Stránka 28 z 124

Napsal: stř srp 20, 2008 08:53
od Víťa
Tomáš mi říkal, že je teď v Brně tak málo řidíčů trajfů, že ti stačí Béčko a během pár týdnů tě zaškolí a valíš....ale pořád je docela mínus drážní inspekce, ty zkoušky sou furt brutální, vedení podniku asi chce aby byly lehčí....no, nevím jak to je. Dnes s Tomem du na pivko, tak budu tahat rozumy od zdroje :-D

Napsal: stř srp 20, 2008 09:52
od Víťa
tyhle se mi líbí nejvíc a ty starší / nemusí být kloubový /

Napsal: stř srp 20, 2008 09:58
od Honza 21061
To video je zajímavé a samozřejmě, jak jinak, i v dalekých zemích, Škoda Tr14. :)

Sjíždění bez tykadel se asi vážně dalo použít jen jako nejkratší a nouzové, samozřejmě bez lidí, protože když u Škodováckých trolejbusů není proud, nemůže brzdit motorem, budicí proud si narozdíl od tramvají, bere z troleje.
Nesmělo se ani příliš si vyšlapat vzduch...

Kontrolní otázka pro Víťu: Při brždění vzduchovou brzdou, u typu TR14/15 použijeme jaký pedál? :P

Napsal: stř srp 20, 2008 10:00
od Michal Pokorný
V Ústí je krátký trolejbus jen jeden jediný a to tento : http://www.youtube.com/watch?v=GdGW7gwPfNo Původně sloužil jen jako autoškola, dnes je nasazován na linku 62. Vše ostatní jsou klouby http://www.youtube.com/watch?v=GIHgfOzQVwM

http://www.sht.cz/nov/mesta/ul/voz-park-t.htm

Napsal: stř srp 20, 2008 10:18
od Michal Pokorný
Honza 21061 píše:To video je zajímavé a samozřejmě, jak jinak, i v dalekých zemích, Škoda Tr14.
Jo, je to takovej plevel - to roste všude :P
http://www.youtube.com/watch?v=tzCTMW9G ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=pXR_DrkO ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=q1w0MW32 ... re=related

Napsal: stř srp 20, 2008 10:25
od Víťa
Honza 21061 píše:Kontrolní otázka pro Víťu: Při brždění vzduchovou brzdou, u typu TR14/15 použijeme jaký pedál?
du to najít...čet sem to, ale už si ten název nepamatuju :-D

Staniční?Nic du se podívat.... :roll: :oops:

Aha to bylo myšleno jako kterej z těch tří?Tak tipuju ten jakoby spojka :-D

Napsal: stř srp 20, 2008 20:59
od zdenda
Honza: do 9 Tr to uměly všechny, u 9Tr jak která, pak některé 14Tr(ty do SSSR).
Jízda bez sběračů jak ukazovali v Rize-naprostý standard, i s cestujícíma, třeba objezd nehody, leč v Rize jsou břídilové, u nás stačí na stáhnutí sběračů jeden.
U nás je to zakázané, ale občas se taky stává. Podařilo se mi i jet v trolejbuse se stáhnutými sběrači :twisted:

V Ústí bylo cca 5x 14Tr, které zahajovaly, ještě nebyly sériové 15Tr. Z těch 5 mají poslední.

Napsal: stř srp 20, 2008 22:00
od Michal Pokorný
zdenda píše:V Ústí bylo cca 5x 14Tr, které zahajovaly, ještě nebyly sériové 15Tr. Z těch 5 mají poslední
Jo jo .... bejvávalo. Ale jak se ukázalo tak pro potřeby ústeckého provozu jsou krátké trolejbusy na prd. I když dnes by našly uplatnění právě na lince 62.
Ale ty 14Tr byly skutečně jen tak pro začátek, spíše zkušebně, potom to už rozjely 15Tr ve velkém :P
Jako malý kluk jsem samozřejmě trávil každé prázdniny v Ústí n.L. u tetiček a už tenkrát jsem si MHD velice zamiloval. Vydržel jsem téměř celý den jezdit ze Severní terasy do města a zpět. Jednou předem linkou 55, podruhé zadem linkou ......... hm ta paměť :oops: 52 nebo 53.
A ani z těchto začátků trolejbusů v Ústí si 14Tr vůbec nepamatuji, vždy jen "harmoniku" :D
Zajímavé, že v této době mého dětství kdy bylo město nabito Ikarusy mi tyto nic neříkaly. To až později, když jsem byl v Ústí n.L. na učňáku a už jsem měl rozum jsem začal tyto vozy téměř uctívat 8) Bohužel v této době už pomalu začínaly vymírat. I když pro mě nejlepšího kousku jsem si stihl dostatečně užít - ev.č. 348. To byl stroj !!!! Nejlepší Ikarus 280.08 kterým jsem se kdy vezl. Ještě dnes kdyby chudáček jezdil a projel by okolo mě , poznal bych ho i po slepu podle zvuku. Byl prostě jedninečný. A jaký měl na Ikarus až nezvykle velký zátah a i rychlost dokázal vyvinout slušnou, hlavně na lince č. 12 kde měl možnost se předvést v celé své parádě.
To jsem ve formě jízdného nacpal DP slušný balík :wink:
Ikarusy jezdily na mnoha linkách, pro mě byla královnou právě 12 (jednou až se v našich končinách objeví Honza tak mu ji musím předvést v celé své bývalé kráse - myslím, že by se mu líbila) , hodně také na linkách 11 a rychlíkové lince 9.

