Re: 2101
Napsal: čtv říj 13, 2016 12:51
od valda1971
Hrubý překlad :
Byl původní Fiat lepší než Lada?
Fiat 124 vs. Lada (Shiguli) 1200
29/04/2014 09:38 | Komentáře: 16
Zsolt Csikos
Stejně jako ve většině RVHP (stačí zavolat ho komunistický) zemí v 70. a 80. letech Ladas byly stejně běžné jako holubů na náměstích. Mnozí věděli, že tyto vozy jsou spojeny s nějakým druhem Fiat, někteří dokonce věřili, že ti časné byly lepší, protože jejich části byly vyrobeny v Itálii. Ale ve skutečnosti nikdy neexistovalo Fiat jako Lada 1200 ...
Shiguli je ta, která je vyšší a má větší overriders
Shiguli je ta, která je vyšší a má větší overriders
Řekněme to ujasnit. Fiat vymyslel svůj vzor 124 v polovině 60. let, představil ji veřejnosti v roce 1966 a získal evropské auto roku ocenění v roce 1967 s ním. Byl to přijatelně dobrý vůz podle tisku, i když trochu staromódní v designu s jeho tlačné tyče motoru, jeho živé nápravy zadní odpružení, šnekové a matici volantu pole a tři-box architektury.
Sovětská vláda byla na misi na konci 60. let najít základ pro auta ideálním lidí, něco, co bylo modernější, potřeboval méně pozornosti, bylo snazší vyrobit a trvala déle než hrozné Moskvič 408/412, že v přinejmenším teoreticky bylo záměrem, aby se stal ruský auto pro masy v dřívější fázi rozhodování.
Oni zkouší něco jako tucet slibných vozy z toho, co západní Evropa mohla nabídnout, ale všichni se rozpadlo na ruských obrovské množství výtluků. Ten, který trval nejdelší byl Fiat 124, takže sovětská vláda podepsala dohodu s Fiatem, že vůz bude předělán pro drsné podmínky a pak by získat licenci k jeho výrobě. Out šel křehkou zadní nápravu a masivní skříň jej vyměnit. Zmizely zadní kotoučové brzdy příliš, velké bubny zaujali svá místa. Spousta jiných moll a ne tak drobné úpravy byly provedeny, ale největší z nich se týkala motor.
Zatímco brzy (a basic-spec) Fiat 124 měl táhlo (OHV) motor odvozený od starého Fiat 1300/1500 série, Shiguli, nebo Lada 1200 podle jeho exportní jméno (a VAZ-2101 v závislosti na tovární kód systému ) obdržela moderní, Fiat-navržený režijní blok vačkového hřídele (OHC) čerstvý po vybalení z krabice. Co se týče víme, tento motor byl vyvinut dříve pro menší Fiat off-road, které by byly prodány po boku Campagnola ale nakonec nikdy nedosáhlo výrobu. Konečný, silně modifikovaný, ruská verze Fiat, nazvaný 124R, dělal jeho zkušebních kol od roku 1968, přičemž jeho výroba byla zahájena v roce 1970.
Pokud si to všechno sečtete Lada může přijít z rovnice jako lepší auto
Pokud si to všechno sečtete Lada může přijít z rovnice jako lepší auto
V závěru italská vláda dala obrovskou půjčku k Rusům, aby mohli začít podnikat. Fiat zase postavil největší a nejmodernější továrnu v Evropě na nové nastavení zdarma. Dokonce vybudovali kompletní město kolem něj a volal skvrnu Togliatti po Italské komunistické hrdiny.
Samozřejmě tam byla spousta politiky zapojených a na konci to bylo Fiat a italská vláda dělat obrovský zisk z tohoto obchodu. Ale je tu ještě jeden zvrat k tomuto příběhu. Jako součást dohody Rusové dodávaného téměř všechnu ocel, která Italská auta byly vybudovány ze v 70. a 80. letech, a tato ocel byl ani kvalitní, ani to bylo chráněn jakýmkoliv způsobem, zatímco přepravovat.
