Jak jsem slíbil, tady je report z dnešního výletu:
Cíl byl jasný: Automuzeum v Terezíně. Ráno jsem dolil 0,5 l oleje, lehce přetáhnul hadrem a počkal na kamaráda, až přijede. Nasedli jsme a zajeli k pumpě, kde jsem vzal 17 l benzínu. Měl jsem tam lehce pod půlkou (cca 0,5 cm od půlky).
A vyrazili jsme. Před Bělou pod Bezdězem jsme zahnuli na okresky s cílem dostat se přes Dubou do Litoměřic. Protože naši odjeli do Chorvatska a vzali s sebou samozřejmě všechny map Čr (jak logické…), tak jsme jeli tak nějak podle směru. Jednou jsme se ptali na cestu a dědek asi nerozdejchal, že se ho ptají dva týpci v žiguliku, z nichž jeden má sovětskou bundu a čepici z agfánu a poslal nás blbě…
Nakonec jsme cestu našli a dojeli až do Terezína. Auto zaparkovali u muzea a prošli si ho. Muzeum nic moc. Aut tam moc nebylo, byla zaprášená a některá v nic moc stavu. Vystavené VAZy nebyly zrovna nejhezčí a s úpravami. Kdyby měl kolega Metelka velkou stodolu jako oni, tak udělá muzeum daleko hezčí. Ale jo, špatné to nebylo, okoukli jsme to a rozhodli se ještě navštívit Malou pevnost v Terezíně.
Pak následovala cesta domů. Rozhodli jsme se to vzít už po hlavní směrem na Českou Lípu, kde se to dalo trochu víc hnát a byla mnohem lepší silnice. Užili jsme si krásné výhledy.
Chvíli jsem to pučil kamarádovi, výskal si radostí a evidentně jsem ho finálně zlomil a je jen otázkou najití pěkného kousku a bude mít taky žigula
Kdybyste věděli o pěkné 1500 (ideálně červené), tak pište do SZ
Kamarád z nervozity první jízdy v takovém voze zapomněl maličko zataženou ruční brzdu. Po asi 15 km jsem si toho všiml, tak jsme zastavili, disky byly trochu teplejší, ale nic hrozného. Tak jsme pak šetřili brzdy, aby vychladly a jelo se dál.
Domů jsme dojeli a v nádrži zůstalo asi 0,5 cm nad půlkou. Nevím, kolik to dělá litrů, ale na najetých 196 km, kdy jsme rozhodně nejeli na spotřebu, to žralo na můj vkus nějak málo. Nestěžuji si
Na cestě se vyskytl jen jeden technický problém a to podivné vrzající zvuky při překročení rychlosti 70 km/h. Začaly hned na začátku jízdy a měl jsem strach, aby nebylo nic s kardanem. Zběžná prohlídka očima nic divného neukazovala, takže jsme s mottem „buď to upadne, nebo si zvyknem“ pokračovali dál. Po příjezdu do Terezína jsem si všiml nedovřených pravých zadních dveří. Při zpáteční cestě se již zvuky neozývaly…
Co mě již delší dobu trochu trápí, je trocha nakapaného oleje na víku hned pod místem, kde se odvětrávací hadice klikovky napojuje na filtrbox. V něm jsem nic divného nenašel. Zítra to asi podrobněji prozkoumám, odkud to teče.
Jinak autíčko jelo skvěle, spokojeně si broukalo celou cestu, výborně chytalo, brzdilo a akcelerovalo. Objevil jsem malé flíčky rzi na hranách dveří řidiče a hraně blatníku, kde se zavírá kapota. Když tam kápnu odrezovač a v budoucnu zamáznu troškou barvy, bude to na pár dalších let stačit?
Na závěr pár fotek a jedno video:
(první dvě fota pořídil kamarád fotoaparátem, třetí a video já telefonem)
Hrdý majitel na parkovišti v Terezíně:
Majitel "с автоматом"
Na véče v Bělé pod Bezdězem. Jen taková mobilní dokumentačka, protože jsem tu tenkrát dostal vynadáno, že ho z této strany vůbec nefotím...
________________________________
A to nejdůležitější na závěr:
Odkaz na VIDEO
________________________________