Re: Kokpit - rozsvit a dosvit
Napsal: stř úno 05, 2014 15:45
Nemám varovná světla ve dveřích!!!Petr HC píše:Zběžným pohledem na schema je jasné, že náběh kompletního osvětlení nelze zkracovat, poněvadž by se tím zkrátil i okamžik náběhu varovných světel ve dveřích v momentě, kdy je jejich plný svit nejdůležitější, t.j. v okamžiku otevírání, tedy kdy hrozí náraz předjíždějícího vozidla do dveří (jedna z nejčastějších kolizí).
První strana toho schématu Tě nemusí zajímat - světlo v kastlíku, ani žárovky varovných světel (či osvětlení stínítek předního skla) opravdu nejsou předmětem mého zájmu. Mě zajímají pouze dvě stropní světla W a W43, případně čtveřice světel u nohou (Entry light). Nic víc.....
Pořád mi připadá, ve vší úctě, že řešíš zbytečnosti a hledáš problémy tam, kde žádné nejsou .Petr HC píše:Proto by byl nutný zásah do instalace vozidla - tedy rozdělení zmíněného osvětlení na dva okruhy. V tom momentě se ale musí ošetřit a zkontrolovat ,jak vlastně funguje přepinač W (třeba dalším relátkem) i přepinač aut /man osvětlení pos. W 43 . Kam jdou vodiče 40 a 50 je mi záhadou. Legrace také bude, vyznat se ve vodičích osvětlovacích obvodů (skoro všechny jsou žlutohnědé).
Zapojení s MOSFETem řízeným integrátorem by se podle mého názoru muselo vřadit do záporného přívodu světel W 31 - 34 a sběrnici b 128, aby bylo splněno zadání v úvodu. Na místě přepinače Space v mém schematu by muselo být relátko spínané ze sběrnice B179 a odpojující pomocný zdroj 1,2 V v době, kdy je vnitřní osvětlení zhasnuté a upravit dělící poměr 10 k / 3k3.
V bodě označeném R6 se drát s označením "c" přesekne a vřadí se do něho "můj" obvod - hotovo dvacet, všechno funguje jak má a není co řešit. A bude to fungovat nejen na ta dvě stropní světla, ale i na světla u nohou a v kufru (a dokonce i na čtecí lampičky, které sice nepoužívám, ale co už...), což je bonus navíc.