Autobusy a vše okolo - part two
Moderátor: Moderátoři
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Všimněte si také neméně zajímavých SPZ Ikarusu a Lady. TAA, TAB a první dvojčíslí také stojí za shlédnutí.
Škoda, že těch Ikarusů není víc, nebo nejsou mladší, protože bych si s nimi možná i zajezdil sám. Už nějakou dobu totiž jen tak soukromě plánuji, že bych časem přešel ke Comettu, který dovoluje šlechtit si autobusy podle svého, navíc, spousta aut jede Tábor (okolí) - Praha jen 1x denně, tady se odstaví například na Roztylech a můžou se tam až do pozdního odpoledne kopat do zadku, vylepšovat bus, nebo mít nějaké vedlejšáky porůznu po Praze. Takže bych v Táboře jen přespal a celý den bych mohl být doma v Praze.
Samozřejmě, jisté nevýhody by to mělo, ale není to nezajímavé.
Mimochodem, u ICOMu je prý šílená buzerace...
Jsem poučený, při prázdninovém diagramu jsem byl až několikrát týdně na lince 118, která končí právě na Roztylech na autobusáku, takže jsem s "Česanama" hodně probíral, co a jak. To byla asi jediná výhoda až děsivě nudné a nezáživné linky 118, která na jedné straně pobere všechny koupáky ze Žlutých lázní na Dvorcích a na straně druhé zase vozí jenom důchodce po Starém Spořilově...
To jsem vždycky skřípal, když se kolem mne prohnal kloubák na lince 136, která sviští přes Prahu až nahoru do Kobylis, zatímco já se budu mrcasit někde po Spořilově a vznikl jeden zajímavý nápad, který když se podaří dovést do konce, tak si možná občas ještě zajezdím s kloubáčkem na svých původních linkách, které na naší garáži nemáme...![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Škoda, že těch Ikarusů není víc, nebo nejsou mladší, protože bych si s nimi možná i zajezdil sám. Už nějakou dobu totiž jen tak soukromě plánuji, že bych časem přešel ke Comettu, který dovoluje šlechtit si autobusy podle svého, navíc, spousta aut jede Tábor (okolí) - Praha jen 1x denně, tady se odstaví například na Roztylech a můžou se tam až do pozdního odpoledne kopat do zadku, vylepšovat bus, nebo mít nějaké vedlejšáky porůznu po Praze. Takže bych v Táboře jen přespal a celý den bych mohl být doma v Praze.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mimochodem, u ICOMu je prý šílená buzerace...
Jsem poučený, při prázdninovém diagramu jsem byl až několikrát týdně na lince 118, která končí právě na Roztylech na autobusáku, takže jsem s "Česanama" hodně probíral, co a jak. To byla asi jediná výhoda až děsivě nudné a nezáživné linky 118, která na jedné straně pobere všechny koupáky ze Žlutých lázní na Dvorcích a na straně druhé zase vozí jenom důchodce po Starém Spořilově...
To jsem vždycky skřípal, když se kolem mne prohnal kloubák na lince 136, která sviští přes Prahu až nahoru do Kobylis, zatímco já se budu mrcasit někde po Spořilově a vznikl jeden zajímavý nápad, který když se podaří dovést do konce, tak si možná občas ještě zajezdím s kloubáčkem na svých původních linkách, které na naší garáži nemáme...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Jo, u ICOMu tě strašně buzerují, nechutně a platy na hovno.
Tak jeď do Budapešti, tam jich je a ještě bude...![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
bude jezdit asi BE a jedna z ŠL.
http://zhta.ic.cz/akce.htm
Tak jeď do Budapešti, tam jich je a ještě bude...
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
bude jezdit asi BE a jedna z ŠL.
http://zhta.ic.cz/akce.htm
Cedulí, dveří a trilexu není nikdy dost.
Legjobb városi csuklós autóbusz Ikarus.
Legjobb városi csuklós autóbusz Ikarus.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
No, cestou do Budapešti se může ještě na skok zastavit v Košicíchzdenda píše:Jo, u ICOMu tě strašně buzerují, nechutně a platy na hovno.
Tak jeď do Budapešti, tam jich je a ještě bude...
bude jezdit asi BE a jedna z ŠL.
http://zhta.ic.cz/akce.htm
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Snad mi ten Jablonec vyjde, Ikarus BEA mě letos už povozil na Chabařovické pouti, ale to nevadí - ten se neokouká
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Úplně jsem se vrátil v čase o nějakých 15 let zpět kdy u nás jezdil úplně stejný (LT-97-27). Interiér naprosto totožný, stejná barva sedaček i boků.
