Dmatejova Laďka - krize

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Zachránit Laďku?

Spravit, projít TK
54
83%
Rozebrat, odhlásit
11
17%
 
Celkem hlasů: 65

Jan Vaníček
Příspěvky: 1110
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Jan Vaníček »

Včera jsem jel s klukem na fotbal, ca 2x70km a večer pak ke švagrové, 2x35km. A děs běs. Několikrát naprosto tupé předjíždění bez rozhledu, hlavně, že se v koloně posune o 1-2 místa, předjíždění na plné, přes zebry, blinkry spíš jako scifi ... . Vrcholem byla cesta ke švagrové. Ve vedlejším městě jsem na křižovatce jsem dojel nějaký starší Golf. Jel jsem za ním asi 25km, vždy někde něco předjel, jenže já ho plynulou jízdou vždy dojel. Když jsem pak v jednom městě takovýma uličkama jel stále za ním, znervózněl a to hodně. Začal těžce zrychlovat, jel evidentně na hranici možností, já celkem na pohodu za ním. Když mi ani po druhé vesnici neujel, tak na nejbližší křižovatce dal blinkr doprava, ale na poslední chvíli to strhnul doleva ... . Ten byl určitě čistej ... . A cesta zpět? Jel jsem s ohledem na zvířátka na pohodu (bylo 00:30). Pak jsem dojel nějakou Octávku v kopci na dvouproudu 80km/h. Neuhnul. Ok. Musel jsem za ním jet asi dalších 7km. Rychlost se střídala mezi 60-80 na rovném úseku. Když přišla vesnice, tak mi to ujelo (hodně), přes 60tacho nejezdím nikdy, ani v noci. Asi 2 km za vesnicí jsem opět dojel, rychlost ca 80. Naštěstí bylo volno, tak jsem začal předjíždět, jenže ono to najednou chtělo závodit. Ale asi jsem byl rozjetý, tak na pohodu a trochu jsem to přišlápnul, abych to neměl za sebou, což se povedlo. Pak ale přišla vesnice (3km) a zas jsem to měl za sebou a najížděl na mě. Já ale nepřidával, proč, když tam jsou radary. Tak mě boreček předjel. A karma je svině. Blik poprvé, blik podruhé ... . Já pak odbočoval na jiný směr, tak mi to už bylo jedno ... . Honza
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Tak v Rusku se jezdí ještě vyšší liga :D
https://www.youtube.com/watch?v=dhXKmjecT6c

Zebry ctím, tady je jedna výborná v Plzni kolem Plazzy na Pětatřicátníky a doleva na Lochotín, je vytažená hodně dopředu, aby obzvlášť kamiony neničily tramvajový koleje, takže jí běžně lidi "řežou" klidně o pět metrů doleva.

V noci jezdím taky pomalu, člověk nikdy neví, kdy na něj co vyskočí, Pátrač by mohl vyprávět. Zvlášť u rodičů nebo tady v okolí, na západ jsou hodně lesy a pole a zvěř se chodí krmit. Zajíci, králíci, srny, jeleni, kuny, lišky, kočky, po příjezdovce přede mnou tuhle hopkal potkan nebo co to bylo, ale nejhorší jsou asi nutrie, ty svině se chovají, jako že jim všechno patří a absolutně je nezajímá, že něco jede. Ale občas tu někdo nějakou přejede a ony se pak třeba měsíc dva na tom místě neobjeví; zásadně ve skupince. No a taky nám tu řádí bobr, ale toho nikdy nikdo nepotká, ani chytit se nenechá. Jen likviduje stromy kolem rybníka a vraj hrozí, že se provalí "člověčí" hráz, protože on má jinou představu.

Jinak Laďka má teda technickou platnou, já si hraju na zedníka, takže auta teď musí zase chvíli sloužit bez péče. Což asi nebude jen tak :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Viko
Příspěvky: 1168
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Viko »

dmatej píše: No a taky nám tu řádí bobr, ale toho nikdy nikdo nepotká, ani chytit se nenechá.
Na to by som sa nespoliehal, raz som skoro druhý krát zrazil bobra. Poprvé ho sundal nejaký mameluk v jakomsi koncerne.
S odstupom dva metre od kadávru sa mi podarilo zastaviť, vystúpil som, uistil som sa, že sú všetci okrem bobra v poriadku a keďže boli, tak som borca rovno zjebal, že stojí pri aute jak úd v teplej vode a trojuholník nikde. Vraj ho nevedel nájsť, zrejme ho šokoval obrovský rozsah jeho kufra. Obhajoval sa tým, že zaparkoval auto tak, aby osvetlovalo mrcinu, akurát to svietilo do očí a oslepovalo. :D Po telefonáte na 158 ho uistili, že poisťovni nebude vadiť, keď to odprace, tak to ukopol nabok.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od JmJ »

dmatej píše:Tak v Rusku se jezdí ještě vyšší liga :D
https://www.youtube.com/watch?v=dhXKmjecT6c
Ja sem uz asi uplne zblbej, ale v rusku se jezdi vlevo a "do hajzlu" se rekne "fuck" ? ;-)
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

