Wartburg 353
Moderátor: Moderátoři
marku, v šestnácti letech bez jakýchkoli zkušeností a hnán vidinou závodního stroje se zapalováním kroutí na všechny strany formou pokus omyl. Například u pionýra se obrácený chod nikdy nepovedl. A na tom se člověk nejlépe učil.
U tříválce wartburgu bylo nastavování zapalování skutečně pracné, když se dala nová kladívka a nastavilo se, za chvíli se vlivem zaběhnutí silonových třecích ploch mohlo nastavovat znovu. Ale potom už chodilo zapalování dlouho bez problémů.
U tříválce wartburgu bylo nastavování zapalování skutečně pracné, když se dala nová kladívka a nastavilo se, za chvíli se vlivem zaběhnutí silonových třecích ploch mohlo nastavovat znovu. Ale potom už chodilo zapalování dlouho bez problémů.
Změna předstihu u 2T má zásadní vliv na teplotu výfukových plynů a tím životnost pístů . Velký předstih dělá nekompromisně díry v pístech (ověřeno praxí na "leteckém" Trabantu)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Já myslím že na propalování pístů nemá chlazení zase takový vliv, to spíš absence olejového chladiče, protože písty se chladí hlavně olejem a směsí, ne?MartasBrno píše:Na to přehřátí vlivem velkého předstihu by měl být warťák méně citlivý ne? Když má kapalinové chlazení.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Tak vzhledem k tomu, že i ladě může propálení hrozit, není chlazení samospasitelné, ale určitě by ta stabilní teplota měla mít pozitivní vliv.Cooper píše:Já myslím že na propalování pístů nemá chlazení zase takový vliv, to spíš absence olejového chladiče, protože písty se chladí hlavně olejem a směsí, ne?MartasBrno píše:Na to přehřátí vlivem velkého předstihu by měl být warťák méně citlivý ne? Když má kapalinové chlazení.
Nehledě na to, což s velkou radostí říkám tunerům počítačů, že čím větší je rozdíl teplot, (čím je teleso (procesor ) teplejší), tím lépe se chladí . Takže písty v motoru se stabilním chlazením asi budou mít lepší podmínky než v motoru nahodile chlazeným. Můj skromný odhad.
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne stř pro 01, 2010 19:36, celkem upraveno 1 x.
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Ááááá, dycky, když je v tutom tématu novej příspěvek, tak jsem nadrženej, že už se to dovim a ono furt nic, furt nic To napětí je strašnýMartasBrno píše:Laďuša, ještě jsem tam nebyl a asi tam hned nepolezu, jsem jaksi nachladnutý. Kurník, pořád nemůžu najít nikde na webu naskenovaný návod k autu. Je t oasi podobná úchylka jako ty couvačky .
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Laďuša píše:Ááááá, dycky, když je v tutom tématu novej příspěvek, tak jsem nadrženej, že už se to dovim a ono furt nic, furt nic To napětí je strašnýMartasBrno píše:Laďuša, ještě jsem tam nebyl a asi tam hned nepolezu, jsem jaksi nachladnutý. Kurník, pořád nemůžu najít nikde na webu naskenovaný návod k autu. Je t oasi podobná úchylka jako ty couvačky .
To ano. A právě zejména u dvoutaktů je to velký problém, protože mají písty se zcela jiným tvarem a tepelnou roztažností než motory čtyřdobé.Saša píše:Změna předstihu u 2T má zásadní vliv na teplotu výfukových plynů a tím životnost pístů . Velký předstih dělá nekompromisně díry v pístech (ověřeno praxí na "leteckém" Trabantu)
Ale pokud zvýšíš oktanové číslo paliva, musíš předstih zvýšit (to je správný postup), protože vyšší oktanové číslo paliva způsobuje delší dobu hoření a kvalitnější prohoření, navíc pomalejší šíření tlakové vlny (díky téměř nulovému detonačnímu pálení). Takže tím, že při používání paliva s vyšším oktanovým číslem zvýšíš předstih, docílíš jeho správného využití, prohoření a maximálního výkonu a životnosti motoru. Kdybys předstih neupravil (nechal původní doporučený tabulkami), motor bude mít na dané vysooktanové palivo malý předstih, tudíž i výkon a navíc část paliva bude dohořívat ve výfukovém potrubí bez užitku.
Souhlasím s tím, že nesmyslné zvyšování předstihu není správné.