Jen pana Grunta už bohužel nikdy neuvidím
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
A jak ho hlídal, ten snad koukal více zrcátkem do vozu než na cestu. Snad jako jediný Ikarus u tehdejšího ČSAD Ústí n.L. měl uvnitř ten dřevěný dekor v liště pod oknem a nerozdrbané sedačky. Nikdo by si nedovolil do ničeho ani dloubnout, protože p. Grunt by mu tak "vypucoval žaludek" že by na to do smrti nezapoměl.
Dodnes si pamatuji jak jsme tenkrát "machři" jeli domů ze školy a nenapadlo nás nic lepšího, než snad z frajeřiny vzadu na "pětce" hodit nohy na protější sedačky.
To bylo něco !! Netrvalo to ani půl minuty a autobus zastavil a p.Grunt vyrazil směrem dozadu a to už jsme věděli, že je zle. A také bylo , ten nám dal !!!!
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Já to měl o to horší, že na "sousední" lince jezdil jeho kolega = můj příbuzný, tak mě trochu znal a také znal mojí matku, která jezdila z práce pozdějším spojem a hned jí to vykecal co jsem vyváděl , tak jsem to zchytal ještě doma
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
To by si to rozhodnutí musel poněkud uspíšit, protože v dobách kdy měl svojí poslední jízdu třeba i tento kousek http://www.autobusy.org/jime/tabor/50-4.jpg (ještě se nenašla reklama, která by se mi na autobusu líbila více než kdysi tato) tak Comett tvrdil, že s provozem těch dvou 280.87 počítá do roku 2010Honza 21061 píše:Škoda, že těch Ikarusů není víc, nebo nejsou mladší, protože bych si s nimi možná i zajezdil sám. Už nějakou dobu totiž jen tak soukromě plánuji, že bych časem přešel ke Comettu
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Na Ikary bych šel asi jen občasně z volna, protože u Comettu bych měl zájem především o linku vedoucí do Prahy, z důvodu mého bydliště a do Tábora se stěhovat nebudu. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jak jsem na Roztylech záviděl jednomu moc fajn řidiči s Karosou C955, nejenže měl pěknou spz TAL, ale ještě měl tak neskutečně namazlený celý autobus, že jsem mu kolem toho každou přestávku chodil a závistivě slintal, při pohledu na ten opelichaný, hnusný Citybus, se kterým jsem tam jezdil já... A se vztekem, že Dopravní podnik není přítelem řidičských úprav.
Pokud jsem zrovna neměl jeden z posledních dodávek 3470, 3450 apod, což se občas poštěstilo a byly mi napsány.
Ale stejně, bílé blinkry, uvnitř nepřeberné množství tuningu, stylingu a všeho možného, čistota, lesk.![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Krátce po 17. hodině vyrážel nabírat lidi a když jsem zrovna měl vhodné pořadí, tak jsem mu ještě popřál šťastnou cestu a poslechl si zabublání Ivekáckého motoru. Při srovnání s některými Ivecy u nás, jak mizerně chytají a jak se musí dlouho točit... TAL naskočil na drbnutí.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Teď se na linku 118 dostanu už málokdy, sice není o co stát, ale slintání kolem Karosy na Roztylech mi bude chybět.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jak jsem na Roztylech záviděl jednomu moc fajn řidiči s Karosou C955, nejenže měl pěknou spz TAL, ale ještě měl tak neskutečně namazlený celý autobus, že jsem mu kolem toho každou přestávku chodil a závistivě slintal, při pohledu na ten opelichaný, hnusný Citybus, se kterým jsem tam jezdil já... A se vztekem, že Dopravní podnik není přítelem řidičských úprav.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Ale stejně, bílé blinkry, uvnitř nepřeberné množství tuningu, stylingu a všeho možného, čistota, lesk.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Krátce po 17. hodině vyrážel nabírat lidi a když jsem zrovna měl vhodné pořadí, tak jsem mu ještě popřál šťastnou cestu a poslechl si zabublání Ivekáckého motoru. Při srovnání s některými Ivecy u nás, jak mizerně chytají a jak se musí dlouho točit... TAL naskočil na drbnutí.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Teď se na linku 118 dostanu už málokdy, sice není o co stát, ale slintání kolem Karosy na Roztylech mi bude chybět.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Vidíš Honzo a ty brbláš na Prahu................