JmJ píše:
dmatej píše:Tak v Rusku se jezdí ještě vyšší liga :D
https://www.youtube.com/watch?v=dhXKmjecT6c
Ja sem uz asi uplne zblbej, ale v rusku se jezdi vlevo a "do hajzlu" se rekne "fuck" ? ;-)
Je v tom namíchaná minimálně Anglie a USA (myslím, ale že i Japonsko). Nechápu, proč v titulku je pouze Rusko :/
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

JmJ píše:
dmatej píše:Tak v Rusku se jezdí ještě vyšší liga :D
https://www.youtube.com/watch?v=dhXKmjecT6c
Ja sem uz asi uplne zblbej, ale v rusku se jezdi vlevo a "do hajzlu" se rekne "fuck" ? ;-)
Detailisto, jako kdybys nevěděl, že magoři jsou všude :D
Dneska jeden na D5 zaparkoval Feldu přímo uprostřed na svodidla :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Krize Laďky pominuly, spotřeba se jaksi snížila k 8,5, anžto jsem zaútočil pajcrem na zatuhlé přední brzdy, které se chystám vyměnit, ale nemám čas a náladu, navíc destičky se blíží železu, ale ještě tam nejsou :D
Asi si sestřihám video ... anžto jsem vyměnil zásuvku za Made In PRC, takže teď provozuju normálně kameru :D

Beruška je mimo provoz, Punto nechci týrat, takže Laďka najíždí kilometry. Není stále optimálně seřízená, ale jezdí. No a k Berušce sousední téma ...

Každopádně aktuálně hrozí, že pojedu příští týden trasu Přehýšov - Kraków - Ladasraz - Přehýšov. Mezitím Přehýšov - Polička - Přehýšov. A pak ještě Přehýšov - Kobeřice ... to ty kilometry naskáčou :-D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Poznatek - vyměnil jsem cívku Master Sport (nějakých 8 let? Začalo reznout jádro, indukčnost zřejmě upadla) za cívku NGK (Made in Poland) pro Samaru. Laďka má elektronické zapalování, na MS jsem měl ale odpor, tady není a nedal jsem ho tam. Jsem zvědav, co to vydrží - cívce to zjevně nedělá nic špatného, naopak to zapálí jakoukoliv koncentraci směsi, ale spíš si říkám, že to dlouho nevydrží palec rozdělovače. Kladívko tam není, ale palec je pořád něco, kde vzniká škvíra a lítají blesky :-D

Další poznatek - nejmenovaný slavný plzeňský servis nadával na karbec 2105-xxxx-02, čili i pro 2101 s podtlakem, poslední verze. Až teď jsem se podíval do Tůmy, je tam popsaný a rozepsaný, pochopil jsem, proč se to tak špatně seřizuje - on se totiž "seřizuje sám", resp. jako u původního je tam šroub na bohatost, je ale mini, prostě omezuje přísun benzínu. No a pak je tam ten, který je na ještě novějších karbecech "zapečetěný" (i v Tůmovi v uvozovkách), a ten řídí "množství" směsi vzduchu a benzínu, příchozího od prvního šroubu. Škvíra je veliká, a co jsem vypozoroval, největší vliv to vůbec nemá na otáčky, ale na setrvačnost otáček po sundání nohy z plynu. Málo - motor chcípne, moc - otáčky padají dlouho. Dává to smysl - sundám nohu, prudce se zavřou klapky v sání, motor ale má otáčky, tak si nacucne benzínu, ale pak potřebuje ustát volnoběh. Jinak řečeno slouží to k překonání přechodových jevů, ne tak úplně k seřízení volnoběhu (ale to množství benzínu na něj má zásadní vliv).

Ještě před posledním seřizováním - motor běžel pěkně, ale když jsem ho nechal běžet asi 5 minut, nakonec chcípnul. Je to trošku magie, vydrží to mnohem horší kombinace seřízení než originál, ale když to není ono, stejně se to projeví.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“