Stránka 4 z 80
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: pon zář 03, 2012 20:06
od Laďuša
Světlo má polohy 2, ta prostřední občas drží silou vůle, když přepínač chodí víc ztěžka, ale konstruovaná tam ta poloha neni
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: pon zář 03, 2012 21:15
od mceza
U spolujezdce to na prostředku drželo, ale u řidiče ne.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: úte zář 04, 2012 05:55
od Luděk Musil
Jen tak - pro informaci:
Když jste auto "kladli na bok", zaslepil jsi, příp. jinak ucpal, nalévací otvory od provozních kapalin a vyjmul jsi akumulátor? L.
PS: nalévací otvory = měrka oleje, nalévací hrdlo oleje, nádobky brzdové a spojkové kapaliny, hrdlo nádrže
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: úte zář 04, 2012 06:12
od mceza
Olej byl předtím z auta vypuštěn. Brzdovka a další víčka přelepeny páskou. Akumulátor byl samozřejmě venku. Otáčeli jsme na stranu řidiče (kdyby byl ve vozidle olej, musí se "prý" na stranu spolujezdce), takže nádrž nebylo třeba zaslepovat.
Kromě trošky vyteklé vody do ostřikovačů nic neuniklo. Stále se to hlídalo.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: úte zář 04, 2012 06:29
od dvk
Pokud jste to už neudělali, tak zkontrolujte taky olej v zadním difu. Klukům se stalo, že při otočení auta na kolíbce vytekl olej ven. Detaily už si nepamatuju, jestli jen do nápravy nebo úplně ven a nevšimili si toho ... každopádně pak suchý dif velmi brzo zadřeli.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: úte zář 04, 2012 06:31
od mceza
Dobře. Díky za tip. Musím si obstarat nějakou příručku, kde jsou tyhle postupy dobře popsány.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: úte zář 04, 2012 06:42
od Luděk Musil
No ... v podstatě by jsi měl zkontrolovat, příp. vyměnit, veškeré náplně.
Tzn. olej v motoru, převodovce a rozvodovce. Kontrola zavzdušnění brzdového a spojkového systému, kontrola chladicí kapaliny.
Akumulátor jsi měl venku, přesto - pokud je "zátkovej", zkontroloval bych i hladinu elektrolytu.
L.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: úte zář 04, 2012 06:58
od mceza
Jasné, jedinné nezkontrolované je olej v diferáku a převodovce. Na to zítra mrknu.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: úte zář 04, 2012 16:23
od mayo456
rovno ho vypusť a nalej tam nový, nestojí to veľa akurát potrebuješ maznicu aby si mohol natlačiť olej dnu.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: úte zář 04, 2012 20:11
od Křečík Barbuška
Jen malý poznatek, občas se po kolébce stává, že začne sáknout gufero poloosy na straně kde to leželo tak na to občas mrkni. Prověř i funčnost odvzdušňovacího šroubu na vrcholu mostové trouby zadní nápravy, bývá občas zablokován bordelem a pak to tlačí olej přes gufera na poloosách. Zatím bych se spíše omezil na kontrolu hladiny maziva, nicméně pokud budeš měnit tak do převodovky dej olej specifikace API GL-4 a do rozvodovky API GL-5 (v názvu občas mívá i písmenko H). Sice píšeš, že jezdit budeš v podstatě jen v létě a jen výlety, ale volil bych oleje celoročního 80W-90. Některé oleje např. od Valvoline mívají ve víčku integrován i takový plnící "brk", ale i větší stříkačka postačí. Olej je dobré měnit po jízdě když je ohřátý a případný bordel v něm je rozptýlen.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: úte zář 04, 2012 20:13
od mceza
Děkuji za rady, určitě zvážím. Kdo maže, ten jede. Nerad bych, aby pokus o uvedení do provozního stavu vedl k poškození některých komponent
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: stř zář 05, 2012 06:25
od Luděk Musil
Koko Loko píše:Jen malý poznatek, ... větší stříkačka postačí... .
Pro tyto potřeby stačí navštívit lékárnu a zakoupit umělohmotné stříkačky. Já osobně zakoupil 1x 150 ml, 1x 200 ml a 1x 250 ml. K tomu přikoupíš průhledné benzínové hadičky 6 - 8 mm a máš vystaráno. L.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: stř zář 05, 2012 06:42
od dvk
Přesně jak píše Luděk, lékárna to jistí, akorát lékárnice byla trochu zmatená, když jse jí vysvětloval co a na co to chci
S tím olejem v difu ... jaký máte názor na jeho výměnu ? Protože když jsem svoje auto koupil, byl olej zřejmě ještě originální ruský. V rámci výměny náplní jsem jej vyměnil za PP90H a od té doby je dif více slyšet. Prostě to není ono. Tak jsem si tak říkal, že bych už poruhé v difu olej neměnil, pokud je ho tam dost, není vyloženě jak uhel a dif nehučí ...
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: stř zář 05, 2012 08:58
od Teepee
V minulosti se to tu řešilo, prolez starší témata.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: stř zář 05, 2012 09:46
od mayo456
minule mi vo veľkosklade dielov majiteľ vravel, že hypoidný olej do difu už mechanici dávajú rovno aj do prevodoviek, vraj viac vydrží. Inak do prevodovky ide klasický PP90 a do difu PP90H pričom to H naznacuje ze ide o olej pre hypoidné ozubenie, ktoré má diferák. Označujú sa aj tak, ako to je uvedené vyššie, jedná sa o tie isté oleje ale toto je si myslím lepšie zapamätateľné.