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=38252 ... u&idg=3358
http://spravy.pravda.sk/v-mhd-jazdia-vr ... egiony_p23
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=21362 ... 1f&id=6032
A při tom to býval takový slavný dopravní podnik
Takových busů se tam testovalo : http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=38252 ... &gs=e&gsd=
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=38252 ... u&idg=3358
http://spravy.pravda.sk/v-mhd-jazdia-vr ... egiony_p23
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=21362 ... 1f&id=6032
A při tom to býval takový slavný dopravní podnik
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
S vypadlým motorem jsem před pár měsíci viděl na ulici na zatahovací trase do garáží Connexu i Karosu ev.č. 1080, kterou jsem měl přidělen společně s Pšendou krátce před mým odchodem (resp. jsme si rvali klíčky z rukou
tehdy byla až na malé mušky skvělá). Motor se utrhl už asi nahoře na kopci, protože olej byl rozcouraný odtamtud až dolů k místu odstaveného autobusu... Byl to rok a půl předtím generálkovaný bus koupený od DP Teplice, kdyby se podařilo přidělit ji nastálo někomu pečlivému, tak by se zřejmě tyhle věci nestávaly.
No, divím se, že se mi nestalo něco podobného třeba s číslem 1251, na kterém jsem operoval tehdy na jaře- to byl tak vybrakovaný a dobitý stroj (pozor, rok výroby 1996!!!), že jsem čekal, až se mi při přeletu houpánků na spojce mezi Radotínem a Lahovicemi skutečně buď prolomí v rámu, nebo alespoň nechám na silnici motor, protože tam bylo 80 a žádné courání nebylo myslitelné.
Jenže přes svůj otřesný vzhled to byl spolehlivý, bytelný autobus, který i docela dobře jezdil. Byly a jsou i horší, 1251 už je skoro rok šešrotovaný. http://www.autobusy.org/fotkyvozu/1251.php
Zpět k 1080, ta je dnes už v příšerném stavu, pomlácená, odřená ze všech stran, uvnitř neskutečný binec (udělal jsem si inspekci, když jsem stál vedle ní) chybí na několika místech koberec, kterým byly obtaženy vnitřní části kabiny, centimetr tlustá vrstva špíny a prachu, hrůza.
http://www.autobusy.org/fotkyvozu/1080.2.php
S tou údržbou a nákupem nových vozů je teď problém všude, i u nás. Nové vozy stále nejdou a nejdou, výběrové řízení bylo napadnuto a jsou zoufale potřeba... Údržbu máme sice, no, dejme tomu několikrát lepší, než u Connexu, ale za své hovoří fakt, že jakmile se mi "moje" auto vrátí z dílny a vím, že se něco dělalo uvnitř, naběhnu tam s nářadím a zachraňuji, co se dá.
Posledně mi pohodili šroub od panýlku kontrolek a byli se asi líní podívat pod pedály, tak jsem se tam podíval já, samozřejmě- byl tam...
Klapky topení, větrání a dveře si zásadně šteluji sám- děkuji, nechci, aby mi to někdo rozvrtal... Vůbec bych nejradši, aby mi na autobus nikdo nesahal, nikdo mi s ním ani nejezdil a mohl bych všechno mít pod naprostou kontrolou. Problém je, že není můj, ale podniku...
http://www.autobusy.org/fotkyvozu/7348.php (dávno předtím, než jsem na něj přišel)
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
No, divím se, že se mi nestalo něco podobného třeba s číslem 1251, na kterém jsem operoval tehdy na jaře- to byl tak vybrakovaný a dobitý stroj (pozor, rok výroby 1996!!!), že jsem čekal, až se mi při přeletu houpánků na spojce mezi Radotínem a Lahovicemi skutečně buď prolomí v rámu, nebo alespoň nechám na silnici motor, protože tam bylo 80 a žádné courání nebylo myslitelné.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Zpět k 1080, ta je dnes už v příšerném stavu, pomlácená, odřená ze všech stran, uvnitř neskutečný binec (udělal jsem si inspekci, když jsem stál vedle ní) chybí na několika místech koberec, kterým byly obtaženy vnitřní části kabiny, centimetr tlustá vrstva špíny a prachu, hrůza.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
S tou údržbou a nákupem nových vozů je teď problém všude, i u nás. Nové vozy stále nejdou a nejdou, výběrové řízení bylo napadnuto a jsou zoufale potřeba... Údržbu máme sice, no, dejme tomu několikrát lepší, než u Connexu, ale za své hovoří fakt, že jakmile se mi "moje" auto vrátí z dílny a vím, že se něco dělalo uvnitř, naběhnu tam s nářadím a zachraňuji, co se dá.
