Stránka 4 z 38

Re: Niva Ondra

Napsal: čtv pro 14, 2017 12:32
od Majo
Cidlo klapky sa bez diagnostiky meni pomerne zle. Treba ho totiz nastavit na priblizne 0vu polohu pri zavretej klaple a tie cidla su casto take zmatky, ze to ani uplne nejde, tak treba docielit aby aspon motor vedel, ze sa stale jedna o volnobeh....

A zrovna toto mi nepride ako poloha cidla polohy klapky. Bez diagnostiky by som iba hadal. Navyse ak su na motore aucasne dve zavady, tak to zavádza.

Re: Niva Ondra

Napsal: čtv pro 14, 2017 12:48
od Ondra1,7mpi
Navíc když auto je zahřátý a chcípnu ho normálně, lze normálně zas nastartovat.. jen je problém když chcípne samo...
Ještě jsem si vzpomněl, že někdy za studena pokud se rozjíždí do kopce nemá cca 20 sekund výkon... A ta závada při chcípnutí se projevuje taky v záklonu auta, olej ale není pod minimem...
Jestli nemůže být něco s olejovým čerpadlem, páč když jsem to koupil bylo tam oleje o 1l více, a kvůli tomu asi popraskala potrubí k hydroštelům...
No možná budu jen dělat to co vím že chce, přetěsnit předek, napínák, řetěz, nový svíčky, nový hydroštely, ty jsem dal použitý, případně něco kolem ventilů, gufera či co tam je, náplně, vyčistit opět ventil volnoběhu po 14tkm a uvidíme...

Re: Niva Ondra

Napsal: čtv pro 14, 2017 19:06
od Jarda_NIVA1.7
2 Ondra1,7mpi:
ja diagnostiku na mpi (OBD) mam, ale je v azbuce a tak tomu moc nerozimum, maximalne si prectu chyby :)
2 Majo:
hlinikove hlavy moc nepraskaji, narozdil od litinovych, me jeste nikdy nepraskla zadna hlinikova hlava, ani skoda a litinova praskla na skode 130
ale muze to byt i nekvalitnim litim a i Al slitinou, kdyz vezmu, jake jsem mel u nivy vady na drzaku altiku, pres 10tis. km jsem jel jen se zahaknutym altikem a mel jsem strach o klinak, ale vydrzelo...

Re: Niva Ondra

Napsal: čtv pro 14, 2017 19:17
od Ondra1,7mpi
Chyby to v mém případě nehlásí, check nesvítí... Nikdy...
Jen jak píše Majo pro výměnu čidla klapky, to by chtělo někoho kdo tomu rozumí, na to mám jednoho pána v Jihlavě, Nivu i BMW mi vždy udělal...
Teď nemohu nic řešit jsem u moře, ale pak se klidně stav...třeba zas trochu uklidím :mrgreen: ...

Re: Niva Ondra

Napsal: úte pro 26, 2017 16:00
od Ondra1,7mpi
Dnes posun v zjišťování závad motoru MPI...
Těsnění je asi prasklé, jen trochu, olej i voda se mísí asi už dlouho a ne příliš...
Chcípání s teplotou nesouvisí, dnes mi zdechala i studená, teplá ne, ale ze 3. startů v řadě, ten 3. vedl ke zdechnutí...
To bude nejspíš ventyl u klapky, asi nutno vyčistit... Jednou už jsem to čistil... nebo nějaký čidlo, či kontakt...
Těsnění objednáno rozvody taky, vyměním asi i ventily a hydroštely...
Auto se nikdy nepřehřálo tak snad hlava zkroucená nebude...

Re: Niva Ondra

Napsal: stř pro 27, 2017 08:58
od Mara
Ty ventily neni menit zbytecne, teoreticky? Jak jsou rovne tak staci jen zabrousit brusnou pastou asi, ne?. Jeste jsem ventily nevytahoval ani nebrousil, ale pastu uz mam koupenou. Taky budu potrebovat vyresit nejaky pripravek na vytahnuti tech ventilu..

