Stránka 4 z 5
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: sob bře 02, 2013 08:31
od Yellow01
Na každou kubaturu musela být samostatná forma, už jenom díky číselnýmu označení typu motoru.
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: sob bře 02, 2013 09:18
od Luděk Musil
Matko rozsviť ... dcera dala

Co to tady píšete za nesmysly

Teda někteří ...

.
Každý jeden kubický rozměr měl svou vlastní formu (a rozhodně ne kvůli "vylitému" číselnému označení). 1,2 a 1,3 mají nižší bloky, a dvě vrtání. 1,5 1,6 a 1,7 mají vyšší blok a 3 vrtání = dohromady pět různých bloků = pět odlívacích forem. L.
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: sob bře 02, 2013 09:23
od Dusan
Cory píše:1,2 a 1,5 (1,3 a 1,6) su rozne odliatky, vysokozdvihy maju na strane vyfuku vyztuhy. Odliatky 1,2 a 1,3 (1,5 a 1,6) by teoreticky mohli byt rovnake, ale nie su, pretoze do kazdeho odliatku sa lisovali (alebo inak osadzovali) "vložky", ktore boli rovnake pre všetky motory.
Pokial viem vlozky sa davali len ak sa objavili nejake trhliny alebo poskodenia pri vrtani.... alebo vada v odliatku
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: sob bře 02, 2013 09:32
od Luděk Musil
Dusan píše:Pokial viem vlozky sa davali len ak sa objavili nejake trhliny alebo poskodenia pri vrtani.... alebo vada v odliatku
Ano, to je pravda. Dávaly se, ale dělali to jen chvíli, dle literatury tak max dvě leta. Potom je asi přesvědčila ekonomika, že takový "vadný" blok nemá cenu opravovat a šel asi zpátky do pece (ale to je pouze moje domněnka). Nebo se v tom odlévání průběžně zdokonalili tak, že v odlitcích již vady nebyly

. L.
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: sob bře 02, 2013 09:50
od Cory
Tak asi som blb, alebo mam malo info, ale snad nie su valce z rovnakeho materialu ako blok. Aj zvrchu je vidiet dookola kazdeho valca rovnomerny kruzok - ako keby vsunuty valec z ineho materialu.
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: sob bře 02, 2013 13:07
od Yellow01
Luděk Musil píše:Každý jeden kubický rozměr měl svou vlastní formu (a rozhodně ne kvůli "vylitému" číselnému označení). 1,2 a 1,3 mají nižší bloky, a dvě vrtání. 1,5 1,6 a 1,7 mají vyšší blok a 3 vrtání = dohromady pět různých bloků = pět odlívacích forem. L.
Však já nepsal, že vylité číselné označení byl důvod pro vlastní formu, ale že už jenom kvůli tomuhle musel mít logicky každý blok vlastní formu.
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: sob bře 02, 2013 14:18
od Luděk Musil
Yellow - v pohodě ... Tvou větu jsem použil, protože byla zrovna na ráně

. Ale někteří, nebudu jmenovat (viď Maťo

) málo studovali

.
Ale to jsme trochu odbočili od problému. Mám už nafoceny nějaké obrázky. A odcházím zvednout motor na ponk, abych mohl vytáhnout píst. L.
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: sob bře 02, 2013 15:38
od Křečík Barbuška
Luděk na stráži proti ladazmatku

.
Jen pro dplnění, forem bude šest, 1300 máme v řetězu i v řemenu

.
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: sob bře 02, 2013 16:47
od Cory
A ešte mame 1,8

ten ma sice oznacenie 21213, ale pod svieckami na naliatok "C" alebo "D". Ide o ten samý blok ako 1,7 ale neznížený. A 21213 boli minimalne 2 typy - jeden s naliatkom v podobe hranateho oznacenia 21213 a potom v podobe zaoblenejsieho oznacenia 21213 a kruzkom okolo

Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: sob bře 02, 2013 16:54
od Luděk Musil
Motor je na ponku, vana dole, píst venku ... přikládám snímky ... pro slabší povahy se radši nedívejte - je to masakr

. L.
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: sob bře 02, 2013 18:13
od Dusan
Az taka ryha je tam nestaci vymenir piest ? ( a dovod preco sa to stalo ?) ASi to che piesty z lepsieho matrosa. A co tam maju madari ze im to beha sice len chvilku

Aky si mal kompresny pomer ?
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: sob bře 02, 2013 18:20
od Luděk Musil
Tohleto je totalní smrt motoru. Bez pardunu.
Převrt nevyřeší problém = nemám možnost sehnat větší píst nemluvě o tom, te v tomto případě ani větší píst neexistuje.
Prostě je to na odvoz do šrotu. L .
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: sob bře 02, 2013 18:33
od Dusan
0,5mm ryha sa strati

tak mi ten motor za cenu srotu daruj

Ozaj olamane to je na strane vyfuku ?
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: ned bře 03, 2013 16:31
od ger007
uaaaa, tak to je MASO !
Re: LADA 1800i - pokračování III
Napsal: ned bře 03, 2013 17:21
od Vašátor
Být prasklý i vršek pístu, byla by příčina 100% jasná ... chudá směs a detonační spalování. Takto těžko říct, zda za to může chudá směs, či vada materiálu. Osobně bych si ale typnul na chudou směs.
Je to hrozný pohled ... kolik kilometrů jsi s tímto motorem najezdil?