dotaz výkon motoru

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Zvuk mi nepomůže. Takový majster, abych po zvuku diagnostikoval závadu motoru, opravdu nejsem :wink:. Musel bych to vidět...
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
VAZoun
Příspěvky: 49
Registrován: sob pro 29, 2007 22:24
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VAZoun »

Marek píše:Zvuk mi nepomůže. Takový majster, abych po zvuku diagnostikoval závadu motoru, opravdu nejsem :wink:. Musel bych to vidět...
No vzdyt Ti to nahraje na video, tak to uvidis.. :lol:
VAZ 2106
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

To je málo. Vidět bych to musel naživo, video je sice prima, ale nic mi to nedá. :-P
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Veverka

Dotaz:je 1300 opravdu tak echt točivý?

Příspěvek od Veverka »

Můj motor teda snad problém nemá :? jede za málo a při zkoušce na 2 jel 90,ale když ho porovnám s nečím jako je pažout 206 1.1 nebo fávo,tak se mi zdá že o něčem jiném.Tam když řidič s němi chce rychleji zrychlit,tak to udělá na 3 stupen při 50 nebo na 4 při 70-bavím se o těchle konkrétních případech,pro názornost.Udělat to na 2st.je blbej nápad/nejde to.
Kdežto VAZ při 50/3-70/4 sice pomalinku zrychlí i naložený do kopce,kdežto nějaká svižná jízda (předjetí) je takhle nemožná-má se s ním při tom předjíždění třeba z 50 opravdu dát za 2?
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

ja ked som isiel do kopca 55-60km/h s 1,3 remenom, a chcel som obehovat, tak som to hodil do 2ky, roztiahol na 80 a dal trojku...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Veverka

Příspěvek od Veverka »

Cory píše:ja ked som isiel do kopca 55-60km/h s 1,3 remenom, a chcel som obehovat, tak som to hodil do 2ky, roztiahol na 80 a dal trojku...
80 na 2 do kopce je možná už moc,co si o tom myslí motor :roll: ?
Při nočním přesunu mezi kulturními domy v kopcovitém terénu se mi oni pořád vzdalovali,po dojetí sem zjistil že mezitím co jsem já zase tupě jel :( 40 na 3 a pak od 60 na 4,voni klasicky se snažili udělat díru do podlahy aby se "něco" neřeklo.
Jo ono i to fávo v určitých otáčkách dobře jede,ve vysokých už ale bohužel skoro ne.
Potom máme v čr další důvody k averzi když všichni zvykly na škody které "nějak" jedou jakoby odspoda pak už ale vůbec ne. :)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Veverka píše: 80 na 2 do kopce je možná už moc,co si o tom myslí motor :roll: ? ...
Koná svoji povinnost 8) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Koko Loko píše:
Veverka píše: 80 na 2 do kopce je možná už moc,co si o tom myslí motor :roll: ? ...
Koná svoji povinnost 8) .
presne tak :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
jakke
Příspěvky: 658
Registrován: ned črc 01, 2007 19:16
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakke »

Na 2 i 90 ten motor to rozdejchá :wink:
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6525
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Kdyz je motor prohraty, pak neni od veci mu obcas vyprasit kozich. Zvlast u 1.3, ktera se musi proste prohanet tak jako tak :-).

Taky se musi myslet na to, ze treba favorit bude zrejme jinak zprevodovany, neb u nej se asi pocitalo s tim, ze 130 bude jezdi na 5. kvalt, kdezto u nas se pocitalo s tim, ze se to bude jezdit na 4. kvalt. to jen tak polemizuju.
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Je potřeba mít stále na paměti, že motory 1200 a 1300 jsou motory s krátkým zdvihem 66mm a malým výkonem a z těchto důvodů je třeba více je vytáčet. Optimální je udržovat tyto motory nad otáčkami 3000 rpm - pokud možno trvale.
Motory 1500 a 1600 s dlouhým zdvihem 80mm jsou v nižších a středních otáčkách o poznání svižnější - je to dáno nejen jejich vyššími výkonovými parametry, ale samozřejmě i nadčtvercovou konstrukcí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
holmer83
Příspěvky: 34
Registrován: úte úno 03, 2009 11:59
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od holmer83 »

Kolik tak točí motor v 2105 když jedu tachometrových 130Km/h??
Pokud jezdím delší trasy tak mám spotřebu kolem 9l/100Km, ale pokud jenom kousky tak i klidně přes 10l/100Km je to normální??
Motor táhne velice dobře v celém spektru otáček, jedině kdy to pocukává je situace kdy popojíždím po městě na minimální plyn (na trojku) ale když minimálně přidám na plynu tak pocukávání přestane, pokud si pamatuji tak dřív to ale nedělalo a šlo jezdit i na podtočený motor bez cukání, mohlo by to mít spojitost s výškou hladiny v plovákovce??
LADA 2105 r.v. 1984
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

holmer83 píše:Kolik tak točí motor v 2105 když jedu tachometrových 130Km/h??
U vozů 2105 tachometry dost kecají, řekl bych dokonce, že nejvíc ze všech žigulíků. Takže možná jedeš méně než 120 km/h. Otáčky v tu chvíli budou kolem 5000 rpm (pokud máš klasický čtyřkvalt a zadek 4,3:1).



holmer83 píše:Motor táhne velice dobře v celém spektru otáček, jedině kdy to pocukává je situace kdy popojíždím po městě na minimální plyn (na trojku) ale když minimálně přidám na plynu tak pocukávání přestane, pokud si pamatuji tak dřív to ale nedělalo a šlo jezdit i na podtočený motor bez cukání, mohlo by to mít spojitost s výškou hladiny v plovákovce??
Chce to přeladit celý motor, pravděpodobně nejen karburátor, ale především zapalování je OUT. Ta spotřeba je tragická - pokud máš OZONa, musíš o dva litry níž.

Přijeď na sraz do Mnichova Hradiště, něco s tím provedu......
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Lada Rider
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno

Příspěvek od Lada Rider »

poradite mi prosim vas, ako vhodne upravit klasicky rozdelovac bez podtlaku pre motor 1600 so snizenou hlavou -2mm, malo by to byt 9.61:1 podla tej tabulky. dik
СЕКТОР ГАЗА парты
Uživatelský avatar
holmer83
Příspěvky: 34
Registrován: úte úno 03, 2009 11:59
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od holmer83 »

Ano, ten tachometr opravdu kecá nehorázně, měřil jsem to podle GPS a po městě můžu jezdit tachometrových 70Km/h abych jel reálných 50Km/h no a abych jel reálných 100Km/h tak na tachometru musí být 125Km/h, ale to že kecá mě tak netrápí :)
Ano je tam OZON,ale ekonomizér je odpojený. No to by bylo super kdyby ses na to mohl podívat, mám to sice 230Km do Mnichova Hradiště, ale určitě bych si udělal takovej výlet.
LADA 2105 r.v. 1984
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“