NIVA1.7i, SPI GM; r.v.98 - zhasne a nenaštartuje

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

jackfree píše:Kde má 1.7i palivový filtr?
Na mezistene zhruba v pulce vozidla (nad zadni casti motoru vpravo, pri pohledu z predu).
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10511
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Jimmi píše:
Luděk Musil píše: ...může samozřejmě ještě o tyto další závady: přiucpaný filtr paliva...
Máš nějakou zkušenost s chováním motoru se vstřikováním při ucpaném palivovém filtru? Docela by mě to zajímalo.
Ne. Praxi s přiucpaným palivovým (benzínovým) filtrem nemám, jen předpokládám jak by se takový přiucpaný filtr mohl chovat.
Za posledních 12,5 roku/270 kkm jsem natankoval cca 20 l benzínu. L
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Praxi také nemám, ale pravděpodobně by měl motor v počátcích zhasínat po nastartování při volnoběhu jako při malém tlaku v okruhu a později už kdykoli, i za jízdy nebo i na stálo :)
yeager
Příspěvky: 4
Registrován: stř čer 09, 2010 20:21
Bydliště: rs

Niva nestartuje - 1.7i

Příspěvek od yeager »

Ahojte, som tu novy a ani neviem kde presne mam vlozit svoj prispevok. Kupil som Nivu 1.7i rv99 s jednobodovym vstrekovanim. Problem je v tom, ze pri startovani cez magnaticky ventil v kuse tecie benzin, naplni cely karburator, a motor nenaskoci. Kamarat ma taku istu nivu (uz ho ale roky nepouziva), z ktoreho som uz prelozil karburator, vymenil aj magneticky ventil, aj "riadiacu jednotku", ale stale to iste. Neviete mi poradit kde moze byt problem? Nie som autoopravar, ale ked nenastartujem ani to neviem nikde zobrat. Dakujem.
Naposledy upravil(a) zelvotron dne stř čer 13, 2012 17:50, celkem upraveno 1 x.
Důvod: edit názvu
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10511
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

yeager píše:Kupil som Nivu 1.7i
yeager píše:a motor nenaskoci
A ten motor při koupi běžel?
Závada může být "hocikde" :cry: v elektronické části.. Zkus vyblikat chybové kody z řdící jednotky - návod tu někde je. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
yeager
Příspěvky: 4
Registrován: stř čer 09, 2010 20:21
Bydliště: rs

Příspěvek od yeager »

Auto dostala obec od policie asi pred rokom. Prislo to po vlastnych, ale od vtedy to nikto nepouzival.
Ked odpojim privod benzinu a nalejem do karburatora kusok benzinu, tak auto nastartuje a ide krasne. Ked zapojim spat privod do nastartovaneho auta, tak motor pri vyssich otackach ide (stiha spalit vacsie mnozstvo benzinu), ale pri zakladnych otackach zdochne.
Je mozne ze v 2 autach su uplne identicke chyby? Ze je pokazany magneticky ventil, rj, karburator, alebo mam skusit hladat chybu inde?
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

yeager píše:...Ze je pokazany magneticky ventil, rj, karburator, alebo mam skusit hladat chybu inde?
Nejprve zjisti, jestli jde do ventilu proud, když protéká benzin. Jde-li, je závada mimo ventil, nejde-li je vada ve ventilu. Může být jenom "přilepený". Takto postupuj dále. Jde proud do ŘJ jde/nejde - závada tam/jinde atd.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Odpoj konektor vstřikovače a skus to co psal Petr HC . Pokud tam poteče benzín je chyba mechanická . Další až po zkoušce .
Jen mimo Karburátor se říká úplně jinému zařízení .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
yeager
Příspěvky: 4
Registrován: stř čer 09, 2010 20:21
Bydliště: rs

Příspěvek od yeager »

ked odpojim konektor zo vstrekovaca, benzin tecie takisto. To znamena, ze je vadny ventil?
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Pokud to teče přímo z dírky rozprašovače , tak ano . Koukni ale jestli benzín nerteče někudy okolo .
Pokud teče samotný vstřik tak bych skusil jeho demontáž a profouknutí opačným směrem .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

yeager píše:ked odpojim konektor zo vstrekovaca, benzin tecie takisto. To znamena, ze je vadny ventil?
97,5% zaseklý v otevřené poloze. Mělo by to jít mechanicky "rozhýbat".
yeager
Příspěvky: 4
Registrován: stř čer 09, 2010 20:21
Bydliště: rs

Příspěvek od yeager »

dakujem vsetkym za pomoc, nakoniec som prisiel na to, ze jeden z 2 ventilov bol vadny a na druhom chybala tesniaca gumicka. :)
Dakujem este raz
TomasNM
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomasNM »

Tema teda asi uz neaktualna,ale pridam skusenost. Nam sa zasekla cievka v zavretej polohe a benzin to neprskalo vobec. Nasledoval telefonat do predajne,co stoji nova a po informacii,ze 70E sme ten napad zavrhli. Nakoniec som ho vymontoval,pobuchal po nom jemne klucom 13/17 a potom sa rozbehal a ide doteraz.
Citroen Evasion 2.1TD
PaJa
Příspěvky: 7
Registrován: stř led 04, 2012 16:14
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Niva 1.7i - nastartuje, po chvilce zdechne

Příspěvek od PaJa »

Zdravím, tak jsem si konečně pořídili NIVU, r.v 2003, 1.7i + LPG
Po druhé projížďce v terénu mě pak na rovince začala hekat a zdechla. Po vychladnutí vždycky naskočí a po asi 1-2min. začne motor cukat (jakoby jel na 2 válce) a většinou to neustojí a zdechne.
Měli jsem nádrž venku - propláchnutá od bordelu, profouknutý vedení benzínu, novej palivovej filtr. Čerpadlo celou dobu šlape (jde na něj 12V - i jde slyšet že běží).
Před odvozem z bazaru prej měnily svíčky, VN kabely a zapal. jednotku - vše vypadá nově.
Svíčky 1 a 4 byly po asi 15km a několikerým startování černý jak bota ... dal jsem i nový, ale stejnej výsledek.
Kontrolka ChE se nikdy nerozsvítila, diagnostiku nemám, abych zjistil co se děje.
Je možný že by odešlo zapalování po tak krátké době ? Ale proč to po startu chvilku běží ?
P.S. plyn jsme ještě nestihly vyzkoušet, a teď není jak dojet k pumpě.
Kolben
Příspěvky: 136
Registrován: pát říj 14, 2011 12:04
Bydliště: Střední Čechy, okr. Benešov

Re: Niva 1.7i - nastartuje, po chvilce zdechne

Příspěvek od Kolben »

Blbej dotaz: A CHECK kontrolka se rozsvítí aspoň před startem? Jako kontrola? Aby nebyla prasklá žárovka nebo odpojená...
Lada Niva, r.v. 2000, 1.7 SPi, aktuálně v přestavbě
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“