privesny vozik
Moderátor: Moderátoři
- Michal Ltm
- Příspěvky: 160
- Registrován: pon dub 16, 2012 16:50
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10575
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: privesny vozik
Teď je zrovna na aukru, ale stav tedy velmi zubožený: http://aukro.cz/vozik-pav-100-i5344220682.htmlRoman píše:To je skoro taka sranda ako PAV 100, ale ten bol este mensi:
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- BeerRudolf
- Příspěvky: 281
- Registrován: stř srp 22, 2012 13:35
Re: privesny vozik
Za ty peníze to vypadá spíš jako žertík
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10575
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: privesny vozik
6 let bez příspěvku No to ne-e
Za necelé 2 měsíce to bude 6 let, co jsem odvezl do Barka starý Sportjacht a na jeho místo nastoupil fungl nový Agados Handy 7.
Vozím na něm všechno, posečenou trávu na Milovech, zahradní techniku, písek a štěrk, stavební materiál ... občas v něm i přespím - když je to potřebnější než vzít Skif.
Za 2 měsíce mi končí technická. Tak jsem si říkal, že tam zajedu, navíc to mám z práce "přes ulici". V neděli jsem zapřáhl a tak nějak se mi ten vozík nezdál .Včera jsem přivezl zatravňovací tvárnice, složil a kouknul jsem na to důkladněji .
Výsledek mě nepotěšil, viz foto. Už jsem se začal obávat, že i tento vozík podstoupí cestu do Barka, kde zůstane .Ale zachránil to telefonát do výrobního závodu, kde mě potěšili tím, že ty oje jsou dostupné jako běžný ND a jedna stojí cca 1.200 peněz. Takže sobotní odpoledne, pokud to PPL přiveze, strávím výměnou ojí. L.
Za necelé 2 měsíce to bude 6 let, co jsem odvezl do Barka starý Sportjacht a na jeho místo nastoupil fungl nový Agados Handy 7.
Vozím na něm všechno, posečenou trávu na Milovech, zahradní techniku, písek a štěrk, stavební materiál ... občas v něm i přespím - když je to potřebnější než vzít Skif.
Za 2 měsíce mi končí technická. Tak jsem si říkal, že tam zajedu, navíc to mám z práce "přes ulici". V neděli jsem zapřáhl a tak nějak se mi ten vozík nezdál .Včera jsem přivezl zatravňovací tvárnice, složil a kouknul jsem na to důkladněji .
Výsledek mě nepotěšil, viz foto. Už jsem se začal obávat, že i tento vozík podstoupí cestu do Barka, kde zůstane .Ale zachránil to telefonát do výrobního závodu, kde mě potěšili tím, že ty oje jsou dostupné jako běžný ND a jedna stojí cca 1.200 peněz. Takže sobotní odpoledne, pokud to PPL přiveze, strávím výměnou ojí. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: privesny vozik
U vozíků značky A..... "skáčeme za vámi už 20 let" je tohle běžné . V LTM se za jízdy za autobusem úplně rozpadl velký přívěs na kola . A na našem firemním téže značky je původní pouze "čuba" náprava a sajtny .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10575
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: privesny vozik
Sašo - ono tam toho víc (v podstatě) ani není .Saša píše:... na našem firemním téže značky je původní pouze "čuba" náprava a sajtny .
Patřím do sorty lidí chatař-chalupář, tedy přívěs je pro mne nezbytnost. Když mi ten původní, vnitřním rozměrem korby 108x148 s malými kolečky, dosloužil, nastavil jsem si parametry pro nový: 13-palcový kola a minimálně 2 metry ložný plochy. V práci jsem koukal na náš služební, který má 110 šířku ložný plochy. A to jsem naznal, že málo . Objednal jsem si Handy 7, 206 x 125 ložná plocha, 4 upevňovací oka, 80 cm plachta a opěrné kolečko, 2 klíny a 2 opěrný nohy.
Mám na něm nějaký drobný úpravy.
Dal jsem tam jiný zadní světla. Původní se mi nelíbily . Stejně to jednou za čas to musím otevřít a očistit kontakty. Přesto, že je to téměř hermeticky uzavřený - oxidace tam probíhá .
Bílé přední poziční svítilny se sufidkou jsem vyměnil za ledky. Co 2 měsíce jsem měnil žárovku - vopruz . Teď je klid.
