S Tvojim sucasnym tesnenim by sa hlava dotahovat nemala a spravne by sa mali pouzit nove deformacne sroby. Je to sice teoria, v praxi ale fungujem aj na kombinacii starych srobov a noveho typu tesnenia, raz sa mi vsak na Nive 1600 nepodarilo ani za sväteho dotiahnut hlavu tak, aby nesiakla chladiaca kvapalina. A šlo prave o kombinaciu noveho typu tesnenia a stareho typu srobov.Nulašestka píše: O problematice šroubů samozřejmě vím, jakož i o skutečnosti, že se hlava většinou musí po pár stech km znova dotahovat. S tím jsem počítal. Ale ne, že to začne téct na studeném motoru ještě před prvním startem se správnou chladicí kapalinou.
Už takhle to zase stálo o třetinu víc než mělo, udělám to tak. Našel jsem doma staré azbestové těsnění - má 1,7 mm (to nové 1,3 mm). Dám to tam na 120 N.m se starými šrouby a jestli to hned nepoteče, poteče to po několika ohřátích. Pak to znova dotáhnu.
Výměna těsnění pod hlavou
Moderátor: Moderátoři
Re: Výměna těsnění pod hlavou
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Výměna těsnění pod hlavou
Vojto, převodka řízení, tyč řízení i volant, mají zámek pro montáž (spojené zuby). A zrovna u Tvého vozu bych se vsadil, že to ještě nikdo předtím neprorazil. To mě tedy zaráží.
U karburátoru to je jasné, ten je potřeba ladit. Nejlépe projít první stupeň na paltesteru. Myslet si, že bude fungovat tovární natryskování je hloupost. U prvních Weberů přetryskováváme skoro každý karburátor. U Ozonu je to pravda jeden z mála.
Vojto, jak vypadala ta hlava po 12.000km? Rovnal jsi protože jsi musel, nebo jen preventivně? My při rovnání jdeme po 0,05mm , ale vím, že v brusírnách se s tím neštvou a vezmou ji rovnou o 0,1mm. Že to lízli křivě se ale divím, to snad ani nejde.
Azbestové těsnění pod hlavu klidně použij. Věř mu. Hezky namazat vazelínou, usadit a min. na třikrát dotáhnout. Ono se nezdá, ale podle mě to jsou jedny z nejkvalitnějších těsnění.
U karburátoru to je jasné, ten je potřeba ladit. Nejlépe projít první stupeň na paltesteru. Myslet si, že bude fungovat tovární natryskování je hloupost. U prvních Weberů přetryskováváme skoro každý karburátor. U Ozonu je to pravda jeden z mála.
Vojto, jak vypadala ta hlava po 12.000km? Rovnal jsi protože jsi musel, nebo jen preventivně? My při rovnání jdeme po 0,05mm , ale vím, že v brusírnách se s tím neštvou a vezmou ji rovnou o 0,1mm. Že to lízli křivě se ale divím, to snad ani nejde.
Azbestové těsnění pod hlavu klidně použij. Věř mu. Hezky namazat vazelínou, usadit a min. na třikrát dotáhnout. Ono se nezdá, ale podle mě to jsou jedny z nejkvalitnějších těsnění.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Výměna těsnění pod hlavou
Ok, díky za rady. Jaký je prosím význam toho mazání těsnění vazelínou - čemu to pomůže kromě kontaminace Fridexu?
Pochopitelně nejde udělat jednu jedinou věc bez komplikací. Přeměřil jsem šrouby, vybral ty nejkratší co jsem tu měl (dva jsou ještě FIAT), podložky naopak nejtlustší, ale většina je stejné tloušťky. Na originálním těsnění (viz fotky) jsou špatně vyražené díry odtoku vody z 1. válce, zrovna tam, co to teklo. Takže díry zvětším směrem ke středu válce, ale čím zadělat ten chybějící kus materiálu na těsnění? Na těsnění, co tam bylo, to sedí správně.
To je šmejd, že to svět neviděl. Už tu značku nemám rád. Když bych si ten čas, co mě to stojí, dal stranou, mám na dalšího půl života vystaráno.