Pokud usoudíte, že všechny italské vozy - ať už je to skromný Fiat 127 nebo Alfasud nebo drahé Ferrari 512 nebo dokonce mocný De Tomaso Pantera - z té doby proměnil v hromadách oxidu železa v prvních šesti týdnech své doby služby, nemůže se říci s jistotou, že to byli Italové nosí na největší úsměv na jejich tvářích, když se ohlédl na tomto Lada-deal.
Dvojčata z různých míst a různých věkových kategorií
Dvojčata z různých míst a různých věkových kategorií
Můžete si najít různé negativní a některé pozitivní recenze o Ladas v časopisech, ale jedna věc je zřídka řekl: původní Shiguli stala největším zlom v autě podnikání sovětské spojenecké části světa. Před Lada, automobily byly jen stékající z starých výrobních linek v RVHP zemích, ale když se továrna v Togliatti dostala pod plnou parou a začaly téct Shigulis ve třech směnách (zhruba od konce roku 1971), tam byl slib, že všichni v východního bloku, kteří toužili po novém autě bude brzy moci získat jeden pro skutečný.
Lada nebyl levný, ale s některými boje a pečlivé ukládání by mohl být koupen mnoho. Ukázalo se, že mnohem více robustní, mnohem rez-důkaz (nesmějte se, ostatní byly ještě horší), střídmější na benzín (opět to je v rozporu se současnými kandidáty), než celý zbytek, který byl v nabídce. Bylo také zjištěno, že je přijatelně prostorný, rychlé, snadné řídit.
Světlomety jsou různé, příliš
Světlomety jsou různé, příliš
Obrovské masy těchto vozů bylo vyrobeno a části by mohly být získány pro ně, když se porouchal, která se zdála být magie v Maďarsku nebo v podstatě v jakékoliv jiné zemi východního bloku v té době. Lada 1200 mohla být nejlevnější použitelný vůz v nabídce v západní Evropě, ale na druhé straně železné opony se stal nejvyšší úrovně soukromá doprava někdo mohl dovolit.
Samozřejmě tam byly obrovské výkyvy v kvalitě sestavení. Brzy vozy z roku 1970-72 jsou obecně považovány za to nejlepší z plemene, s mírným poklesem kvality později. Lepší vozy opět přišla v letech 1973-74, ale pak všechno šlo kyselé. V polovině 80. let se tyto pozdní vozy byly slabé vzpomínky na časných vydáních. A jako obvykle, tam byly autodidakti profesionálové, kteří měli odpovědi na poklesu: časná auta měla více Fiat-díly v nich. Což je legrační, protože v Maďarsku většina benzinové hlavy myšlenka Fiatů jako "zvýhodněné západních automobilů" se v těchto letech.
Kryta hlavy na Fiat nosí logo. Lisované do výklenků po obvodu jsou trochu ostřejší také
Kryta hlavy na Fiat nosí logo. Lisované do výklenků po obvodu jsou trochu ostřejší také
Před tím, než Ladas šel na prodej, některé původní Fiat 124 je také prosákla do Maďarska, hrstka z nich dokonce běžel jako taxi. Vzpomínám si na ty z mého raného dětství: oni byli "podivné Shigulis" s neobvyklými více jezdců na jejich nárazníky a podivné klik na jejich dveře. Miloval jsem tyto italské Ladas, protože nepřinesla vize Komsomolu - mládežnické organizace strany - a Rudého náměstí do mé mysli, místo toho obrázky z Bud Spencer a Nina Lollobrigida filmů, které vyčaroval. Lidé, kteří řídili tyto Fiat 124 Říká se, že oni byli hodně hbitější vozy s vyššími vystupňováním motorů a lepšími brzdami než jejich ruskými protějšky. A jak víme teď - všechny hlavní komponenty jsou jedinečné pro Lada a nebyly vůbec vyrobeny v Itálii, ačkoli někteří z výlisků nosil FIAT loga v nich.