Vyztužil jsem oje v místě podpěrného kolečka. Když to bylo nový, tak jsem naložil uhlí a potřeboval jsem nezapojený vozík popotlačit. A fyzika a páka … grrr … a opěrné kolečko v místě uchycení ohýbalo oj.
Také jsem vyztužil uchycení pantů na zadní výklopné sajtně, čistě preventivně.
Bedna na nářadí, další 4 upevňovací oka + stahovací pásy (kurty), další 2 klíny - to už jsou čistě praktické doplňky. A plachta? To je věc, která se jim opravdu povedla (bez sarkasmu - opravdu chválim)
Nechci a nebudu dělat na Agados reklamu, jsou i jiné značky. Celkově je ten vozík zkonstruován a sestaven důmyslně a přitom jednoduše.
Ale jsou tam věci, které by mohli vymyslet/udělat lépe. Vozík vypadá robustní a pevný, teprve provozem člověk zjišťuje, kde "bota tlačí". Tím slabším místem je, bohužel, vlastní rám (oje) a uchycení korby na rám. Rám-oje mám jeden prasklej a druhýmu k tomu moc nechybí. A korbu jsem musel upevnit k rámu dalšími 6 šrouby, protože původně pouze 4, z toho 2 jen přes překližku . Nýty na bočnicích a čelech taky šetřili, musel jsem jich několik dodat.
Dá se říct, že celkově jsem s tím vozíkem spokojenej. Jaguár mezi žigulíkama to sice není , však pořizovací cenu si už několikrát odpracoval .
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: privesny vozik
Spousta lidí na Agados nadává, já nemohu. Máme jeden koupený v rámci SDH, používá ho každý kdo potřebuje, třeba já s ním zrekonstruoval barák a jediné co se dělalo jsou nové nýty na korbě.
250x125cm do 750kg se sajtnami z překližky a máme ho asi deset let. Předchozí vydržel myslím osmnáct let a ještě se za pět tisíc prodal.
250x125cm do 750kg se sajtnami z překližky a máme ho asi deset let. Předchozí vydržel myslím osmnáct let a ještě se za pět tisíc prodal.
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10575
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: privesny vozik
já mám sajtny z profilovanýho plechu. Před těma 6 lety se mi ta voděvzdorná překližka nezdála . Po 6-leté zkušenosti bych se této alternativě nebránil, vydrží to hodně . L.Chester píše:... se sajtnami z překližky ...
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: privesny vozik
Mně se ty Agadosy docela zamlouvají a myslím, že při slošném zacházení a moc nepřetěžování něco vydrží. Ale nejsem majitel, jen jsem po nich koukal.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: privesny vozik
Před nosností téhle konstrukce nápravy smekám . Unese a snese toho moc . Když se to ale hodně!!! s váhou přežene a kolo trefí větší hup dokáže se rameno v těch gumách otočit o 90° v té rouře a nikdo ho již nevrátí zpět . Bohužel vše dobré je i na něco špatné , jsou to jízdní vlastnosti prázdného nebo málo zatíženého vozíku - skáče a to velmi ! Páč nemá tlumiče "tlumí" u nenaloženého vozíku jen pneumatiky . Pak to zezadu vypadá že vozík je víc ve vzduchu než na zemi a do zatáček uskakuje .
U našeho jsme koupili lepší vodovzdornou překližku a vevařili pod ní ještě příčné nosníky .
U našeho jsme koupili lepší vodovzdornou překližku a vevařili pod ní ještě příčné nosníky .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10575
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: privesny vozik
No … ...tlumiče Nemá tlumiče tak jak je známe , používá se torsní tlumení - to jsou právě ty gumy v ramenech. A ty jsou dimenzovány na větší zátěž, proto to "po prázdnu" vypadá tak jak to vypadá.Saša píše:Před nosností téhle konstrukce nápravy smekám . ...nemá tlumiče "tlumí" u nenaloženého vozíku jen pneumatiky . ....
