Stránka 4 z 8

Napsal: čtv srp 07, 2008 19:26
od Dusan
NApriklad ale vela z neho nevylezie :D zmeraj odpor budiaceho vinutia najlepsie pri namontovanych ulikoch 3,8-4,4ohm ( plati pre zabehnute uhliky)

Je mo&nost ze sa odtrhol vyvod na rotore, skus pripojit na na uhliky + cez ziarovku napr 21w. ked to bude svietit tak budes vediet ze vinutie nieje prerusene a cez uhliky ide stava.

Napsal: čtv srp 07, 2008 22:08
od Petr HC
Dovolím si pár připomínek k tomuto tématu :
 po přetočení kroužků na soustruhu (což považuji za naprosto zbytečné) a nasazení nových uhlíků nebudou tyto určitě zaběhnuté .
 pokud se povede (ve smontovaném stavu ) přepólovat vývody budícího vinutí půjde „do kytek“ polovodičový regulátor (kotvičkový by měl přežít ).
 takže – metodu ,kterou doporučuje Dušan ano ,ale na vymontovaném rotoru a měřit (připojit) přímo na kroužky .Po připojení napětí (přes žárovku) musí všechny póly rotoru přitahovat stejnou silou např. šroubovák .
 před měřením dobře prohlédnout rotor ,není-li poškozeno vinutí nebo „protočeny“ kroužky . V tomto případě na soustružníka :axe:

Napsal: pon zář 15, 2008 18:03
od Kewint
tak jsem z toho jelen (neni to narážka Jelene) ...mám kalsickou 07čkovou palubku tlak oleje,otáčkoměr, prostě tu starší.....bez ukazatale sytiče...kolikáta je v pořadí v tom tišťáku kontrolka dobíjen í? podle mě je to kontorlka na tišťáku číslo 3 velká patice se žárovkou...do té mi jde po zapnutí klíčku proud,ale i po nastartování..auto normálně dobijí...jenže paticde nesvítí....ani po nastartovvání ani po zapnutí klíčku..proud tam jde??? je očištěno obojí... :)

Napsal: pon zář 15, 2008 18:16
od Saša
Kewint píše:do té mi jde po zapnutí klíčku proud,ale i po nastartování..auto normálně dobijí...jenže paticde nesvítí.
PATICE svítit nebude ! Jedině žárovka v ní . :D . To že Ti tam po zapnutí zapal. jde + je správně , ale to ke svitu žárovky nestačí . Musí bejt druhá "strana" žárovky uzeměna . Musíš najít drát vedoucí od té žárovky do alternátoru .

Napsal: pon zář 15, 2008 18:24
od Kewint
to je jako hledat jehlu v kupce sena :-D nevíš barvu? budu muset prolistovat schémata :roll:

Napsal: pon zář 15, 2008 18:33
od Laďuša
No tak snad vidíš, jaký dráty tě k tej žárovce vedou, ne? A jestli jeden z nich má jít na altík...
Jinak jak tě tam může jít proud, když to nesvítí? Jsi si jistej správností žárovky? Nehledě na to, že když tam jde furt (předpokládam, že myslíš napětí), tak něco nebude správně, páč po startu, jestli dobíjí, tak tam nemá jít nic.

Napsal: pon zář 15, 2008 18:41
od Saša
Barvu Ti neřeknu páč se roky může měnit ale koukni se sám . je to střední patice , ta má dvě řady kontaktů je to krajní kontakt na straně bližší kvrchu tachometru a blíž k otáčkoměru . (s pohledu jakoby přes tachometr je to levý horní kontakt).

Napsal: pon zář 15, 2008 18:53
od Saša
Laďuša píše:tak něco nebude správně, páč po startu, jestli dobíjí, tak tam nemá jít nic.
Není to pravda . Žarovka dobíjení je trvale ! po zapnutí zapalování "uplusena" a ukostřena přes pomocné diody na střed vinutí altíku . (hranaté modely).
Takže když altík začne dobíjet oběví se na diodách + a tím pádem žárovka zhasne . (+ proti + nesvítí).

Napsal: pon zář 15, 2008 19:06
od Laďuša
V tom případě sry za mystifikaci....

Napsal: pon zář 15, 2008 21:10
od Křečík Barbuška
Kewinte, předně, kolik drátů zakončených fastonem ti jde do alternátoru? Zdali jeden, tak zapomeň na kontrolku, pokud dva tak máš naději, musíš ještě mít na podběhu v motorovém prostoru na straně výfuku relátko, které je ovládáno alternátorem, samotnou kontrolku pak ovládá kontakt tohoto relé, předpokládám, že máš předrevoluční ročník sedmičky.

Napsal: úte zář 16, 2008 06:28
od Kewint
Koko Loko, podívám se dnes na ty dráty...ano mám ročník 89,a relátko tam je také :)

relé tam je toto....pak se ještě podívám po škole na ty dráty....

Obrázek

Napsal: úte zář 16, 2008 07:37
od Marek89
To bude asi relé štartéra.

Napsal: úte zář 16, 2008 13:43
od Saša
Marek89 píše:To bude asi relé štartéra
Asi né , ale určitě . Je to pomocné relé startéru .(aby spínací skříňkou netekl velký proud).

Napsal: úte zář 16, 2008 15:07
od Kewint
a kde je to tedy to relé? jo jsou mi tři dráty k alternátoru ...

Napsal: úte zář 16, 2008 15:28
od Saša
Kewint píše: jo jsou mi tři dráty k alternátoru ...
!?! co tím autor chtěl říct .
Relé kontrolky dobíjení tam nemusí bejt , funguje to i bez něho.
Do altíku vede "několik" drátů pod šroub (na 10ku klíč) ty jsou od bat. a do auta a jejich počet není směrodatný ani důležitý .
Pak tam vede 1 nebo 2 tenší dráty dle typu. Jsou opatřeny konektorem (fast-on) .
U jednodrátové verze je to kontrolka a u dvou dr. je jeden buzení a druhý kontrolka .
Platí to pro altíky s elektronickým regulátorem "uvnitř" altíku .
Není vyloučena i jiná varianta .Ale většinou je to tak .