Ale nechme minulost odpočívat, protože současný spatří dvě krásné vozy pro nás ochutnat. Jedním z nich je Shiguli 1200 z roku 1971, první celý rok výroby. Ty brzy Ladas může být spatřen v chromovaných lišt půlměsíc mezi světlometem a mřížkou. Druhé auto je ještě větší rarita: je to jeden z prvních Fiat 124 je, že byl vyroben, že sjel z linky na začátku roku 1966. Oba jsou Powder Blue, neposkvrněný zvenčí, originální svými mechaniky až do jejich téměř nedotčené interiérů.
Fiat-face z Lada-kryt hlavy
Fiat-face z Lada-kryt hlavy
Čas je opravdu laskavý k jednoduchému designu 124. Co bylo kdysi "pojďme hrát věci na bezpečné straně" tvar při svém vzniku - balancování na pokraji bytí nudný od 80. let - je jen pěkné, čisté, přehledné navrhovat dnes jen s malým nádechem italském sportovnosti k jeho postoji. Tři věci nám skutečně pomáhají vidět v tom nejlepším světle: Barva, originalita a poznávacích značek, které se podobají, ale ne přesně kopírovat originály.
Čekal jsem pro toto porovnání pravděpodobně, protože jsem poprvé uvědomil, že tam je italské a ruské verze tohoto vozu, což je asi 40-plus roky spekulovat. Je křehčí původní verze, se starším motorem, ale pokročilejší brzdami lepší než masivní Russky kopii? Vlastníci ze starých dobrých časech říci, že 124 mohl dělat 170kph na dobrý den, ale sakra, ty rané Shigulis byl také řekl, aby byl schopný 165 ... Ale brzdy byly silnější, řízení byl zapalovač ve Fiat podle vzpomínky ze všech.
Chtěl bych dodat, že téměř nikdo řídil Fiat 124 tím, že na konci 70. let, zatímco u Lada 1200 je, že byly vyrobeny v 80. letech - ty s neuvěřitelně špatných brzdami, slabé motory a neuvěřitelně těžké systémů řízení - jsou stále používány v vysoká čísla v Maďarsku. K dispozici je jen malá pravděpodobnost, že by srovnání one-on-one ze dvou raných příkladů obou vozů se mohou zobrazovat menší rozdíl, než by někdo věřit.
Fiat má motor více touží (na obrázku zde), její pozastavení naklání méně, ale Ladovy brzdy jsou lepší
Fiat má motor je více touží, jeho zavěšení naklání méně, ale Ladovy brzdy jsou lepší
Každý vůz přišel jako zdvořilost kolektoru Lada, Attila Vukmann v Pécsi (jedná se o jihozápadní část Maďarska) ke zkoušce. Fiat byl zakoupen v Tarvisio, Itálie v roce 2012 v dobře zachovalé stavu a po několika opravy karoserií, novým lakýrnické práce a kartáč-up mechaniků to vypadá část, ačkoli to ještě potřebuje více vyzdívku s motorem , majitel přiznává. On měl Lada o něco déle - to jedno nebylo tak špatné, když jej koupil, ale také měl nový lak, nějaké mechanické opravy a to je vše.
Teoreticky visutou motoru vačkový hřídel otáčkách volněji než jeden s ventilovým vlakem tlačné tyče, protože tam jsou méně střídavý části v něm. Ale Fiat popírá tuto víru; dokonce s jeho karburátor potřebují úpravu loví pro ty poslední stovky otáček za minutu je trochu více dychtivě, ale zase nepodává s takovou razancí nižší dolů rozsahu. Ano, je motor s více staromódní stavebnictví i sportovnější a mluvím o Fiat zde. Pevně věřím, že s trochou práce mezera by se stal ještě širší.
Lepší jízdní komfort ve fiatu
Lepší jízdní komfort ve fiatu
Fiat také má více mužský, baryton zvuk, i když charakteristiky hluku dvě auta jsou téměř nerozeznatelný. Lada má typickou hlášku, že zní jako tisíce král včely snaží vymanit z kovového kbelíku - to pochází z dlouhého rozvodového řetězu by se mohlo zdát. Ale Fiat Motor produkuje velmi podobný zvuk, i když to má jen velmi krátký řetězec a ty táhla. Vysvětlení je čeká.