Posledně mi pohodili šroub od panýlku kontrolek a byli se asi líní podívat pod pedály, tak jsem se tam podíval já, samozřejmě- byl tam...
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Jéé zase jsem narazil na zajímavou fotku. Jak je na ní krásně vidět rozdíl mezi Ikarusem 283 a 280 http://www.cnds.cz/bratislava/fd/16/01.htm
A nebo opět něco z Ústí n.L. - Nové krematorium na vlně času
http://www.cnds.cz/ul/evpro/eik-09.htm
http://www.cnds.cz/ul/evpro/e176-06.htm
http://www.cnds.cz/ul/evpro/e374-01.htm
A jak stárne ústecká Karosa B741 ev.č. 373 r.v. 1991 ? -jako víno
http://www.cnds.cz/ul/evpro/e373-06.htm
http://www.cnds.cz/ul/evpro/e373-09.htm
http://www.cnds.cz/ul/evpro/e373-16.htm
A nebo opět něco z Ústí n.L. - Nové krematorium na vlně času
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
http://www.cnds.cz/ul/evpro/eik-09.htm
http://www.cnds.cz/ul/evpro/e176-06.htm
http://www.cnds.cz/ul/evpro/e374-01.htm
A jak stárne ústecká Karosa B741 ev.č. 373 r.v. 1991 ? -jako víno
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
http://www.cnds.cz/ul/evpro/e373-06.htm
http://www.cnds.cz/ul/evpro/e373-09.htm
http://www.cnds.cz/ul/evpro/e373-16.htm
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Fakt? To je typický příklad jejich přístupu k věcem! Ten autobus byl po generálce jako nový, motoricky výborný, málokterému autobusu šel tak lehce volant, nehřál, topil dobře, všechno funkční (když jsem z něj odcházel) a on se bude po necelých dvou letech působení rušit? To je paráda...
Jak říkám, chtělo to stálého spolehlivého řidiče, trochu toho osobního přístupu a žádné rušení by nemuselo nastat...
88-92, to je 1272 alias "Kloktadlo" že? I po opravě motoru to u mě bude pořád jenom Kloktadlo!
Ale toho mi moc líto není, to byl strašlivý pekáč už moc dlouho.
Budu se muset někdy ke Connexu vypravit na průzkumy, už jsem úplně ztratil přehled, co nového.![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Jak říkám, chtělo to stálého spolehlivého řidiče, trochu toho osobního přístupu a žádné rušení by nemuselo nastat...
88-92, to je 1272 alias "Kloktadlo" že? I po opravě motoru to u mě bude pořád jenom Kloktadlo!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Budu se muset někdy ke Connexu vypravit na průzkumy, už jsem úplně ztratil přehled, co nového.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
TO já jsem onehdá jezdil s 88-92 po dálnici D1 asi 10 kilometrů a vozil zaměstnance do pekárny. Fakt sranda s městským autobusem po dálnici. ale má delší diferák, tak těch 100 to jede.Honza 21061 píše:Fakt? To je typický příklad jejich přístupu k věcem! Ten autobus byl po generálce jako nový, motoricky výborný, málokterému autobusu šel tak lehce volant, nehřál, topil dobře, všechno funkční (když jsem z něj odcházel) a on se bude po necelých dvou letech působení rušit? To je paráda...![]()
Jak říkám, chtělo to stálého spolehlivého řidiče, trochu toho osobního přístupu a žádné rušení by nemuselo nastat...
88-92, to je 1272 alias "Kloktadlo" že? I po opravě motoru to u mě bude pořád jenom Kloktadlo!Ale toho mi moc líto není, to byl strašlivý pekáč už moc dlouho.
Budu se muset někdy ke Connexu vypravit na průzkumy, už jsem úplně ztratil přehled, co nového.
Ford Sierra 2.9i V6 Manuál Ghia - 150 koní a jede to šíleně, jak jinak než na LPG
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53