Stránka 4 z 11
Napsal: stř pro 29, 2010 23:33
od plavec
FOMA píše:MartasBrno píše:To je dobrá paleta, dva tisíce...
No já si myslím,že je to právě dost dobrá cena nedávno to stávalo 3,5tis.czk a před tím snad i 5tis.czk
To ano, cena je výborná. Já ho měl tenkrát ještě za deset
Pak šel dolů( Asi na 6.500 kč), pak ještě a teď to není tak hrozný.
EDIT: Tome a nechceš jetej (plně funkční ) za 1500kč? Mám skladem.
JInak ten menší blok ze 112ky jsem nevidě. Mohl bys poslat foto pro zajímavost. ? Dík.
Napsal: čtv pro 30, 2010 09:39
od JmJ
Kabely stare 11 let a 160 000 km nejsou nic moc. Osobne bych je vymenil at tak ci tak, rozhodne to zapalovani jen a jen prospeje.
Napsal: čtv pro 30, 2010 10:08
od tomassva
Dobrý den,
zasílám ilustrační fotky vyfocené na motoru té 112tky, není to nic moc, ale zkusím zaslat ještě bližší, pokud to budeme sundavat. Mám právě strach, aby neodešel i tento blok - nevím, jestli je zapojený stejně. Jinak co se týče toho modulu, co mi nabízíte, měl bych předběžně zájem. kdy byste mohl expedovat? děkuji Tomáš
Ty nové kabely zkusím objednat
Napsal: čtv pro 30, 2010 12:48
od Petr HC
tomassva píše: ...Měl bych ještě možnost vyzkoušet otcův zapalovací blok, má ladu 2112...
Pokud nechceš "odprásknout" i otcův blok (Tvé metody zkoušení "na jiskru" jsou pro elektronické zapalování spolehlivě destruktivní), nejprve si pozorně přečti v
"Hledat"
Hledaný řetězec
Klíčová slova: zapal*
Autora: Petr HC
Zobrazit výsledek jako: Témata
Zobraz prvních: Všechny dostupné
Už se to zde podrobně řešilo.
EDIT: to umístění zapalovacího bloku na obr.IMG_3099.JPG za chladičem musel někdo "dobastlit". Je to to nejnevhodnější místo s hlediska navlhnutí.
Napsal: čtv pro 30, 2010 14:03
od tomassva
to: Petr HC
zapalování je na svém původním místě.U své 110 to mám podobně, ale mám tam větší cihlu. Jinak to ani vyzkoušet nepůjde, protože toto z té lady 112 má pouze 3 pinový konektor, kdežto já mám na 110 4 pinový konektor.
Napsal: čtv pro 30, 2010 16:29
od Erik
Vím, že jsem s tím otravný, ale nemohl by to být snímač detonací? Mě se to u jedenáctky stalo, když to stálo delší dobu a mrzlo, tak to prostě nenastartovalo. A nebo se to snažilo na 2 válce, ale pořádně to nechytlo. Stačilo aby se oteplilo a už to chytlo. Byla by to levnější varianta, než zapalovací modul. Ale nevím, Petr HC Ti k tomu napíše více. Co vím, tak to hýbe s předstihem.
Snad nepíšu úplné blbosti, já jen píšu o tom, co se mi opravdu stalo. Ve značkovém Ladaservisu to s touto závadou bylo 3 x, nakonec to opravili v neznačkové dílně.
Erik
Napsal: čtv pro 30, 2010 16:36
od tomassva
Dobrý den Eriku,
nejste otravný
čidlo detnací jsme nezkoušeli, je pravda, že v létě se mi nic takového nestalo, akorát vždy v zimě, ale jiskry by měly být vždy nebo ne? Když tedy to čidlo odpojím, má v sobě řj náhradní program nebo to nenastartuju?
Napsal: čtv pro 30, 2010 16:58
od Erik
Zdravím.
S tou otravností jsem to myslel tak, že už to tady píšu po několikáté.
Jiskry to asi bávat bude vždy, ale tím, že čidlo detonací hýbe s předstihem, tak ne ve správnou dobu. Já nevím, jestli je možné "beztrestně" ho odpojit. To by Vám řekl určitě Petr HC, který je přes elektroniku odborník. Myslím, že by šlo zkusit vyměnit za jiné čidlo z jiného auta, ale to už jsem tu byl označen za výměnkáře.
Nicméně pokud máte možnost snímač detonací zkusit z jiného auta, nic byste tím zkazit neměl. I když by se to tak dělat nemělo.
Napsal: čtv pro 30, 2010 17:05
od plavec
tomassva,
KDyž to tady tak čtu, tak si říkám že by ses mohl stavět někdy ve volnej chvíli a můžeme na to jít "vyměňovací metodou" v nejhorším případě máme k dispozici 2 povozy Lada 111, ze kterých by bylo možno střeva různě zaměňovat
Co Ty na mou nabídku?
A normálně si tu tykáme, takže mě Těší, jsem nějakej Pepik.
