Stránka 4 z 9

Napsal: ned bře 28, 2010 19:36
od Michael 4x4
tak si to už prezradil, musím s pravdou von.
Áno, dnes sme tú srandu namotovali. Jazdné dojmy je po pár km ešte priskoro hodnotiť, ale prvý pocit - ide to proste ľahšie, hladšie, zvuk je kultúrnejší, ani nie žeby to bolo oveľa tichšie, ale, je to priteľnejšie, oveľa ľahšie sa s autom rozbieha.....proste dynamika sa zlepšila oveľa, oveľa, oveľa, a ešte viac :D Dvoma slovami - ako osobak.
K spotrebe zataiľ sa po jednej jazde nedá povedať nič.
Pretáčavosť alebo nedotáčavosť som pri bežnej jazde nezaregistroval, keď tak len minimálne, nijaká dramatická zmena...

Napsal: pon bře 29, 2010 06:19
od vik2
krom pozitivnich veci,,,, to muze prinest i nejake problemy. Doporucuju sledovat vsechny tyce zadni napravy, jejich uložení a silentbloky....

Napsal: pon bře 29, 2010 07:43
od Michael 4x4
ano to ma napadlo, že zadná náprava je tým pádom namáhaná viac.

Napsal: pon bře 29, 2010 10:09
od Maysner
pri jizde po silnici se nemuze nic stat, vsak ty tyce jsu stejny s obyc zigulem. ale v terenu to bude namahany vic

Napsal: pon bře 29, 2010 10:39
od Reyer
Tak v terenu je asi blbost jezdit jen na zadek ... tam to chce alepson full-time ... ale jinak gratulujem :)

Napsal: pon bře 29, 2010 10:41
od Michael 4x4
ano, ale niva je o už v základu o nejakých 100kg ťažšia než žigul. Ale tak zas tak veľa to nie je, a toto plánujem využívať len na spevnených cestách, všade inde 4x4.

Napsal: pon bře 29, 2010 11:26
od Reyer
jasan ... to ma hlavu i patu !!!

Napsal: stř bře 31, 2010 06:40
od vik2
klasickej sedan podle prirucky cca 955-1050kg
Niva 1285kg. mas ram, navijak. a jine veci....

rozdil neni 100kg ale skoro 300kg :wink:
Dalsi vec, velikost kol. 13" vs. 16" -- vetsi paka na napravu.

Napsal: stř bře 31, 2010 07:31
od Reyer
vik2 píše:klasickej sedan podle prirucky cca 955-1050kg
Niva 1285kg. mas ram, navijak. a jine veci....

rozdil neni 100kg ale skoro 300kg :wink:
Dalsi vec, velikost kol. 13" vs. 16" -- vetsi paka na napravu.
Jasně, ale pokud to chce pouze na silnici tak to půjde. Protože ty sám nejlíp víš co to vzádu dělá, když jedeš po polňačce jen na zadek ... jak trpí a to máš zadek jako TANK 8)

Napsal: čtv dub 01, 2010 14:34
od Josse
Za rozumne peniaze by som si tuto hracku velmi rad zriadil aj ja.

Preco?

Hodne najazdim po cestach a cize mi pride vhod, ked auto bude mat dostatok vykonu(hore kopcom nalozeny to nieje ktovieco). A v zime bude trochu srandy pred Tescom :lol:

je možné odpojení předních kol???

Napsal: stř dub 07, 2010 20:14
od Radim4x4
Já o téhle srandě taky uvažuju. Někdo mě odrazoval ať to nedělám, že zničím zadní nápravu - prý na to nivka není konstrukčně řešená. Myslím si, že na normální silnici kde to budu používat není problém.

Co však zůstává stejné je, že se to všechno dál točí. Nešlo by nějakým vhodným způsobem fyzicky odpojit přední kola, tak jak to mají starý vitary a samci? Pak by ta úspora paliva nebyla zanedbatelná. Otázka je zdali-pak to je vůbec možný??? :shock:

Re: je možné odpojení předních kol???

Napsal: stř dub 07, 2010 21:33
od Reyer
Radim4x4 píše:Já o téhle srandě taky uvažuju. Někdo mě odrazoval ať to nedělám, že zničím zadní nápravu - prý na to nivka není konstrukčně řešená. Myslím si, že na normální silnici kde to budu používat není problém.

Co však zůstává stejné je, že se to všechno dál točí. Nešlo by nějakým vhodným způsobem fyzicky odpojit přední kola, tak jak to mají starý vitary a samci? Pak by ta úspora paliva nebyla zanedbatelná. Otázka je zdali-pak to je vůbec možný??? :shock:
Jsou tzv. volnoběžky a Niva je nemá a ani se nedělají . Samci, Vitari atd .... mají totiž přední tuhou nápravu ...

Napsal: čtv dub 08, 2010 07:32
od Michael 4x4
To zničenie zadnej nápravy je podľa mna tak polovičná pravda. Áno, zničíš zadnú nápravu pokiaľ by si jazdil na zadok veľa v teréne (rozumej taký teren kde 4x2 ešte pôjde.) Ale na ceste to nemože nijak extra trpieť, a okrem toho, na tej prevodovke je vyrazené číslo začínajúce 2131, teda je to origo vyrábané pre 5-dverové Nivy? A 5-dverová Niva je jednoznačne väčšie a tým pádom aj ťažšie auto, a ked to robia pre ne, tak na 3-dverovej to nemože robiť nejaké ohremoné problémy.
Ved, ked sa niečo stane, dám vedieť. :lol:

Napsal: čtv dub 08, 2010 08:36
od vik2
jj čas ukaže!! asi prvni co by mohlo odejit je diferak...

add volnobezky. Bastlit je na Nivu je hovadina. Musel bys vymenit komplet predni napravu, za tu s Vitary(jen na okraj, Vitara nema tuhou vepredu). Coz je blbost....
i kdyz se osy a kardan toci, uspora to bude znatelna!!

Napsal: čtv dub 08, 2010 21:27
od Radim4x4
Michael 4x4 píše:Takže, vďaka UA-RU konfliktom, moja prevodovka 4x2 dorazila teraz. (objednával som v máji 09) V priebehu týždna po nu pojdem. Ibaže sa stala malinká chybka :roll: , a miesto jednej sú prevodovky dve. Takže ak by niekto jednu chcel, dohodneme sa :wink:
Jak už jsem psal mám zájem :wink:
tu verzi z promolada jsem zavrhnul http://www.promolada.com/angles/preus.htm
cena by tedy měla být i s dopravou pro fyzickou osobu 275 EUR = cca 7.000 Kč

Ta ruská verze http://www.nivashop.ru/vcd-389-2-2619/goodsinfo.html
stojí bez dopravy 7500 RUB = 4.800 Kč
zajímavý je ovšem to co tam píší: Na suché cestě se zpevněným povrchem a po odpojení předního mostu je úspora paliva do 2,5l/100 km. Zní to jako rajská hudba :o

Navíc v návodu jsem vyčetl, že se mění celá skříň přívodu s mechanizmem odpojení mostu kus za kus. Kdykoliv se tedy dá vrátit ta původní zpět - případně prodat...je to tak?

Napiš mi kolik za ni chceš? Dík