Ale není dohadovat o tom: Fiat je jízdních vlastností je lepší, jeho kola sledovat silniční nesrovnalosti s lepší citlivostí, v zatáčkách je menší štíhlá, taky. Ale brzdy jsou hladké horší navzdory svým čtyř disků v obličeji levnější instalace disku bubnu Lada. Vysvětlení je jednoduché: bubnové brzdy v té době byli nutně méně účinné než disky, to bylo kvůli jejich lepší odolnosti proti vyblednutí a zablokování, které získal půdu. A nezapomeňme: zatímco ani jeden z nich mít posilovače (tedy pouze přišel s většími modely na obou značek) Ruská vůz má alespoň systém dvouokruhové takže je trochu bezpečnější.
Co oba tyto vozy mají je příkladný řazení převodových stupňů akce - krátký na vhazování, přesná v místě, mechanický v pocit. Při klepnutí od rychlosti na rychlost může způsobit potěšení, ozubení rozhodně nebude: celkový poměr je neuvěřitelně krátká. I když jsou tyto vozy oba jsou schopni na začátek 140kph podle svých specifikací, a my víme, že jejich počítadla kilometrů se výrazně přehání jejich skutečnou rychlost, přesto téměř bolí, aby se zasadila některý z nich nad 120 na hodiny.
Fiats také získal tento druh pull-up rukojetí později. Je šetrnější k chodcům v případě hitu
Nyní se pojďme se blíže podívat na jejich technických řešení. Lada je tak velmi liší od Fiatu na této úrovni, že bychom mohli, že někteří cizinci z vesmíru, kteří nikdy neviděli plány, dělal kopírování na 124. Zvenčí je to jen menší over-jezdci na nárazníky, dveře grab ve stylu rukojeti, odznak s nápisem a okrajově nižší světlé výšce dává italské auto pryč.
Ale pak zjistíte, že je Fiat nápis na poklic, zatímco nic na Lada je. Stěrače jsou Ar-K původu a nikdy nedošlo prostor určený pro vnější zrcátka na Fiat, zatímco Lada má kulaté zrcátko originální-spec na okraji jeho dveří s montážní její tři-šroub. Chcete-li být na bezpečné straně Attila přikládá aftermarket zrcadlo na Fiat, taky.
Jak lze očekávat všechna světla jsou Ital-source Carellos na Fiat. Ale je tu zábavný příběh zde: když byl sestavení 124 po přestříkejte, Attila si všiml, že jeden ze zadních skel je neoznačený, aftermarket položka. Ale kde na Zemi mohl získávat skutečnou Carello od? Neustále se točí kolem této otázky, až jednoho dne musel vyměnit žárovku na modré Lada. Hádejte co, že opustil zadní objektiv se ukázalo být autentický Carello ....
Ale jen na levé straně jeden. Zapnul čočky, pořádek byl obnoven na světě.
To je, jak se Lady dveře zůstat otevřené
Interiéry držet podobné překvapení, taky. Zastávky dveří následovat jinou logiku, ten v Fiat je také namontována níže na A-sloupku. Loketní opěrky jsou hnědé Fiat, černé v Lada (jako vždy byly ve všech Vaz-2101 let), se zámky čtvrt světla na přední dveře jsou umístěny na kovovém rámu do 124, ale jsou slepeny v Lada. Nevidím důvod této změny - většina Ladas byly ukradeny v Maďarsku tavením lepidla na bázi tohoto zámku s zapalovač.
Uvnitř vše je stejné, ale vše je jiný. V Fiat nemůže být nakloněna opěradla sedadel je podlahová rohož má husí bump-like design. Plynový pedál je širší u základny, hlavice řadicí páky je hnědá a nebudete najít teploměr v clusteru Veglia Borletti přístrojů, jen varovné světlo na jeho místo.
