou zamyslite, zjistite, ze smysl ma v tak extremne malo pripadech, ze by naprosto stacilo, kdyby pri delsim stani auto na displej napsalo "setri benzin, vypni motor".
Kdyz vidim nektera auta, ktera vypinaji motor treba i na prechodech, je to k zbliti. Pritom to neni ani povinna, pouze doporucena vybava.
Ale to je tak, kdyz tu mou Mazdu 3 od noveho roku o 30 tisic zdrazuji, protoze emisni povolenky... A to panove plni Euro 6d-Temp... Z hlediska emisi neexistuje nic ekologictejsiho, snad jen chodit pesky.
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Re: Mazda 3 2019
Vacsi zmysel by mali volnobezky a rezim plachtenia... Len tie vstupne naklady by boli omnoho vyssie nez jedno tlacitko.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Mazda 3 2019
Plachtění není úspornější než decelerace. To je totální nesmysl. Navíc plachtění opět a jednoznačně prokazatelně škodí motoru.
U toho systému Stop/Start je podle mě úplně jiný problém. Nebudeme se bavit o úspoře nebo neúspoře paliva. Motoru to škodí ze zcela odlišného důvodu, a to je opotřebení uložení klikového hřídele. Prostě a jednoduše řečeno, při zastavení motoru dojde ke kontaktu čepů klikového hřídele s ložisky. Při dalším startu dochází tudíž k vzájemnému tření těchto dvou strojních součástí, a tedy k jejich opotřebení. Za chodu ke kontaktu nedochází, protože mezi těmito částmi je vrstva tlakového oleje, což působí jako polštář. No a logicky, čím víc takových startů, tím větší opotřebení uložení kliky.
Prostě je to všechno blbě.
U toho systému Stop/Start je podle mě úplně jiný problém. Nebudeme se bavit o úspoře nebo neúspoře paliva. Motoru to škodí ze zcela odlišného důvodu, a to je opotřebení uložení klikového hřídele. Prostě a jednoduše řečeno, při zastavení motoru dojde ke kontaktu čepů klikového hřídele s ložisky. Při dalším startu dochází tudíž k vzájemnému tření těchto dvou strojních součástí, a tedy k jejich opotřebení. Za chodu ke kontaktu nedochází, protože mezi těmito částmi je vrstva tlakového oleje, což působí jako polštář. No a logicky, čím víc takových startů, tím větší opotřebení uložení kliky.
Prostě je to všechno blbě.
Naposledy upravil(a) Marek dne pát pro 27, 2019 07:09, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Mazda 3 2019
Jak ?Marek píše:plachtění opět a jednoznačně prokazatelně škodí motoru.
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze
)


Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze

Re: Mazda 3 2019
Decelerace má nulovou spotřebu paliva, plachtění stojí nemalé peníze. To zaprvé.....
Plachtění = volnoběh. Volnoběh = nejméně vhodný a škodlivý režim práce motoru. To platí obecně. A teď konkrétně.....
Jedeš. Motor v provozní teplotě, voda 90°C, olej obvykle víc. Hlava válců až 150°C. A na kopci místo decelerace vyhodíš kvalt. A teď co se stane......?
Místo toho, aby motor sál pouze čistý vzduch, kterým se efektivně chladí, navíc má nulovou spotřebu paliva, spaluje. K tomu není jediný rozumný důvod. Dále klesnou otáčky na nejmenší možné. To znamená prudký pokles tlaku oleje, cirkulace chladící vody. Hlava se začne přehřívat, rovněž písty. Není totiž médium, které by tyto části bylo schopno chladit. A v neposlední řadě při volnoběhu, díky nejmenší možné setrvačnosti, má motor nejméně pravidelný chod.
Myslím dost argumentů..... Proti tomu decelerace, tedy brzdění motorem zařazenou rychlostí, je naopak režimem nejvhodnějším. To opět platí obecně. Motor má provozní otáčky, chladí, maže, navíc má nulovou spotřebu paliva. Co víc od motoru chtít?
V neposlední řadě vůz, který jede z kopce se zařazenou rychlostí, je nesrovnatelně ovladatelnější, než vůz s vyřazenou rychlostí. Ten se řítí z kopce naprosto odkázán na brzdový systém vozu, který tím samozřejmě rovněž trpí větším opotřebením.
Plachtění, tedy vyřazování rychlosti z kopce, je přežitek z dob vozů s karburátory. Dnes je zcela neefektivní a nevhodný ve všech směrech. Není jediný důvod, proč to dělat. Já to nedělal ani na Ladě.
Plachtění = volnoběh. Volnoběh = nejméně vhodný a škodlivý režim práce motoru. To platí obecně. A teď konkrétně.....
Jedeš. Motor v provozní teplotě, voda 90°C, olej obvykle víc. Hlava válců až 150°C. A na kopci místo decelerace vyhodíš kvalt. A teď co se stane......?
Místo toho, aby motor sál pouze čistý vzduch, kterým se efektivně chladí, navíc má nulovou spotřebu paliva, spaluje. K tomu není jediný rozumný důvod. Dále klesnou otáčky na nejmenší možné. To znamená prudký pokles tlaku oleje, cirkulace chladící vody. Hlava se začne přehřívat, rovněž písty. Není totiž médium, které by tyto části bylo schopno chladit. A v neposlední řadě při volnoběhu, díky nejmenší možné setrvačnosti, má motor nejméně pravidelný chod.
Myslím dost argumentů..... Proti tomu decelerace, tedy brzdění motorem zařazenou rychlostí, je naopak režimem nejvhodnějším. To opět platí obecně. Motor má provozní otáčky, chladí, maže, navíc má nulovou spotřebu paliva. Co víc od motoru chtít?
V neposlední řadě vůz, který jede z kopce se zařazenou rychlostí, je nesrovnatelně ovladatelnější, než vůz s vyřazenou rychlostí. Ten se řítí z kopce naprosto odkázán na brzdový systém vozu, který tím samozřejmě rovněž trpí větším opotřebením.
Plachtění, tedy vyřazování rychlosti z kopce, je přežitek z dob vozů s karburátory. Dnes je zcela neefektivní a nevhodný ve všech směrech. Není jediný důvod, proč to dělat. Já to nedělal ani na Ladě.
Naposledy upravil(a) Marek dne pát pro 27, 2019 07:48, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Mazda 3 2019
Dovod je jednoduchy, vesta totiz zerie benz8n aj pri dekceleracii, pri klime pod 1800ot a bez klimy pod 1500 ot. Tak ze ako setrenie je to nepouzitelne.pri vyhodeni kvaltu zerie menej
tam kde normalne auto moze ist dole kopcom na 5,musis pri zapnutej klime radit 3, fakt uzasne, zbytocne vrkat pakou hore dole.

Re: Mazda 3 2019
Bavíme se o provozních otáčkách. 1500 pro mě nejsou provozní otáčky. Pokud jedu z kopce, mám vždy otáčky podstatně vyšší (i u Dieselu!!!). Navíc co vím, tak motor Lady Vesta není Diesel, ale benzín, navíc čtyřventilové technologie. Čili provozní otáčky takového motoru jsou někde kolem 3000-4000 rpm ideálně. Takže bavit se tu o 1500 je naprosto mimo mísu.
Jsem přesvědčen o tom, že úspora té kapky paliva je tím posledním, co je důležité a co mě zajímá. Mě zajímá především celá řada negativních vlivů na životnost motoru. To je pro mě zcela zásadní.
Jsem přesvědčen o tom, že úspora té kapky paliva je tím posledním, co je důležité a co mě zajímá. Mě zajímá především celá řada negativních vlivů na životnost motoru. To je pro mě zcela zásadní.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Mazda 3 2019
3000 to je tak 110km za hodinu, nev8em o tom zeby bolo v meste jazdit 110 dolekopcom