Do natahovacích šroubů nebudu investovat. Určitě by to byl takovej šunt, že by se akorát při montáži přetrhly.
Řízení je prostě sesazené ve špatné poloze o půl otáčky volantu vpravo, pravá spojovačka je zašroubovaná na doraz. Obě spojovačky budu muset přetočit, aby se to dalo vůbec sesadit a udělat sbíhavost... hlava se lízla preventivně, aby byla jistota, že z toho nic nepoteče. Aha. Jinak tohle se dělá od dubna, takže letos jsem s tím nenajel za ty peníze ani metr. Ono totiž na jaře jaksi sehnat fungující provoz brusírny byl poněkud problém. A to ještě nedolisovali jeden pístní čep pořádně, na reklamaci vůbec nebrali zřetel, ať to prej nechám. Zachránil mě známý kolegy a ruční lis, kde jsme to tam zatepla dostali. Vodní pumpa z Moskvy přišla s naraženou lopatkou, musel jsem ten termoplast ulomit a půl lopatky zabrousit. U rozdělovače na bezkontakt se musela převařit hřídel ze starého rozdělovače s náhonem bez vůle a větším tisícihranem. Nový originální náhon rozdělovače byl nejhorší ze třech, ze kterých se vybíralo. Použil se z vraku. Nové uložení náhonu nemá vzadu drážku na mazání, skončilo v krabici...Brdzdička startéru vůbec nepasovala, jo alternátor jsem musel vyměnit a startér byl úplně na odpis. Musel se poskládat zcela jiný. Totéž setrvačník - orvané zuby, nový díl z Ladapower katastrofa, znova shánět starou výrobu. Z Ladadílů šlo použít tak 50% - příklad - matky výfuku - pasovaly 2 ze 4. Jiné stoupání závitu. To jde,ne? A tak dále naprosto se vším. Jedna jediná věc nefunguje.
Pochopitelně nejde udělat jednu jedinou věc bez komplikací. Přeměřil jsem šrouby, vybral ty nejkratší co jsem tu měl (dva jsou ještě FIAT), podložky naopak nejtlustší, ale většina je stejné tloušťky. Na originálním těsnění (viz fotky) jsou špatně vyražené díry odtoku vody z 1. válce, zrovna tam, co to teklo. Takže díry zvětším směrem ke středu válce, ale čím zadělat ten chybějící kus materiálu na těsnění? Na těsnění, co tam bylo, to sedí správně.
To je šmejd, že to svět neviděl. Už tu značku nemám rád. Když bych si ten čas, co mě to stojí, dal stranou, mám na dalšího půl života vystaráno.
Do natahovacích šroubů nebudu investovat. Určitě by to byl takovej šunt, že by se akorát při montáži přetrhly.
Řízení je prostě sesazené ve špatné poloze o půl otáčky volantu vpravo, pravá spojovačka je zašroubovaná na doraz. Obě spojovačky budu muset přetočit, aby se to dalo vůbec sesadit a udělat sbíhavost... hlava se lízla preventivně, aby byla jistota, že z toho nic nepoteče. Aha. Jinak tohle se dělá od dubna, takže letos jsem s tím nenajel za ty peníze ani metr. Ono totiž na jaře jaksi sehnat fungující provoz brusírny byl poněkud problém. A to ještě nedolisovali jeden pístní čep pořádně, na reklamaci vůbec nebrali zřetel, ať to prej nechám. Zachránil mě známý kolegy a ruční lis, kde jsme to tam zatepla dostali. Vodní pumpa z Moskvy přišla s naraženou lopatkou, musel jsem ten termoplast ulomit a půl lopatky zabrousit. U rozdělovače na bezkontakt se musela převařit hřídel ze starého rozdělovače s náhonem bez vůle a větším tisícihranem. Nový originální náhon rozdělovače byl nejhorší ze třech, ze kterých se vybíralo. Použil se z vraku. Nové uložení náhonu nemá vzadu drážku na mazání, skončilo v krabici...Brdzdička startéru vůbec nepasovala, jo alternátor jsem musel vyměnit a startér byl úplně na odpis. Musel se poskládat zcela jiný. Totéž setrvačník - orvané zuby, nový díl z Ladapower katastrofa, znova shánět starou výrobu. Z Ladadílů šlo použít tak 50% - příklad - matky výfuku - pasovaly 2 ze 4. Jiné stoupání závitu. To jde,ne? A tak dále naprosto se vším. Jedna jediná věc nefunguje.
