Stránka 28 z 109
Napsal: stř úno 01, 2006 14:02
od Jiri
u benzinovych aut vydrží většinou kat tak dlouho dokud neurezne nebo dokudn eodejde lambda. Docela mě překvapila informace o tom že "životnost katu u lady je cca 80000km" Jsem rád že v reálu je to asi víc...
Napsal: stř úno 01, 2006 14:16
od Wolf
Erik píše:To mě ani nenapadlo, že by to byl útok
ale znáš to ekologie je dobrá věc, ale ekonomie je ekonomie...
... a kolik bujnych koni pribude ...
. W.
Napsal: stř úno 01, 2006 15:59
od Erik
Tak mi volali z Mělníka, že si zítra mohu auto vyzvednout po obědě. Takže Skalouši, jestli së rozhoduješ, zda jet na Mělník zítra nebo v pátek, tak určitě zítra!
Jinak k těm závadám, kamarád z práce má radost s Feldou, přestala mu fungovat spínací skříňka, takže auto nechá odtáhnout. A tu samou závadu měli už dva dalšá majitelé Feldy. A už jsem tu asi zmiňoval, jak známý práce koupil zánovního zachovalého Peugota a odešla mu řídící jednotka. Radost z toho také neměl. Takže nejen Lady mají problémy.
Napsal: stř úno 01, 2006 16:02
od Erik
Jo a ještě něco pro Skalouše - jak jsi mluvil o té dodávce, tak tady je ta od Lady
http://www.tuning.cz/ladaauto/2120.html. Problém je, že se to sem nedováží a další problém - maximální rychlost by Ti nestačila.
Mám ještě fotky stažené z Ruského webu, tak pokud budeš chtít, mohu Ti je poslat.
Napsal: stř úno 01, 2006 16:05
od Skalouš
Souhlas, mám kolegu s dlouhodobě nefunkční tříletou fordkou, ale taky zase s oktávií 6 let bez chyby.... Je to kus od kusu asi u všech aut. Mě vycvičily hlavně problémy s LPG zpraseným ze Strakonic. Jinak bych si u Lady poměr cena, výkon, poruchovost, rychlost oprav atd. celkem chválil. Nikdy ta moje plečka nestála déle než dva dny a to je myslím celkem slušný výkon. A folklór s výměnama nádržek bych jí odpustil s ohledem na celkovou cenu.
Napsal: stř úno 01, 2006 16:13
od Skalouš
Je to pěkný. Rychlost by mi nevadila. U Skálobusu jsem smířenej s tím, že budu jezdit pomalu. Ba řekl bych, že by to byl přínos k mé bezpečnosti.
Jenže tahle Lada je spíš MPV. (Něco jako ford galaxy, nebo renault espace) A to je kategorie, která mi připadá ještě příliš malá.
Váhám jen mezi něčím ojetým ve velikosti Transitu nebo novou Ladou.
Lada vítězí pro rychlost a (světe div se) pro pohodovej (i když častější) servis. Transit se mi zase líbí pro velikost a úměrně tomu bezpečnost.
A servis bude vzhledem k počtu kusů taky nejspíš v pohodě....
Napsal: stř úno 01, 2006 16:45
od JmJ
Skalouš píše:Transit se mi zase líbí pro velikost a úměrně tomu bezpečnost.
Omlouvam se, ze se vmesuju, ale ja bych rekl, ze transit nebude zadny zazrak. Je to sice velke, ale mam dojem ze to neni nejak moc vyztuzene. Uz treba jen cumak to ma vlastne kratsi nez osobni auto, takze kdyz by to narazilo treba do zdi, tak by to nemuselo dopadnout lepe nez osobni auto. Samozrejme nekde to bude mit navrch, ale jinak si myslim, ze zadni cast se velice snadno pomacka. Mozna pro prepravu osob je to nejake vymakanejsi.
Muj znamy s tim mel nehodu, ze mu z prava nedalo osobni auto prednost. V tom miste se nejezdi rychle (tak 50 - 70). Spolujezdec z transitu nedopadl moc dobre. Musel na delsi cas do nemocnice (mesic tusim). Znamy si poridil novy transit a ten vybavil prednim ochranym ramem.
Napsal: stř úno 01, 2006 16:59
od Skalouš
JmJ: Předek je krátkej, to souhlas, ale lidi sedí výš a ta váha dělá svoje.
V úterý jsme cestou z Mělníka s Erikem potkali drobnější kolizi dvou Transitů a jednoho BMW. Jen jsme to objeli oklikou a ani neviděli. Podrobnosti byli až na internetu. Ale v transitech to byli jen lehký zranění a v BMW byli tři do křupava opečení pasažéři. Je sice pravda, že strašně záleží z které strany náraz jde. Ale víc bych věřil těžšímu Transitu než lehké Ladě. Navíc ten starý diesel Transit jezdí tak do 140km/h a Lada sviští 200km/h. Takže ten transit by mi neumožňoval jezdit tak rychle....