Velmi hnědá - Fiat
Ovladač je odvozen z nějaké jiné informace, které s, v porovnání s ruské vozu. Neexistuje žádné výstražné světlo pro ruční brzdy, ani je tam jeden za nízké hladiny brzdové kapaliny. Ale nejnápadnějším rysem je hnědá palubní deska - to se zdá být docela ojedinělý nález na Fiat 124-světě a je neslýchaný v Lada kruzích. Položka není v nejlepší stavu, i když Attila šel velkých délek získat ještě jeden z Itálie. Dokud uspěje, musí se spokojit s tímhle, který byl obvázal v místech.
Některé další položky jsou stejné, ale jsou na opačné straně ve srovnání s ostatními: popelník sedí blíže k řidiči v Fiat ale Rusové zdálo se, jakými jsou podpora kultury více než kouření, protože v Lada je rádio, které se hodí na dosah ruky , Je to stejné s tlačítkem sytiče: vlevo ve fiatu, na pravé straně v Lada.
Zásadně odlišný přístup k posílení kapoty
Zásadně odlišný přístup k posílení kapoty
Je zde jeden společný špatný jednostrannost v obou autech: oni nesou své Spínací skříňka na levé straně. Fiat je je položka cukroví z regálů Marelli -being stejné jako 850 nebo pozdní 500 let. Lada to je složitější, později navrhnout s několika více zastávek a mají zámku řízení. Největší hrůza přichází po otevření přihrádek motoru.
Kapoty jsou zcela odlišné, struktura ztužení ve fiatu je něco jako to sada auto je: to je vyrobena z čtvercového průřezu oceli a ocel jednoduše ohne o 90 stupňů směrem dolů na okrajích. Lada zase má elegantnější formu lisované nosnou konstrukci a kov na okrajích se přehne v jedné rovině zpět v rovině úplně.
Motor je ztracen v zátoce Fiat
A tam jsou motory. Fiat je mnohem menší, nahoře kvůli prostorově úsporné pushrod techniky; to je téměř ztracen v motorovém prostoru. Jednotka OHC Lada je hrdě, brát spoustu prostoru. První z nich má dvojče-sytič (motýli otevřený ve stejnou dobu) boční návrh Solex, druhý je down-návrh two-sytič (pouze jedna škrticí klapka pracuje při nízkém zatížení s ostatními jedním otvorem na silnější akceleraci nebo jít kopce) Weber kopírování. Dokonce i rohy jsou umístěny odlišně s diagonálními výřezy ve fiatu, horizontální pár otvorů v Lada.
Je tu více místa v Shiguli botě. Důvodem je to, že tlumiče jsou umístěny odlišně a nepotřebují tak masivní věžička
Je tu více místa v Shiguli botě. Důvodem je to, že tlumiče jsou umístěny odlišně a nepotřebují tak masivní věžička
Je stejně zajímavé otevřít zavazadlový prostor vozů. Můžete vidět evoluci zde: Lada má malou kovovou desku na zámek běží paralelně s úlovek, Fiat chybí tato bezpečnostní zařízení, takže lze otevřít nožem sklouzl pod víkem. Víko sám je udržován otevřený dvěma torzními tyčemi v Lada, ale tam je jen zastávka na ikonu západku na Fiat, takže pokud člověk nemusí otevřít úplně, to prostě klesá. Vidím ty krvavé předloktí z desetiletí dřívějších ...
Jo, a je tu zařízení. Fiat má jen normální šedý plastový box základních nástrojů, které jsou všechny Fiats měli v 60. a 70. letech, ale o to Ladas měl obrovský pytel specializovaných nástrojů a dokonce i čerpadlo v extra. Dalo by se říci, že designéři byli opravdu opatrný s tím. A je tu ještě jeden rozdíl, který je těžké vysvětlit: zvedák na Lada má "124A100" lisování v tom, jack Fiat je prostý. Mělo by to být naopak?
