Beruška

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Zanedbávám korozi, LP tlumič se blíží k nutné třetí výměně, což zatím odkládám, PP je ok.
Vyměnil jsem samodomo spodní čepy a homokineťáky, rovnou všechno.

Předchozí čepy jsou extrémně tuhý, špatně se točilo volantem už od výměny, jsou origo ruský, a nejspíš úplně v pořádku.
Nový jsou TRW, mají širší základnu a chybí jim snad 0,5 mm k brzdovému kotouči, což mě moc nenadchlo, ale dejme tomu, nedře to.

PP homokineťák (CV joint, šrus) byl ruský, najeto 80 tkm, malé vůle, ale myslím, že už taky cvakal.
LP homokineťák byl Metelli, najeto pouhých 50 tkm, vůle jako kráva, už jsem se bál, že se rozpadne.

S chlazením dosud problémy nejsou a zpomaluje se i únik chladící kapaliny ... nejspíš díky tomu, že nezapínám topení. Už je tu někdo, kdo to celý rozebral a těleso topení vyměnil?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7219
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Beruška

Příspěvek od valda1971 »

Radiátor topení jsem loni měnil na 03.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

To se nepočítá, tam je to sranda, sice je to asi 10 let ... nebo 20 ... ale taky jsem ho kdysi měl venku :D
Tady jde o Kaliny, mají ho zhruba tam, co 2101/2103, jenže ... jaksi obestavěnej.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7219
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Beruška

Příspěvek od valda1971 »

Aha - tak pardón :wink: :D Nějak mi uniklo v jaké řadě jsme :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11032
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Beruška

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Jak jsem tady vycetl tak na topeni jsou sikovni v Sadske. Ja osobne bych na to u nove rady nemel nervy :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Koko Loko píše:Jak jsem tady vycetl tak na topeni jsou sikovni v Sadske. Ja osobne bych na to u nove rady nemel nervy :-) .
No, já už o tom s panem Nedbalem mluvil, ale nadšení taky neprojevoval :D
V zimě ale ke spolujezdci pod nohy vytekl litr co 100 - 1000 km, což už mi přijde krapet nad limit ... ironie je, že teď je to tak půl deci na 1000 km, což už se dá. Ale v zimě se mi to nebude chtít dělat ... takže si vybetonuju kuchyň, pospravím Laďku a začnu jezdit s ní, Berušce sundám plechy kvůli korozi a asi rozeberu tu přístrojovku a vytáhnu topení ... a uvidíme ... možná najdu nějaký video na youtube, u ročníků 2006-2008 je to problém snad u 100% aut, co si tak všímám ... tak to určitě už nějakej Rus nafilmoval :D

Na sundavání čepů a homokineťáků už jsou taky videa, som sa učil :D

Ale nejlepší bylo, že až dneska jsem přišel na to, jak dostat zpátky čep na místo ... u videí to buď přeskočili, nebo to prostříhali, včera jsem chytil velkou matku, jeden šroub, a pak to dvě hodiny páčil na druhou díru ... dneska jsem páčil půl hodiny bez výsledku, pak mlátil kladivem, nic moc, pak ... prostě párkrát praštil (se) dlaní o kotouč a ono to tam samo napochodovalo, to by mi jeblo, tuto, pět minut, a bylo to tam i bez páčení :twisted:

To jsou ty grify ... no ... :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1502
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Na topení se chystám, potom popíšu jak na to.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Luděk Ondrůch píše:Na topení se chystám, potom popíšu jak na to.
To by bylo supr! Kdybych našel video (hned jak si dočtu o procesech 50. let), hodím to sem ;)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Naposledy upravil(a) dmatej dne ned črc 08, 2018 09:34, celkem upraveno 2 x.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5187
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od radek mb »

Nedbal na to má fígl, nějak nastaví hadice od radiatoru, něco pokrátí, a výsledek je ten, že to funguje jak má a nemusí vyndavat celou palubní desku. Protože jinak je to dost psycho.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

radek mb píše:Nedbal na to má fígl, nějak nastaví hadice od radiatoru, něco pokrátí, a výsledek je ten, že to funguje jak má a nemusí vyndavat celou palubní desku. Protože jinak je to dost psycho.
Nikdo nevyndavá palubní desku, mrkni na video ;)
Nastavovat není co ... nejspíš to dělá zhruba takhle.

EDIT: varianta s nastavováním hadic a celkem brutální kritikou je tady: https://www.youtube.com/watch?v=3-TiQc_xSXc ... topení vzhůru nohama, protože jinak je třeba buď rozebírat, nebo řezat ... ... aha, tak tady je třeba řezat ještě víc, ble ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Pánové, tohle vypadá děsivě, ale ve výsledku je to možná nejjednodušší varianta ... a údajně doporučená výrobcem - a bez řezání!
https://www.youtube.com/watch?v=_iFgfqFLiP4

No a tohle je alternativa, s prořezáním místa, aby šel radiátor vytáhnout. Pak řezy jen dotěsnit, někde izolačkou, někde znova zapékají plast, asi bych volil silikon. Trubky prý není třeba řezat, jen "okýnko" na vytažení.
https://www.youtube.com/watch?v=X3gICmg--jA
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11032
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Beruška

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Šel bych na to podle druhé metody :rabbit: . Při prvním videu mne málem jeblo :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1502
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Jsem zvědav na co přijdu až to zkusím dostat ven.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11032
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Beruška

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Nový radiátor si splašil jakou cestou? Cena? Výrobce? Řemeslné zpracování?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelu Kalina“