Podle mne v palivové pumpě zas takový problém nebude. Hlavní problém bude ten, že jakmile vůz po jízdě odstavíš, díky zahřátému motoru se část benzínu z karburátoru odpaří, ty pak následně sedneš do auta, drbneš do starteru, motor chytne na zbytky v karburátoru a chcípne. Přitom už však pumpa něco málo napumpovala a tak při druhém startu motor chytne a běží. Kdyby pumpa neudržela palivo, budeš muset starterem točit mnohem déle, než motor vůbec chytne.Ladés 2103 píše:Tak mám pravdepodobnú príčinu že mi AC pumpa neudrží benzín.
nejde nastartovat
Moderátor: Moderátoři
Re: nejde nastartovat
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: nejde nastartovat
Ty příčiny "padání" benzinu jsou tři. Odpařování je jedna z nich, dále se tu popisovala netěsnost jehlového ventilu karburátoru. Ovšem v případě, že je netěsný ventil karburátoru, většinou benzin ještě udrží zpětný ventilek palivového čerpadla. Pokud i ten propouští, pak odteče palivo nejen z karburátoru, ale i z prostoru komory palivového čerpadla. Dva poslední vlivy se časem (náběhem kilometrů) sčítají.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: nejde nastartovat
A co takhle porezni historicky hadice?Petr HC píše:Ty příčiny "padání" benzinu jsou tři. Odpařování je jedna z nich, dále se tu popisovala netěsnost jehlového ventilu karburátoru. Ovšem v případě, že je netěsný ventil karburátoru, většinou benzin ještě udrží zpětný ventilek palivového čerpadla. Pokud i ten propouští, pak odteče palivo nejen z karburátoru, ale i z prostoru komory palivového čerpadla. Dva poslední vlivy se časem (náběhem kilometrů) sčítají.
Re: nejde nastartovat
Petře, ta netěsnost jehlového ventilu (pokud myslíš ten v karburátoru pro nastavení hladiny), to je blbost. Kdyby nebyl jehlový ventil těsný, mnohem větší paseku by to udělalo za provozu, protože po natlakování palivového čerpadla by tam tekl benzín proudem. Navíc při lehkém odpaření benzínu z plovákové komory se jehlový ventil stejně otvírá.
Napadá mne však ještě jedna vada, která by popisovaný start mohla mít za příčinu - křivé příruby karburátoru.
Napadá mne však ještě jedna vada, která by popisovaný start mohla mít za příčinu - křivé příruby karburátoru.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: nejde nastartovat
Smankote uz je tady zas
)
AC pumpa JE podavaci palivova pumpa. To AC je podle nekterych znacka firmy, co to delala nebo zkratka pro alternate current, coz znamena neco jako "stridacka".
Kazdopadne AC pumpa NENI akceleracni pumpicka.

AC pumpa JE podavaci palivova pumpa. To AC je podle nekterych znacka firmy, co to delala nebo zkratka pro alternate current, coz znamena neco jako "stridacka".
Kazdopadne AC pumpa NENI akceleracni pumpicka.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: nejde nastartovat
Bože můj .... je na to zvláštní téma ... tak tu teď každej zase pište, co to vlastně znamená 

Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: nejde nastartovat
No a cesta pro palivo zpět do nádrže skrze netěsný zpětný ventilek je volná. U své 2104ky jsem texgumoidové planžety ventilků jednou obracel a podruhé zabrušoval + trochu napružil perka.Vašátor píše:...Navíc při lehkém odpaření benzínu z plovákové komory se jehlový ventil stejně otvírá...
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: nejde nastartovat
Teď to trošku nechápu. Myslíš jehlový ventil karburátoru, jak jsi psal původně anebo pertinaxové ventily v palivové pumpě? Pokud se jedná o netěsnost ventilů v palivové pumpě, tak samozřejmě palivo spadne a šmitec. Ale pokud myslíš jehlový ventil v karburátoru, tak ten žádný vliv na padání paliva mít nemůže.Petr HC píše:No a cesta pro palivo zpět do nádrže skrze netěsný zpětný ventilek je volná. U své 2104ky jsem texgumoidové planžety ventilků jednou obracel a podruhé zabrušoval + trochu napružil perka.Vašátor píše:...Navíc při lehkém odpaření benzínu z plovákové komory se jehlový ventil stejně otvírá...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: nejde nastartovat
Asi to dořešíme na srazu u piva.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: nejde nastartovat
Zdar. Nejde nastartovat 2107 motor 1,5
Natahal som benzin (mozno len bol ostaty v plavakovej komore) vytiahol som sytic a bez plynu (cely vykend lejdy oddychovala) a hned chytila tak som sa rozbehol (po parkovisku) a potom som siel dole kopcom na neutrali (otacky 2500 cca - sytic) a zrazu to zdochlo a uz som nenastartoval. Prve som skusil VN kabel od inducky ale iskra ide. Odpojil som palivovu hadicu od karbu a pumpoval som AC pumpu ale nic netieklo odtial. (si teda AC pumpa).
Ked odpojim palivovu hadicu z (vstup do ac) ACpumpy mal by cez nu tiect benzin alebo nie? Netecie...
Na repas palivoveho cerpadla budem potrebovat co? Jake presne tesnenia membrany?
Natahal som benzin (mozno len bol ostaty v plavakovej komore) vytiahol som sytic a bez plynu (cely vykend lejdy oddychovala) a hned chytila tak som sa rozbehol (po parkovisku) a potom som siel dole kopcom na neutrali (otacky 2500 cca - sytic) a zrazu to zdochlo a uz som nenastartoval. Prve som skusil VN kabel od inducky ale iskra ide. Odpojil som palivovu hadicu od karbu a pumpoval som AC pumpu ale nic netieklo odtial. (si teda AC pumpa).
Ked odpojim palivovu hadicu z (vstup do ac) ACpumpy mal by cez nu tiect benzin alebo nie? Netecie...
Na repas palivoveho cerpadla budem potrebovat co? Jake presne tesnenia membrany?
Naposledy upravil(a) corsair dne pon lis 10, 2014 19:22, celkem upraveno 1 x.
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: nejde nastartovat
Sice se to tu řešilo před půlrokem, ale dovolím si na to přesto reagovat.
PetrHC tu zmiňoval netěsný jehlový ventilek karburátoru, coby jednu z příčin "padání" benzinu. Z technického hlediska je to ovšem nesmysl.
Palivová (plováková) komora u Lady a většiny vozů se spádovými karburátory je řešena tak, že jehlový ventil je v horní části komory (ve víčku) a palivo, které je jím do komory plněno, propadne do plovákové komory a z logického hlediska není možné, aby se mohlo vrátit do palivového potrubí. Kapalina nahoru opravdu téci neumí, to by bylo proti gravitaci
.
A teď k poslední otázce: Pokud je palivové potrubí od nádrže až k motoru (čerpadlu) zcela zaplněno a není v něm vzduch, musí po odpojení hadice z přívodu čerpadla benzin volně vytékat.
Jestliže nevytéká, může být někde netěsný spoj v potrubí mezi nádrží a čerpadlem. Z nádrže vede hadice, kufrem dále trubka. Pod zadními sedadly je opět kousek hadice, dále trubka až dopředu k čerpadlu (pokud si dobře pamatuji).
Další možností je nedostatečný výkon palivového čerpadla. I to může způsobit, že v potrubí je trocha vzduchu a po odpojení hadice paliva od vstupu čerpadla se benzin vrátí do nádrže.
PetrHC tu zmiňoval netěsný jehlový ventilek karburátoru, coby jednu z příčin "padání" benzinu. Z technického hlediska je to ovšem nesmysl.
Palivová (plováková) komora u Lady a většiny vozů se spádovými karburátory je řešena tak, že jehlový ventil je v horní části komory (ve víčku) a palivo, které je jím do komory plněno, propadne do plovákové komory a z logického hlediska není možné, aby se mohlo vrátit do palivového potrubí. Kapalina nahoru opravdu téci neumí, to by bylo proti gravitaci