Ano, vydrží až neskutečně. Proto si musíme ještě před koupí rozmyslet jaké bude užití. Jestli budu z bytu na chalupu (a zpět) přesouvat houpací křeslo nebo tu chalupu budu rekonstruovat .Valda píše:… myslím, že při slušném zacházení a moc nepřetěžování něco vydrží …
Včera mi ty oje dorazily. Za 2 oje i s PPL jsem dal 28 zelenejch . Když nebudou šrouby moc vorezatělý, tak za sobotní odpoledne není co řešit. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Teepee
- Příspěvky: 4312
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: privesny vozik
Tak tady jsou:
400kg - https://www.vapp.cz/produkt/naprava-al- ... va-loziska
750kg - https://www.vapp.cz/produkt/naprava-al- ... 4-patky-50
1200kg - https://www.vapp.cz/produkt/naprava-al- ... 0-mm-100x4
Vybádal jsem při rekonostrukci tchánova přívěsu z torza cedulky a měřením rozměrů, že tam je ta 700-5 s kuželíkovými ložisky. Chvíli jsem váhal, jestli nekoupit novou, nebo jen nový ložiska...
Nakonec jsem ložiska vyčistil, prohlídl, namazal, mají trochu ovalitu (vůle v kolmé ose, bez vůle ve vodorovné ose), ale jinak naprosto OK
Náprava odvezla i cca 1 500kg a tchán vyprávěl, že přívěs je trochu ohnutý od toho, jak mu ve šroťáku na zadek vleku položili magnet, čímž zvedli zadek žigula do luftu...
Pokud někdo chce nezničitelný vlek, pak bych doporučil jeho výrobce: https://www.kovovyrobadynek.cz/ V nabídce ho tam nevidím, asi by ho repete udělali na zakázku.
ad. pérování:
Soused na převoz ledniček používá z "pružících důvodů" Sport-Jacht, který má továrně dvojitý tlumiče z JAWY-kejvačky. Táta ho má už 40let taky, celková hmotnost 300kg, praktická nosnost do cca 500kg, lepší mi teda přijde ten model s mohutnou rourou.
400kg - https://www.vapp.cz/produkt/naprava-al- ... va-loziska
750kg - https://www.vapp.cz/produkt/naprava-al- ... 4-patky-50
1200kg - https://www.vapp.cz/produkt/naprava-al- ... 0-mm-100x4
Vybádal jsem při rekonostrukci tchánova přívěsu z torza cedulky a měřením rozměrů, že tam je ta 700-5 s kuželíkovými ložisky. Chvíli jsem váhal, jestli nekoupit novou, nebo jen nový ložiska...
Nakonec jsem ložiska vyčistil, prohlídl, namazal, mají trochu ovalitu (vůle v kolmé ose, bez vůle ve vodorovné ose), ale jinak naprosto OK
Náprava odvezla i cca 1 500kg a tchán vyprávěl, že přívěs je trochu ohnutý od toho, jak mu ve šroťáku na zadek vleku položili magnet, čímž zvedli zadek žigula do luftu...
Pokud někdo chce nezničitelný vlek, pak bych doporučil jeho výrobce: https://www.kovovyrobadynek.cz/ V nabídce ho tam nevidím, asi by ho repete udělali na zakázku.
ad. pérování:
Soused na převoz ledniček používá z "pružících důvodů" Sport-Jacht, který má továrně dvojitý tlumiče z JAWY-kejvačky. Táta ho má už 40let taky, celková hmotnost 300kg, praktická nosnost do cca 500kg, lepší mi teda přijde ten model s mohutnou rourou.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10575
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: privesny vozik
Je to pěkný ale vidím tam jedno mínus:Teepee píše:… . Pokud někdo chce nezničitelný vlek, pak bych doporučil jeho výrobce: https://www.kovovyrobadynek.cz/ ...
Ano, trochu tomu rozumím - jedná se v podstatě o kusovou výrobu, proces schvalování, vyřízení výjimky … čas a peníze .Kovovýroba Dýnek píše:Rychlost přívěsu musí být stanovena na 80 km/h
----------------------------------------------------
Vrátím se ještě ke svému přívěsu.
V pátek jsem si na chalupu přivezl ty náhradní oje. Ještě navečer jsem to rozebral. Udělal jsem dobře, že jsem koupil obě dvě . I té pravé chybělo ke zlomení/střihu asi 5 cm . V sobotu dopoledne jsem to doskládal, zapojil elektriku a můžu směle na STK . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Teepee
- Příspěvky: 4312
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: privesny vozik
Správná připomínka Luďo, ta 80km/h tam vlastně je.
V době jeho výroby se přívěsy do 130km/h ještě nedělaly. viz: http://www.privesy.eu/aktualni_zpravy/p ... -v-cr.html
V době jeho výroby se přívěsy do 130km/h ještě nedělaly. viz: http://www.privesy.eu/aktualni_zpravy/p ... -v-cr.html
Bílý LADA a okřídlená spol.