Stránka 4 z 4

Napsal: ned čer 19, 2011 12:29
od MartasBrno
:mrgreen:

Napsal: ned čer 19, 2011 12:36
od Mi85
To je určitě pravda. Je to moje první auto a mám ho asi půl roku. Ale měl sem si to podchytit už od začátku a poptat se dědy, kdy to bylo naposled měněno (koupil nový auto a já dědil Ladu) Jak bude teď víc peněz, nechám vyměnit všechny kapaliny, abych věděl na čem jsem.

Napsal: ned čer 19, 2011 12:42
od Mi85
Myslel sem to tak, že kapalina zčernala, kvůli špatné volbě gumiček, ne že by měly být poškozené. Někde jsem tady četl, že se používají nevhodné a brzdovka je rychleji rozpouští - proto to černání

Napsal: ned čer 19, 2011 12:45
od MartasBrno
Tak jestli to není nijak moc zkontrolované, tak se asi hodí udělat standartní kolečko, kdy se oběhnou hladiny všeho, i olej v převodovce a diferenciálu, jestli tam je dostatek, no a u toho, čemu prošla lhůta se udělá výměna. Běžné intervaly výměn provozních kapalin bývají cca 2 roky, někde píšou že max. do pěti let, dýl by v autě snad nic být nemělo. jen u těch převodových olejů se můžeme přít o to, co to je dlouhoživotnostní náplňa jestli má cenu to měnit...
Jinak u předních brzd - stav desek a pohyblivost válečků - musí jít lehce odtlačit, u zadních po sundání bubnu těsnost prasátek a u všech hadiček se při prohnutí na všechny strany nesmí objevovat praskliny.
Třeba toto je špatné, a to teda tak, že opravdu špatné: http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/4/4999 ... C05088.jpg
a pak třeba prachovky kloubů... Takhle to taky nemá vypadat: http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/4/4999 ... C05093.jpg anebo http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/4/4999 ... C05085.jpg

A už končím, téma je o spojce a o kapalině, pardon, ale nedalo mi to.

Napsal: ned čer 19, 2011 14:51
od popest
Za černou kapalinu taky můžou hadice od nádržky k válci (spojka nebo brzdy). Hlavně pokud někdo použije např. benzínové hadice. Brzdovka žere skoro všechno.

Vhodná je např. hadice s vnitřkem z EPDM materiálu.