....... Bože, Bože to jsem ale pamětník, vzpomínám na to jako děda na válku :lol:

Napsal: čtv srp 21, 2008 07:27
od Víťa
Včera jsem mluvil s trolejbusákem....tak můj tip je dobře, co jsem vyhrál? :-D

Jinak připojuju jednu fotku... :)

Napsal: čtv srp 21, 2008 12:25
od zdenda
A k řidičáku-stačí B, ale musíš projít rozšířením na D, poté zaškolení na řízení drážního vozidla a získání průkazu způsobilosti k řízení DV na dráze trolejbusové. Nějak velkou složitost v tom nevidím. Zkus jít dělat fíru a uvidíš ty zkoušky.

Napsal: stř zář 03, 2008 19:30
od Pšenda
Tak abych to tady trošku rozproudil a rozhejbal téma Karosa versus Ikarus, tak jsem v podniku nafasoval funglovku Autobus značky SOR, model C 10,5 meziměstský. V těchto barvách budou všechny nové busy pro Veolia Transport. Když jsem ho přebíral v továrně, tak měl na tachometru 210 km. A před 14 dny jsem s ním poprvé premiérově vyrazil na linku. Zatím to maká dobře. Na tachometru už je něco kolem 5 tis. Jezdíme na něm 2 řidiči. Včera začala téct voda na letovaném spoji trubky na chalzení u motoru. Jinak to jezdí pořád pěkně.

Obrázek

Interiér:

Obrázek

Napsal: čtv zář 04, 2008 07:45
od Michal Pokorný
Hm, ten Zdenda nás ani nepozve ..... tak to tedy udělám já :wink:
http://www.csadjbc.cz/editor/image/novi ... oprden.pdf

Napsal: čtv zář 04, 2008 19:45
od Pšenda
Michal Pokorný píše:Hm, ten Zdenda nás ani nepozve ..... tak to tedy udělám já :wink:
http://www.csadjbc.cz/editor/image/novi ... oprden.pdf
Hned bych jel, ale bohužel dělám osobního řidiče autobusu kamarádovi na Svatbě.

Napsal: čtv zář 04, 2008 22:46
od Honza 21061
Někdy budu muset taky představit ten svůj koráb v plné vlajkoslávě, ale zatím ještě nemám natuněno tak, jak bych chtěl. :D Zbývá obtočit dveřní tyče a přidržovací tyče před prvními sedačkami černou gumou, podle vzoru ČSAD. 8)
Pšenda se bude divit, nafasoval jsem asi 10- 15 vlaječek z dávných dob. :P
Benzina, Drupol, Tatra, Aero, Hluboká nad Vltavou, Stavební obnova atd... Mám na ně udělané háčky nad celou kabinou vpředu, na vnitřním zrcátku, pokaždé když přijdu na auto, tak je všechny rozvěsím, doplním přísavkovými vlajkami Francie, Itálie, Kanada na přední sklo a můžu vyrazit na linku. :P
Chystám vzduchový dvojhlasý klakson, pokud nějaký vyhrabou elektrikáři, rád bych doplnil otáčkoměr a voltmetr, protože moje auto je nemá a pokud se mi podaří to tam dostat, bude to taky jediná Karosa tohoto podtypu, která je bude mít.

Napsal: pát zář 05, 2008 15:10
od Michal Pokorný
Pěkná fotka : http://www.autobusy.org/jime/tabor/93-5.jpg - nejlepší dva stroje co můžete na silnici potkat :wink: