Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: stř črc 24, 2013 20:02
Dnes mě čekal jednoduchý úkol - převézt autíčko z garáže u mého baráku do garáže jeho stálého ustájení. Jedu na dovču, tak není potřeba, aby zabíral místo mému druhému autu. A protože garáž je vzdálena cca 2 km a to se nevyplatí ani sedat do auta, tak jsem to vzal 15 km zkratkou ...
Ale nebudu mít lehké spaní. To tedy opravdu ne. A proč?
Po vyjetí z garáže byly na zemi 3 skvrny. Jedna od oleje cca v místě napojení motoru a převodovky. Bylo to jen pár kapek, ale nepotěšilo mě to. Buď ještě trochu zkapalo z toho, co jsem při dolévání oleje rozlil nebo to gufero mezi motorem a spojkou teče víc. (Že není úplně v kondici objevil Vašátor při "výměně" spojky). Další skvrna, ještě menší, byla v místě diferáku. Moc jsem pod to nelez (teď toho lituju), ale nevypadalo to, že by zátka tekla. Budu muset po návratu z dovči lehnout pod auto.
Poslední, co bylo na podlaze byla chladící kapalina. Podle oka to má na svědomí trochu tekoucí vypouštěcí ventil na chladiči, který byl kdysi dávno serván, což jsme zjistili (a lepili) v listopadu. Štve mě to, ale asi je na čase výměna chladiče. Chtěl bych původní měděný, nový se už sehnat nedá? Jen hliník? Klidně si připlatím. Budu to muset co nejdříve vyřešit, dokud to jen slzí. Nechci, aby to úplně ruplo někde na cestě... Navíc bych rád pročistil vodní kanály a to bez funkčního vypouštěcího ventilu moc dobře nepůjde...
No a aby toho nebylo málo, připomněla se koroze. Konkrétně rohy dveří, které jsme spravovali v září. Oprava se evidentně moc nepovedla. Doufal jsem, že to vydrží 3-4 roky, ale už se to klube ven (předpokládám, že to nejsou nějaké třeba vzduchové kapsy). Však sami posuďte z fotky níže. Takto (ale v menším) jsou postiženy všechny dveře.
Tak a teď se nabízí otázka - co s tím? Výměna dveří nebo oprava těch stávajících? Oprava si vyžádá spoustu řezání, sváření a lakování. Výměna lakování. Co byste doporučili? Toto je hlavně otázka na Vašátora, protože nevím, komu jinému bych to svěřil
Ještě zopakuji otázku z příspěvku z Terezína: Olej na krytu motoru pod napojením odvětrávání klikovky na filtrbox - co je špatně?
Díky za odpovědi!
Z dálky mu to moc sluší...
...ale z blízka...
Ale nebudu mít lehké spaní. To tedy opravdu ne. A proč?
Po vyjetí z garáže byly na zemi 3 skvrny. Jedna od oleje cca v místě napojení motoru a převodovky. Bylo to jen pár kapek, ale nepotěšilo mě to. Buď ještě trochu zkapalo z toho, co jsem při dolévání oleje rozlil nebo to gufero mezi motorem a spojkou teče víc. (Že není úplně v kondici objevil Vašátor při "výměně" spojky). Další skvrna, ještě menší, byla v místě diferáku. Moc jsem pod to nelez (teď toho lituju), ale nevypadalo to, že by zátka tekla. Budu muset po návratu z dovči lehnout pod auto.
Poslední, co bylo na podlaze byla chladící kapalina. Podle oka to má na svědomí trochu tekoucí vypouštěcí ventil na chladiči, který byl kdysi dávno serván, což jsme zjistili (a lepili) v listopadu. Štve mě to, ale asi je na čase výměna chladiče. Chtěl bych původní měděný, nový se už sehnat nedá? Jen hliník? Klidně si připlatím. Budu to muset co nejdříve vyřešit, dokud to jen slzí. Nechci, aby to úplně ruplo někde na cestě... Navíc bych rád pročistil vodní kanály a to bez funkčního vypouštěcího ventilu moc dobře nepůjde...
No a aby toho nebylo málo, připomněla se koroze. Konkrétně rohy dveří, které jsme spravovali v září. Oprava se evidentně moc nepovedla. Doufal jsem, že to vydrží 3-4 roky, ale už se to klube ven (předpokládám, že to nejsou nějaké třeba vzduchové kapsy). Však sami posuďte z fotky níže. Takto (ale v menším) jsou postiženy všechny dveře.
Tak a teď se nabízí otázka - co s tím? Výměna dveří nebo oprava těch stávajících? Oprava si vyžádá spoustu řezání, sváření a lakování. Výměna lakování. Co byste doporučili? Toto je hlavně otázka na Vašátora, protože nevím, komu jinému bych to svěřil
Ještě zopakuji otázku z příspěvku z Terezína: Olej na krytu motoru pod napojením odvětrávání klikovky na filtrbox - co je špatně?
Díky za odpovědi!
Z dálky mu to moc sluší...
...ale z blízka...