Naposledy upravil(a) Nulašestka dne pon pro 07, 2020 16:33, celkem upraveno 1 x.
Re: Výměna těsnění pod hlavou
Namazat uhlikovou vazelinou, toje koli tomu aby sa neprilepilo. Hlavne to tesnenie priloz na blok a pozrici dobre kopiruju mazaci kanal.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Výměna těsnění pod hlavou
To tesneni je dobrej ulet . No jako ladafanousek musis lecos zkousnout. Nejhorsi je rekneme kvalita dilu a jsou i pripady kdy je pochybna i kvalita lidi co se kolem jejich prodeje motaji. Bych ti mohl vypravet co zakousim kolem Kaliny, ale to by ti stejne nepomohlo. Bud te to semele nebo z toho vyjdes zocelen. Zatim to tipuju na to prvni .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Výměna těsnění pod hlavou
Pro opravdu dokonalou práci s těsněním pod hlavu je třeba použít toto:
https://barvy-sprej.heureka.cz/permatex ... 5g-60-027/
Nicméně u Lady zcela zbytečné, u Škodovek kde jsou již naklopené vložky válců je to takřka nutnost.
Proč se těsnění pod hlavou maže vazelínou? Určitě to není proto, aby se nepřilepilo. Díky dotažení hlavy se přilepí tak jako tak. Hlavně si ale lépe sedne a doporučuje to 10 motorářů z 9ti. Kontaminace fridexu určitě nenastane, spíš pak hezky mastnota poteče po bloku. Ale nepoteče voda, ani olej..
Špatně vykleplé díry v těsnění bych jako velký problém neviděl. Určitě je potřeba je posunout do vodního kanálu, ale díra musí mít stejný průměr!
P.S. Aby nedošlo k deformaci pístu při sesazení s čepem, čepy se nelisují! Oko ojnice se nahřeje na předepsanou teplotu a přípravkem se píst v rychlosti nastrčí do ojnice (samozřejme skrz píst). Bohužel je na to jen jedna možnost.
https://barvy-sprej.heureka.cz/permatex ... 5g-60-027/
Nicméně u Lady zcela zbytečné, u Škodovek kde jsou již naklopené vložky válců je to takřka nutnost.
Proč se těsnění pod hlavou maže vazelínou? Určitě to není proto, aby se nepřilepilo. Díky dotažení hlavy se přilepí tak jako tak. Hlavně si ale lépe sedne a doporučuje to 10 motorářů z 9ti. Kontaminace fridexu určitě nenastane, spíš pak hezky mastnota poteče po bloku. Ale nepoteče voda, ani olej..
Špatně vykleplé díry v těsnění bych jako velký problém neviděl. Určitě je potřeba je posunout do vodního kanálu, ale díra musí mít stejný průměr!
P.S. Aby nedošlo k deformaci pístu při sesazení s čepem, čepy se nelisují! Oko ojnice se nahřeje na předepsanou teplotu a přípravkem se píst v rychlosti nastrčí do ojnice (samozřejme skrz píst). Bohužel je na to jen jedna možnost.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Výměna těsnění pod hlavou
Zatím to vypadá na křivou hlavu, čili opět špatná práce někoho jiného. Letos už to nedodělám.
Re: Výměna těsnění pod hlavou
Diletantismus je věcí starou jako lidstvo samo, bohužel.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Výměna těsnění pod hlavou
Ako moze byt kriva hlava? Supnem to na stol prichytim, prejdem frezou, odmomtujem skomtrolujem rovinost, a hodim do prepravky, dotahoval si ju dufammod stredu k kraju ako sa ma?