Pokud budu s Ladou 1500 jezdit na palivo 95 oktanů (nebo Super 96), nastavím předstih ve volnoběhu na 7-10° před HÚ. Pokud bych jezdil na předepsaných 93 oktanů, nastavím 3-5° před HÚ (dle doporučení výrobce). Ovšem pokud někdo jezdí na palivo 90 oktanů (Speciál a podobně), měl by předstih nastavovat na nulu. Ostatně proto mívaly první rozdělovače oktanové korektory.
Podobně je to u LPG. Je známo, že LPG má vyšší oktanové číslo než benzin (zpravidla kolem 102-105) a také se doporučuje zvýšit předstih. Zejména u škodovek to dělalo divy. U benzinu se u stodvacítky nastavoval předstih kolem 5-7°, zatímco u LPG se nastavoval předstih ve volnoběhu 15-18°. Velký rozdíl v oktanech benzin X LPG (90 X 105) dělal tudíž i dost velký rozdíl v předstihu.
Naposledy upravil(a) Marek dne stř bře 23, 2011 11:03, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
jo marek má pravdu, když jsem si hrál se škodovkou na LPG, tak si nechala líbit skutečně větší předstih nežli na benzín, a to byl kámen úrazu. Majitel chvíli jezdil na benzín, chvíli na LPG, podle toho kolik měl čeho v nádržích a jak byl daleko k pumpám, potom bylo těžké problém řešit.
U dvoutaktu W jsem viděl LPG jenom jednou, ale nevím vůbec jak bylo co zapojené, majitel nechtěl moc kapotu otvírat.
U dvoutaktu W jsem viděl LPG jenom jednou, ale nevím vůbec jak bylo co zapojené, majitel nechtěl moc kapotu otvírat.
Malinko odbočím: Na Ladě jsem tento problém vyřešil velmi snadno. Měl jsem pro provoz na benzin vyřazenou podtlakovou regulaci předstihu (stejně není k ničemu a u upraveného motoru spíš škodí než pomáhá) a jezdil jen na odstředivou. Jakmile jsem však přepnul do plynu, sepnul mi elektropneumatický ventil (stejný, jako je u OZONu na ekonomizéru) a pustil mi podtlak ze sacího potrubí k membráně podtlakové regulace - ta přitáhla a trvale držela předstih o šest až osm stupňů vyšší než základní. Tím se zvýšila v celém rozsahu hodnota předstihu a využilo se vyšší oktanové číslo plynu. Je to jednoduché a doporučuji to každému, kdo má v Ladě LPG.vintera píše:jo marek má pravdu, když jsem si hrál se škodovkou na LPG, tak si nechala líbit skutečně větší předstih nežli na benzín, a to byl kámen úrazu. Majitel chvíli jezdil na benzín, chvíli na LPG, podle toho kolik měl čeho v nádržích a jak byl daleko k pumpám, potom bylo těžké problém řešit.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
To je pěkné a vtipné řešení . Kdybych jezdil na benzín tak by to tam zítra bylo .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
waran byl moje první auto-měl béžovou barvu, byl z roku 1987 měl střešní okno, malej volant místo toho kormidla,vysoký sedáky,na sacím potrubí dvoukomorový JIKOV,elektronický zapalko,a řazení pod volantem - bratr měl stejnýho jen měl klasický karb a řazení na podlaze-to ale nechodilo tak pěkně a lehce jako pod volantem....u varťase byla blbá jedna dost podstatná věc-vodní pumpa jako součást hlavy -když odešla bylo to většinou na výměnu celý hlavy protože šrouby kterýma byla přidělaná k hlavě byly M 6 a když jsem chtěl sundat pumpu šrouby jsem ukroutil-byly v hliníku "zarostlý" ale co se týče místa uvnitř, velkýho kufru a brzd tak žigul na to nemá-ty čtyřpístky vpředu byly prostě bomba
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
A druhá byl převodový poměr řízení . Od středu na krajní polohu bylo snad 3.5 otáček volantu . S tím když dojde ke smyku tak člověk nestíhá ručkovat .rosta píše:varťase byla blbá jedna dost podstatná věc-
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Jo, to pohodlné není. Sice komfortní (v době, kdy nebyly posilovače, to bylo moc příjemné), ale v tomto ohledu nepraktické.Saša píše:Od středu na krajní polohu bylo snad 3.5 otáček volantu . S tím když dojde ke smyku tak člověk nestíhá ručkovat .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)