Re: Niva Ondra

Napsal: stř pro 27, 2017 10:13
od Cory
Ono zabrusovat ventily na 4mm dosadaciu plochu sedla je viacmenej zbytocne, resp neprinesie to ten pravy efekt, hlavne ak su na sedle jamky, alebo ak su voditka vybehane, co budu. Ak robit, tak zafrezovat dosadaciu plochu sedla pod 1mm, zrovnat povrch ventilu a tak zapastovat do sedla. Samozrejme, ak je hlava na tom tak, ze kvoli netesnosti ventilov straca kompresiu, samotne zabrusenie efekt prinesie. Ale rozoberat hlavu len kvoli tomu sa neoplati

Re: Niva Ondra

Napsal: stř pro 27, 2017 10:39
od Mara
do te svoji spi jsem chtel lezt hlavne proto, ze jsem v vyfuku trochu citil olej a vyfuk i pri jizde na 99% lpg provozu mel cerne saze a to na spi Lancii mam vyfuk tak akorat zevnitr orezly.. Tak jsem tu hlavu chtel rozebrat a udelat gufera a pastu pri jednom (v garazovych omezenych podminkach). Za cas provozu jsem zmercil olej v chl. kapaline a pri proturovani uz jde i obláček kouře, tak mozna to bylo jen tesnenim pod hlavou. Nicmene na ty gufera se stejne uz asi pul roku chystam a snad brzo uz to budu konecne rozebirat :)

A voditky ventilu jsou mineny pouze gufera, nebo tam je jeste co menit? Ventily bych rad nechal stare. Kolik km od novoty auta muzou mit gufera pouzitelnou zivotnost?

Re: Niva Ondra

Napsal: stř pro 27, 2017 12:43
od Majo
Mara píše:... Kolik km od novoty auta muzou mit gufera pouzitelnou zivotnost?
Do prveho prehriatia....

Gufera sa daju vymenit aj na zalozenej hlave
Ked uz sa robi komplet, tak sa casto musia menit aj voditka ventilov a to uz kazdy doma nespravi. Vacsinou sa opotrebuju viac ako samotne ventily, tie idu casto pouzit povodne aj na nove voditka. Na to iz clovek musi mat vybavenie

Re: Niva Ondra

Napsal: stř pro 27, 2017 14:19
od Mara
No jo, koukam ze voditka jde koupit (proste valecek, o kterem jsem jeste nevedel:) Cim vic informaci, tim vic otazek :|
Tak ty voditka budou nejspis nalisovane v hlave tipuju a nastroj na jejich vymenu jsem jeste nezmerčil.
Jak poznam, ze voditka jsou na vymenu? Sundam teda pruziny (na sundane hlave, kdyz mam teda prdle tesneni) a ventil muzu protocit pastou a vymenit gufera. To je asi cesta ke zlepseni, dat alespon ty gufera si myslim. No a ty vychozene voditka budou mit jednoduse vetsi vuli, nebo vuli, jakou? Beru to teoreticky, mam jen sundanou nerozebranou hlavu, vic bych z ni zjistil nekdy pozdeji.. :)

/////

Cory: :D aha. Tak takovy kutil nejsem, me kriterium přesnosti se k setinam zrovna moc nepriblizuje.. :mrgreen:

Re: Niva Ondra

Napsal: stř pro 27, 2017 14:48
od Cory
Voditka sa meraju dutinomerom na stotiny. Nove voditka sa kupit daju, no po vylisovani treba zmerat dutinomerom osadenie v hlave a nalisovat voditko takej velkosti aby bolo vacsie aspon o 5 stotin ako osadenie. Nasledne treba voditko prejst vystruznikom tak, aby bola zaistena najmensia pripustna vola ventilu vo voditku. To nie je vsetko. Na 99,9% je os noveho voditka inde ako os povodneho a treba podla toho zafrezovat sedlo. Atd atd atd :D

Re: Niva Ondra

Napsal: stř pro 27, 2017 17:03
od Ondra1,7mpi
Hustý, ještě chvíli debatujte, budu alespoň moudřejší... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Niva Ondra

Napsal: stř pro 27, 2017 20:45
od Majo
Ale pre domace podmienky postaci skontrolovat volu venyilu vo voditku pohybanim zo strany na stranu. Ked to tam vyslovene lieta, treba tie voditka vymenit, ked je to okometricky v poriadku, tak budeme spokojni aj s vymenou gufier a zapastovanim(strednou a jemnou pastou)

Re: Niva Ondra

Napsal: stř pro 27, 2017 21:14
od Mara
Neco presne neco takoveho jsem potreboval slyset, jinak bych svuj "opravarsky" pristup musel prehodnotit v marnou snahu :D
O tech 2 pastach jsem uz slysel, ale jak jsem ji s dily kupoval, tak mi prodali jen 1, i kdyz jsem chtel jak rikas ty 2. Pry to je 1 na ventily.. tak uvidim, treba dam foto a foto i znacky tesneni pod hlavu - nekde jsi psal, ze jsi mel dost tesneni pod hlavu a ze moc nevydrzelo. Snad to neni to co mam pripravene. Je to modry bily podklad azbukou a ve foliji.. A tesneni se silikonem.

Re: Niva Ondra

Napsal: stř pro 27, 2017 22:38
od Majo
S tou pastou snad v pohode, len nepouzivat hrubu. Ta to akurat doryhuje, ale frezu nenahradi...