A teď k poslední otázce: Pokud je palivové potrubí od nádrže až k motoru (čerpadlu) zcela zaplněno a není v něm vzduch, musí po odpojení hadice z přívodu čerpadla benzin volně vytékat.
Jestliže nevytéká, může být někde netěsný spoj v potrubí mezi nádrží a čerpadlem. Z nádrže vede hadice, kufrem dále trubka. Pod zadními sedadly je opět kousek hadice, dále trubka až dopředu k čerpadlu (pokud si dobře pamatuji).
Další možností je nedostatečný výkon palivového čerpadla. I to může způsobit, že v potrubí je trocha vzduchu a po odpojení hadice paliva od vstupu čerpadla se benzin vrátí do nádrže.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: nejde nastartovat
A další možností nefunkční palivové pumpy je zalepení či netěsnost zpětných ventilů v pumpě. Pokud se pod zpětný ventil (pertinaxové kolečko s jemnou pružinkou) dostane třeba jen jemné smítko, ventil přestane těsnit a puma pumpuje tam-zpět = nic nenasaje. Sundat horní deklík palivové pumpy, lehce prošťournout šroubováčkem, propláchnout a musí chodit 

Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: nejde nastartovat
Pomohlo by mi toto?


Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: nejde nastartovat
Jasně, paráda. Jen je otázka jak dlouho vydrží materiál membrán.
Každopádně můžeš ještě diagnostikovat. Podávací čerpadlo musí jít směrem k motoru profouknout a směrem opačným nesmí. Platí to ppak pro obě jeho půlky; jsou v něm dva ventily. Zde se duševně připrav
http://www.autoprospect.ru/vaz/2101-zhi ... nasos.html
Repase, pokud ji nakonec uznáš za vhodnou, vyžaduje jistou zručnost - třeba pro demontáž těch mosazných sedel a zpětnou montáž. Nehodí se to mockrát opakovat, aby to ještě trochu těsnilo.
A ještě jedna věc. Až budeš sundávat pumpu z motoru, nechej být tu plastovou podložku s tlačnou tyčkou. Jak ti tyčka zklouzne do bloku motoru, budeš mít velikou radost.
Každopádně můžeš ještě diagnostikovat. Podávací čerpadlo musí jít směrem k motoru profouknout a směrem opačným nesmí. Platí to ppak pro obě jeho půlky; jsou v něm dva ventily. Zde se duševně připrav

Repase, pokud ji nakonec uznáš za vhodnou, vyžaduje jistou zručnost - třeba pro demontáž těch mosazných sedel a zpětnou montáž. Nehodí se to mockrát opakovat, aby to ještě trochu těsnilo.
A ještě jedna věc. Až budeš sundávat pumpu z motoru, nechej být tu plastovou podložku s tlačnou tyčkou. Jak ti tyčka zklouzne do bloku motoru, budeš mít velikou radost.

Re: nejde nastartovat
Většinou repasní sada netřeba (pokud je membrána OK). Postupoval bych jak psal Marťas - zkusil pumpu profouknout. Jednoduše tak zjistíš, zda-li je palivová pumpa OK. Zpětné ventilky případně stačí vyčistit propláchnutím. Opět vyzkoušet profouknutím, zda-li těsní. Pokud budou těsnit a puma bude chodit (místo nádrže lze cvičně napojit kanystr s benzínem), budeš muset postupovat dle Marka - prověřit těsnost palivového potrubí. I když se zdá palivová hadice OK (přes oplet to lze těžko poznat), může být zteřelá a přisávat vzduch, načež benzín vlhnout nebude.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/