Jediné místo, kde bych víc věřil Ladě, je překážka výrazně težší než obě vozidla, kde by mohla rozhodovat délka deformační zóny. (Např. ta zeď)
Napsal: pát úno 03, 2006 08:46
od Jura Baran
Jen tak na okraj bych si dovolili předložit k diskusi sdělení, že tento týden přijalo představenstvo OAO AVTOVAZ strategii rozvoje do roku 2020 a první záme výstupy jsou: V roce 2007 má zkončit po 26 letech od první vyrobené 2105 výroba klasiky. Jinak se má zvyšovat produkce na 1.000.000 vozidel ročně snad do roku 2010 a do roku 2020 až na dvojnásobek současného stavu, což je tak 1.500.000 vozidel ročně. Záměrem je produkovat ucelenou řadu vozidel tříd B, C, D a E včetně sportovních coupe, teréních vozidel a pro Skalouše
prý i minivanů. Velká pozornost bude věnována vývoji nového systému pohonu 4x4.
Napsal: pát úno 03, 2006 10:04
od Jiri
sice to sem do rubriky nepatri ...ale
Plán do roku 2020.. zní to hezky ale s takovou jistotou plnaovat narust na dlouha leeta dopredu to bych se bal i v pripade vodarny a to voda bude potreba furt:-)
talze .. ze stranek ruskeho vazu letos se planuje produkce 730 000 aut,
95 000kusů má jít na export
z toho 60 000 kalina a planovany vyvoz kaliny je 11 500 kousku
hlavnim tahounem produkce je SAMARA 210 000 (model skoro 20 let stary) a desitkova rada - 197 000ks
Rusky trh je obrovsky, s exportem si netreba delat vrasky
Skodovka mela lonskou produkci skoro 500 000 a na domacim trhu se prodalo neco pres 11 procent aut bez exportu by umrela...
Napsal: pát úno 03, 2006 10:10
od Skalouš
Než bude mít Lada evropskou homologaci na minivan, budu už mít děti starý a bude mi stačit něco jako Kalina.
Napsal: pát úno 03, 2006 18:30
od tavri
Jiri: když už to tu probíráme, je potřeba zohlednit, kolik se dá udat aut na domácím trhu, v poměru na počet obyvatel. Ta suma na ruský trh mi připadne jako obrovské číslo, Rusko má nějakých 170 mil. obyvatel (asi, nevím přesně).
Napsal: pát úno 03, 2006 18:40
od tavri
Ale zpět k poruchám. Vzhledem k tomu, jak mi odchází na palubovce všechno možné, začínám opravovat jednotlivé budíky. Ten blok indikácii jsem nechal proměřit a funguje. Zajímavé je, že něco se spíná plusem a něco mínusem. Mínusem jsou napájeny 4x dveře, jakoby zapnuté pásy a brzdové obložení. Zadní lampy pak plusem. Ty tři věci nalevo (kapaliny a olej) nejdou ničím. Na plošňáku nehraje očíslování s tím, co je na konektoru, zapojení konektoru však odpovídá tomu, co to má dělat. Možná je zprasený vstupní konektor. Je to nějaký divný. Nikdy mi to nefachalo. Zítra vezmu voltmetr a proměřím vstupní konektor, jestli tam jde šťáva od klíčku zapalování. Když nepůjde, píchnu to na světla vedle od hodin. Krásně to indikuje, t.j. svítí a pípá
Napsal: sob úno 04, 2006 15:30
od tavri
Tak samozřejmě šťáva tam z neznámého důvodu nejde. Připojím to tedy na pojistku č. 19, tak jako je hlavní napájení toho bloku indikácii. A kabel ze spínací skříňky preventivně vypojím, aby se do ní napětí nevracelo.
Nevím k čemu a proč to je, každopádně auto jelo i bez toho bloku indikacii, takže není co zkazit. Uvidíme, za jak dlouho mi to pípání poleze na nerva
Napsal: ned úno 05, 2006 17:40
od tavri
Hotovo, zapojeno
Zatím to signalizuje všechny dveře a nedostatek kapaliny v ostřikovači, to jak ji kvůli té prasklé nádobce nedolévám až nahoru. Nefunguje kontrolka na brzdová světla. Zkoušel jsem simulovat závadu a nic. Brzdové destičky vyzkouším, až nebudou ty mrazy.
Stále mi vrtá hlavou to dvojí napětí. Na konektor č. 1 jde plus od pojistky č. 19 (napíchnuto na blikače) a na konektor č. 5 má jít napětí od mikrospínače klíčku zapalování - to tam nejde, tak jsem to odpojil a napětí přivedl z konektoru č. 1. Ten je totiž pod napětím stejně jenom při zapnutém zapalování. Chtělo by to rozebrat kryt volantu a podívat se na tu skříňku zap.