Tam je nějaký druh ochrany strojovny v Lada
Chcete-li zobrazit všechny podobnosti a rozdíly v podhledech jsme vzali dvě auta do opravny (tam, kde stavět Lada soutěžních vozů) a dát je na profesionální konektorů. Dalším problémem zde: Lada má čtyři zvedací body, Fiat pouze dva. Takže jsme museli zvednout dva na různých zařízeních.
Existuje příliš mnoho rozdílů vepředu, oba vozy mají dvojité lichoběžníkové závěsy s vinutými pružinami a anti-válet bar. Tyto úhly jsou trochu odlišné, ramena volantu vazby jsou ohnuty v Lada, přímo do Fiat a tam žádná ochrana jímky pod motorem italského vozu. Spojka je ovládaná hydraulicky v Lada, ale má systém pro kabely v prodejním Fiat - i když si lze jen těžko říci toto vaše levé nohy.
Obě potrubí výfukového systému se spojily v Y-křižovatce pod Fiat, ale setkat v prvním bubnu v Lada. Mohlo by nebyly řešeny stejným způsobem, protože Fiat dělá pryč s dvěma tlumiči, zatímco Lada má tři. Díky tomu se můžeme přesunout k zadnímu konci každého vozu.
Rovné trackrods ve fiatu
Rovné trackrods ve fiatu
Živý nápravy setup byl de rigeur v té době a Fiat je byl jeden z více moderních tvůrců s nemít list pružení, ale s využitím cívek a příčnou Panhard tyč správně umístit celou záležitost do stran.
Fiat je náprava je mnohem tenčí, jeho Panhard tyč kratší a tam je anti-válet bar tady taky - to vše bylo změněno, když 124 byla přepracována tak, aby se stala Lada. Tam byl také některé úpravy kolem tlumičů: oni jsou soustředné s pružinami ve fiatu, ale mají různé úhly a spojovací body v Lada. Z tohoto důvodu tento program také má trochu více místa v zavazadlovém prostoru, taky. A pak je tu hodně mluvil-o disku na buben zpětné evoluce, která ve skutečnosti se zdá, že udělat žádnou škodu na Lada: italský má opravdu pěkně vypadající brzdový systém vzadu, ale Lada je víc nohama pevně na zemi bubny jsou stejně účinné, ne-li ještě lepší.
Takže, který z nich je lepší auto? Teoreticky Fiat má více moderní brzdy, suspenze jemnější a díky své menší hmotnosti lepší poměr výkonu k hmotnosti, taky. Ve skutečnosti je to jen cesta, holding, že je to opravdu staví nad Lada a motor by mohl být také řekl, aby byl okrajově přátelštější kus vybavení. Řídící? To je těžký dost oběma vozy při parkování, i když je citlivá a přijatelně světla při vysoké rychlosti.
Lada
Lada vám dává jen plachetnice pro indentification
A Lada obdržel všechna vylepšení, které byly později provedeny na později Fiat 124 je: teploměr je dvouokruhový brzdový systém, sedadla se sklopnými opěradly, zámek řízení a motor OHC, která byla ve skutečnosti horší než Fiat ve své původní podobě, protože jeho hmotnosti, neochota rev a jeho vyšší spotřeba. Ale to mělo obrovský potenciál v něm - podívat se na slavné VFTS vozy, které Stasys Brundza byla budova v Litvě rally. Ty by nikdy nebyla vyrobena z původní 124-motoru.
Byl Lada lepší auto pak? Ne. V životě je hrubší, je to jen trochu víc truck-jako ve způsobu, jakým se chová; možnost volby bych ještě vyzvednout Fiat. Ale stejně, rozdíl je tak subtilní, že to nestojí za výkon této debaty déle. Ale mě to nastavit zvědaví, jak dobře by mohl jsem byl automobil Shiguli, měli Italové ji vyrábí ...
Tento příběh je založen na článku původně zveřejněného v Oldtimer & Youngtimer tištěného časopisu, který přichází do prodeje každý druhý měsíc na stáncích v Maďarsku.
Vážení čtenáři, prosím, jako my, zda jste sem přišli úmyslně nebo ne. Budeme vám líbí taky!
Sledujte nás na Facebooku!