Stránka 4 z 4

Re: Jaký zadní díl výfuku na 2104

Napsal: pon lis 03, 2014 11:07
od Jaykee
Mičun píše:Já bych nerez bral, ale pochybuji, že se najde více zájemců...
Dneska jsem mluvil s chlapíkem z offroad fóra, který je dělá a cena se množstvím lišit nebude.
Na Mondeo bez parohů stál 13.000,-. To mi říkal jen pro představu. Žígo má menší průměr, celkově bude výrazně jednodušší na tvorbu, takže bychom se měli dostat na slušnější cenu.

Re: Jaký zadní díl výfuku na 2104

Napsal: pon lis 03, 2014 11:16
od Mičun
Já třeba na 2101 mám pouze zadní placatej tlumič. Někdo má ještě před zadní nápravou malej hrnec. Tak kdo ví, co je origo? Ale předpokládám, že na 2101 patří jen jeden placatej pod kufr. To by nemuselo být tak složité na výrobu.

Re: Jaký zadní díl výfuku na 2104

Napsal: pon lis 03, 2014 11:26
od valda1971
Moje 2101 měla od prvopočátku 1971 i ten malý tlumič (detonátor) před nápravou, bez toho jsem to ani neviděl. A tak je to i v literaturách. To samé má 2105/1300 obsah. Od 2103 (motory 1500 a výše) měly tyto detonátory dva.

Re: Jaký zadní díl výfuku na 2104

Napsal: pon lis 03, 2014 11:29
od Jaykee
Mičun píše:Já třeba na 2101 mám pouze zadní placatej tlumič. Někdo má ještě před zadní nápravou malej hrnec. Tak kdo ví, co je origo? Ale předpokládám, že na 2101 patří jen jeden placatej pod kufr. To by nemuselo být tak složité na výrobu.
Taky si myslím, je to přes půl auta rovná trubka. Hlavně se nechá zvětšit průměr a nadiktovat charakteristika, mě by se líbilo decentní, opravdu jen slabounké brumlání. Žádný lákač na švestky, jen lehké brum, brum... :D
Udělal by i kroucené svody, cena? To neřekl, ale za pětibábu to nebude. Musel by to nechat zbrousit, aby parohy sedly na hlavu atd...
valda1971 píše:Moje 2101 měla od prvopočátku 1971 i ten malý tlumič (detonátor) před nápravou, bez toho jsem to ani neviděl. A tak je to i v literaturách. To samé má 2105/1300 obsah. Od 2103 (motory 1500 a výše) měly tyto detonátory dva.
Co má vlastně technicky dělat?
To Mičun: Nezní to trochu lépe jen se zadním tlumičem?

Re: Jaký zadní díl výfuku na 2104

Napsal: pon lis 03, 2014 11:40
od Mičun
Teď ste mě úplně zblbli! Přísahal bych, že mám pouze placatej tlumič. Dojdu se podívat do garáže.
Zvuk to má takovej mizernej (tichej). Žádní zabublání...

Takže omyl,kecám. Malej tlumič (detonátor) mám také. Možná tedy zkusit udělat výfuk bez něj. Jaký bude mít zvuk. Ale chtělo by to nějaký zkušební vzorek ze starého výfuku, aby to bez něj nedělalo nějaký brykule!!!

Re: Jaký zadní díl výfuku na 2104

Napsal: pon lis 03, 2014 13:48
od Luděk Musil
Motory vyšších kubatur (2103 + 2106) měly ještě pod převodovkou ten malej placatej ... prej to je zhášeč plamene :idea: . L.

Re: Jaký zadní díl výfuku na 2104

Napsal: pon lis 03, 2014 16:34
od tomass
Pokud vím, tak 2 díl. jsme měli vizuelně stejný i na 2101. 3 díl se lišil jen zase vizuelně jinak tvarovanou koncovou trubkou od kombi 2104. Jeden servis dával takovou "čuňáckou" druhovýrobu s mizernou životností a dávali do 1500 výfuk pro 1200. Nakolik je to záměnný by řekl asi jen katalog...... Když se koupí originál na Koněvce, nebo v Mělníku a řekne se rok výroby auta a kubatura, tak přesně vědí, co mají dát za díl a není potřeba spekulovat. :)

O nerezu jsem uvažoval před 6 lety, kdy mi nabízeli celý výfuk na zakázku kolem 6 tis u Tylla podle předlohy. Ani u Tylla nechtěli hovořit o životnosti a na dotaz na 10 letou životnost jsem nedostal odpověď. Je zjevné, že se jedná víc o parádičku, než praktičnost.

Teď už neuvažuju, když vím, že ten výfuk udržím v provozu zase 6 let a nový mám připravený na montáž po zimě. Na benzín by měl vydržet ten samý výfuk víc, když na LPG je to 6 let. Hovoří se o 50% kratší životnosti u LPG, tak 8 by měl s mou úpravou na benzín dát.... Když to spočtu, tak za 10 tis. bych měl těchto výfuků asi 5 = na 30 let. No to už třeba nebudu potřebovat žádný výfuk. A nerez nedělejte si pánové iluze, nevydrží. Zeptejte se někoho, kdo s tím má zkušennosti. Nerez nezkoroduje, ale propálí se. Neznám pochody jaké tam probíhají, ale nepodařilo se mi ani objevit v hutních materiálech nerezový plech, který by byl vhodný. Prodejci tvrdili, že na výfuk se jejich matroš nehodí. Jsou nerezy, co vydrží teplotu, ale problém je vysoká teplota a chladnutí. Výfuk není bojler !
A i na nerez co není na teplotu dá kdokoliv záruku 2 roky. 2 roky to přečká každý nerez. Otázka je co bude dál. Je mi to jedno, kdo si ho necháte vyrobit, jen abyste z prvotního nadšení nebyli moc zklamaní.....

Re: Jaký zadní díl výfuku na 2104

Napsal: úte lis 11, 2014 10:10
od tomass
Našel jsem ten test výfuků o kterém jsem psal, než mi to admin na minulé stránce promazal. Je to sice na škodovku, ale dobře popisuje, co se vlastně vůbec a v jaké kvalitě vyrábí. http://www.vyfuky-tyll.cz/download/vyfuky-tyll-test.pdf Za mě, není 10 výrobců výfuků na jeden model auta trošku moc ? :)

Re: Jaký zadní díl výfuku na 2104

Napsal: úte lis 11, 2014 10:48
od Luděk Musil
tomass píše:... Za mě, není 10 výrobců výfuků na jeden model auta trošku moc ? :)
Odpovím příslovím: Když dva dělají totéž - není to totéž. :idea: L.

Re: Jaký zadní díl výfuku na 2104

Napsal: úte lis 11, 2014 18:40
od Veteranista
Stejně jako díl na auto X nemusí být v té samé kvalitě jako je díl na auto Y od toho samého výrobce