Jo a to umístění bloku mi přijde originál.
Napsal: čtv pro 30, 2010 17:22
od Saša
Snímačem detonací to nebude . Motor v okamžiku startu je řízen z "tabulek" + aktuální teploty vody , vzduchu , atmosferického tlaku , množství nasávaného vzduchu , polohy klapky a snímače otáček a vačky . Čidlo detnací je bráno v potaz až když motor běží .
A jak již Petr zpomínal zahráváš si . Zapalovací transformátory jsou odlišně konstruovány než indukční cívky u kterých se mohla skoušet jiskra proti kostře . U těhle traf reálně hrozí zničení (proražení) vnitřní izolace při zvětšení přeskokové vzdálenosti jiskry .
Napsal: čtv pro 30, 2010 21:38
od Erik
Sašo, a jak mi vysvětlíš, že u mě to snímačem detonací bylo? Když se dalo nové, přestalo to. A bylo to vysloveně při startu, motor nenaskočil. Občas měl cukání jakoby na pár válců, ale nenaskočil. A bylo to v zimě, když mrzlo. Já neznám teorii, ale v praxi to tak opravdu bylo. V Autorizovaném servisu Lady také řekli, že tím to být nemůže. Ale v tom neznačkovém říkali, že by to tím klidně být mohlo a bylo.
Napsal: čtv pro 30, 2010 21:56
od jjenik
Erik píše:Sašo, a jak mi vysvětlíš, že u mě to snímačem detonací bylo? Když se dalo nové, přestalo to. A bylo to vysloveně při startu, motor nenaskočil. Občas měl cukání jakoby na pár válců, ale nenaskočil. A bylo to v zimě, když mrzlo. Já neznám teorii, ale v praxi to tak opravdu bylo. V Autorizovaném servisu Lady také řekli, že tím to být nemůže. Ale v tom neznačkovém říkali, že by to tím klidně být mohlo a bylo.
mám stejný problém při -7 sem to ještě nastartoval ale ted přišel mráz -17 a ladovka ani netne.
Napsal: čtv pro 30, 2010 22:31
od JmJ
Ja bych navrhoval to cidlo bez milosti odpojit. Pocitam, ze RJ si s tim poradi lepe kdyz nebude mit zadna data z cidla, nez kdyz bude mit data spatna, ale v ramci korektniho rozsahu hodnot.
Tim odpojenim nic nepokazite a nic to nestoji. Pri nejhorsim to nepomuze
Napsal: čtv pro 30, 2010 22:34
od Erik
JmJ píše:Ja bych navrhoval to cidlo bez milosti odpojit. Pocitam, ze RJ si s tim poradi lepe kdyz nebude mit zadna data z cidla, nez kdyz bude mit data spatna, ale v ramci korektniho rozsahu hodnot.
Tim odpojenim nic nepokazite a nic to nestoji. Pri nejhorsim to nepomuze
Já bych raději volil tu záměnu čidla z jiného stroje. Přiznám se, že nevím, co by to udělalo bez čidla. Třeba nic, ale fakt to nevím.
Napsal: čtv pro 30, 2010 22:41
od JmJ
Erik píše:JmJ píše:Ja bych navrhoval to cidlo bez milosti odpojit. Pocitam, ze RJ si s tim poradi lepe kdyz nebude mit zadna data z cidla, nez kdyz bude mit data spatna, ale v ramci korektniho rozsahu hodnot.
Tim odpojenim nic nepokazite a nic to nestoji. Pri nejhorsim to nepomuze
Já bych raději volil tu záměnu čidla z jiného stroje. Přiznám se, že nevím, co by to udělalo bez čidla. Třeba nic, ale fakt to nevím.
ja to take nevim jiste, ale je takovy rozumny uzus u cidel s anlog-digitalnim prevodnikem, ze v pripade, ze se cidlo vyhodnoti jako vadne, a neni nutne pro funkci systemu, pak je jeho hodnota nejak nahrazena tak, aby system pracoval dal. to vyhodnoceni, ze je cidlo vadne, se zpravidla dela tak, ze pokud se hodnoty z cidla dostanou mimo vymezeny rozsah hodnot, nebo ze se hodnoty prilis lisi treba od hodnot jineho cidla, pak je cidlo oznaceno za vadne. coz samozrejme muze vest k tomu, ze cidlo vraci hodnoty, ktere odpovidaji vymezenym kriteriim, ale presto jsou to hodnoty spatne. napr. teplomer ma povoleno -50 az +60. ovsem pokud vraci 10 stupnu i tehdy, kdyz ma merene medium 30 stupnu, tak je to spatne, ale kontrolni mechanizmus to nepozna. pokud takove cidlo zcela vyradim, pak je velka sance ze system jednoznacne urci cidlo jako vadne a hodnoty z nej ignoruje a snazi se bezet dal bez nich.
proto odpojeni muze veci prospet. ale je to jen teorie, trochu overena praxi