Stránka 4 z 8

Napsal: pát črc 29, 2011 08:02
od JmJ
Smankote, uz i imobilizer ma stand by? To uz chybi jen rezim hibernace celeho vozu ;-)

Diky za info.

Napsal: sob črc 30, 2011 08:33
od pjaksa
No vzhledem k odběru proudu, který má imobilizér v aktivním režimu, je to nutnost. Už jsem viděl jeden kus na Nivě, který se občas zapoměl "uspat" a pokud auto stálo víc než týden, tak už nebylo možno nastartovat.

Jinak hibernaci celého vozu novější auta mají. Říká se tomu transportní režim a dá se zapnout a vypnout přes servisní diagnostiku. Používá se při převozu auta z výrobního závodu k prodejci. V tomto režimu jsou "uspány" téměř všechny řídící jednotky ve voze aby nedošlo k vybití akumulátoru, než se auto dostane do běžného užívání.


I Lada se občas uvede do stavu "hibernace". Většinou zcela nečekaně a k nevelké radosti jejího majitele :D

Re: Imobilizer

Napsal: stř říj 19, 2011 15:33
od zelvotron
Rychlodotaz:

Odpojuje imobilizér zapalování? (Jde mi o to, při měření komprese, když jsou vyndané svíčky, tak aby nedošlo k poškození zapalovacího bloku.)

Re: Imobilizer

Napsal: čtv říj 20, 2011 09:21
od Petr HC

Re: Imobilizer

Napsal: ned říj 23, 2011 18:36
od zelvotron
Dlouhé vlny jsou problém, střední by nestačily?

Re: Imobilizer

Napsal: pon říj 24, 2011 10:53
od Petr HC
zelvotron píše:Dlouhé vlny jsou problém, střední by nestačily?
Asi ano. Na co nejnižším kmitočtu - cca 600 kHz (naladit mezi stanice), hlasitost naplno a pomalu přibližovat asi z 1m k běžícímu motoru (s otevřenou kapotou) .Mělo by se ozvat výrazné "lupání" v reproduktoru v rytmu otáček motoru.Pokud se neozve při startování a zablokovaném IMO, pak IMO vypíná zapalování (nezkoušel jsem, ale určitě vypíná vstřiky). Pak je ještě další možnost, kterou jsem zde popisoval a sice startování s plně sešlápnutým akcelerátorem, kdy se provádí "výplach" ulitého motoru vzduchem a je vypnuto zapalování i vstřiky (platí pro ŘJ M7.0xx).

Re: Imobilizer

Napsal: pon říj 24, 2011 17:51
od zelvotron
ok, zkusím

Re: Imobilizer

Napsal: sob bře 10, 2012 22:12
od Mirec209
vie mi niekto poradit ako odpojim ten imobilizer? alebo ma niekto nejaku schemu? ked prilozim imobilizer tak nereaguje,ked dam rezervny - cerveny tak sa rozblika a opat nic...potocim klucikom motor zacne iba chytat..ale cerpadlo nechce ist...vie mi niekto poradit?dakujem

Re: Imobilizer

Napsal: ned bře 11, 2012 09:16
od plavec
Víš o tom, že imobilizér nejspíš není v klíčku, ale na přívěšku, kterej musíš přiložit k tomu blikátku ? Jaký máš rok výroby auta ?

Re: Imobilizer

Napsal: ned bře 11, 2012 09:39
od JmJ
Mirec209 píše:vie mi niekto poradit ako odpojim ten imobilizer? alebo ma niekto nejaku schemu? ked prilozim imobilizer tak nereaguje,ked dam rezervny - cerveny tak sa rozblika a opat nic...potocim klucikom motor zacne iba chytat..ale cerpadlo nechce ist...vie mi niekto poradit?dakujem
cerveny neni rezervni. cerveny je neco jak master key, ktery slouzi pro ruzne servisni operace s imobilizerem a nelze ho pouzit ke klasickemu odemceni imobilizeru. klic k imobilizeru je tvarove jako cerveny, ale je cerny.

jak ti imobilizer blika kdyz sednes do auta? Pomalu (cca 1 za sekundu) nebo rychleji? pokud blika pomalu, co se stane kdyz jen zapnes zapalovani (rozsviti se budiky) a vypnes zapalovani? zmeni se frekvence blikani imobilizeru?

Re: Imobilizer

Napsal: ned bře 11, 2012 09:53
od mirozv
Ako píše JmJ červený "обычайущий" slúži na servisné operace a nahratie nových čiernych "рабочих" príveskov. (ale keď sa imobilizér uvedie do servisného režimu (nie učenia kľúčov) tak ide naštartovať aj bez čiernych kľúčov,nie?). Čierny kľúč treba priložiť k tomu "blikátku" kým LED rýchlo bliká (pri normálnom použití). Keď LED bliká cca 1x za 1s kľúče nečita. Ak to prečita prívesok, LED zhasne (a myslím, že to aj pípne). Ak sa do nejakého žasu po prečítaní prívesku nezapne zapaľovanie, tak to zasa spadne do pohotovostného režimu. Inak imobilizér neblokuje čerpadlo.

Re: Imobilizer

Napsal: pon bře 12, 2012 18:21
od zelvotron
Jo, v servisním režimu se auto chová jako kdyby tam imobilizér nebyl. Jsou tři stavy při kterých může imobilizér pracovat:
1) Běžný režim s deaktivací černým klíčkem.
2) Servisní režim, jak již bylo řečeno.
3) Režim nouzové deaktivace zadáním šestimístného kódu (tuto funkci je třeba dodatečně aktivovat, ve výchozím nastavení z fabriky je funkce vypnuta).

Nicméně pokud ti černý klíček nefunguje, tak můžeš zkusit ho pomocí červeného klíčku přeprogramovat na nový kód, případně pokud by byl nefunkční, tak můžeše koupit jinej a naprogramovat si ho. Důležitý je neztratit klíček červený, ten tak lehce nahradit nejde.

Re: Imobilizer

Napsal: stř říj 31, 2012 16:03
od karels22
Včera mi odešel immo, potřebuji ho nějak vyrušit, ale auto jsem koupil jeté a pouze s jedním černým cecíkem. Immo se chová úplně normálně, rozbliká se, ale po přiložení klíčku-nic stále bliká. Jak jsem to tady pročítal tak bez červeného klíčku mám docela problém. Jedná se o 112ku 8v ŘJ BOSCH MP7 EURO 2. Jinak jsem s tímto autem spokojenej má najeto 180 000 a tedˇtoto.

Re: Imobilizer

Napsal: stř říj 31, 2012 19:48
od mirozv
Myslím, že hneď na začiatku toppicu je ako ojebabrať immo.

Re: Imobilizer

Napsal: stř říj 31, 2012 19:57
od karels22
To propojení těch dvou pinů neodpojíš immo, ale pouze dostaneš signál K-line do diagnostické zásuvky