Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: stř čer 19, 2013 23:13
Tak jsem se dal po dnešním teplém dnu dohromady a je na čase popovídat, jak bylo
V pondělí jsem vyrazil z Mladé Boleslavi do Brna. V kuse jsem VAZem najel 100 km, takže cesta do Brna, pak v Vašátorovi do Meziboří a zpět byla výzva nejenom pro mě, ale zejména pro mé auto. Nevěděl jsem co od něj čekat, co se po a co si počnu, když se to po...
Ale víte co? Nic se nerozbilo a krásně jsem dojel jak do Brna, tak i zpět!
Vašek s bratránkem mi auto pěkně rozdělali a zas dali dohromady. Co probíhalo včera jsem již psal. Dnes bylo už jen seřizování motoru a dělání blbostí, co jsem si vymyslel (např. držák na odpojovač - ten si nainstlauji sám).
Objevilo se několik nedostatků zejména na karburátoru (např. nefunkční klapka 2. komory), které po odstranění výrazně zvýšily výkon motoru. Sice to trvalo pěkně dlouho a kluci se na tom nadřeli, ale po téměř 200 km cestě domů mohu říct - odvedli skvělou práci! To auto jede jako drak. Sice si musím zvyknout na trochu jiný styl jízdy, ale výkon výrazně zvedli. Dřív se to k 110 km/h zvedalo pomalounku, polehounku. Nyní jsem na stovce ani nemrknu a auto pořád chce víc a víc.
Po příjezdu domů jsem ještě vyměnil svíčky a víčko rozdělovače, kde byly kontakty již značně opálené a nezapalovalo to vždy spolehlivě. Navíc jsem trochu doštěloval volnoběh a teď je ten motor naprosto úžasnej. Absolutně nechápu, jak může 32 let starý auto jet tak pěkně! Těch 30 let inovací je jen v přidávání elektroniky...
Teď pár fotek, které jasně dokazují, že ač můj žigul není ošklivý, tak je natolik fotogenický, že na fotkách vypadá ještě o několik stupňů lépe
Ta převodovka je nějak daleko od místa, kde by měla být
Špinavější, trochu asi hlučí synchrony, ale ještě najede spoustu km
Výměna spojky byla nakonec zbytečná. Původní lamela byla téměř nejetá...
Do Mototechny prý přijela nová várka zbrusu nových žigulíků!
Vše se točilo jen kolem mého VAZu, Rolls Royce vzadu musel počkat
Poměrně neobvyklé složení vozidel v garáži
1x Rolls Royce, 1x Škoda Rapid, 1x Dacia, 1x Toyota 1x Triumph a 2x VAZ 2101 Btw, ten můj je téměř nejnovější auto tam
(a jen proto, že si nejsem jist ročníkem té Toyoty )
A jde se seřizovat motor
Tak a už je z mototechny doma!
Během tří dnů měl venku převodovku, rozebrané brzdy, kompletně rozebranou hydrauliku spojky, rozebranej karburátor, z motoru se taky sundavalo co se dalo a přesto jsem za ty tři dny najel 513 km!
Za odměnu dostal po příjezdu domů ještě nové svíčky, víčko rozdělovače a samozřejmě pořádnou koupel, šampon a vosk. Zasloužil si to.
Autíčko už je v garáži a těším se na další výjezd. Musím někde splašit kabely k baterce, abych si mohl připojit odpojovač v auto Kelly (které bylo jedinné při cestě a otevřené) jen divně kroutili hlavou...
Další, co potřebuji sehnat je izolace podlahy řidiče. Pod tu mou zatekla brzdovka a i když je to provizorně vyspraveno, tak to chce dát do původního stavu. Také si musím sehnat ten plech pod karburátor - alespoň už tedy vím důvod, proč mi to za tepla tak blbě chytá a musím startovat s plynem... Pokud cokoli z toho máte, beru!
Dále musím poděkovat za služby firmě Classic oldtimer (tedy Vašátorovi) za skvěle odvedenou práci. Ty najeté kilometry se vyplatily.
V pondělí jsem vyrazil z Mladé Boleslavi do Brna. V kuse jsem VAZem najel 100 km, takže cesta do Brna, pak v Vašátorovi do Meziboří a zpět byla výzva nejenom pro mě, ale zejména pro mé auto. Nevěděl jsem co od něj čekat, co se po a co si počnu, když se to po...
Ale víte co? Nic se nerozbilo a krásně jsem dojel jak do Brna, tak i zpět!
Vašek s bratránkem mi auto pěkně rozdělali a zas dali dohromady. Co probíhalo včera jsem již psal. Dnes bylo už jen seřizování motoru a dělání blbostí, co jsem si vymyslel (např. držák na odpojovač - ten si nainstlauji sám).
Objevilo se několik nedostatků zejména na karburátoru (např. nefunkční klapka 2. komory), které po odstranění výrazně zvýšily výkon motoru. Sice to trvalo pěkně dlouho a kluci se na tom nadřeli, ale po téměř 200 km cestě domů mohu říct - odvedli skvělou práci! To auto jede jako drak. Sice si musím zvyknout na trochu jiný styl jízdy, ale výkon výrazně zvedli. Dřív se to k 110 km/h zvedalo pomalounku, polehounku. Nyní jsem na stovce ani nemrknu a auto pořád chce víc a víc.
Po příjezdu domů jsem ještě vyměnil svíčky a víčko rozdělovače, kde byly kontakty již značně opálené a nezapalovalo to vždy spolehlivě. Navíc jsem trochu doštěloval volnoběh a teď je ten motor naprosto úžasnej. Absolutně nechápu, jak může 32 let starý auto jet tak pěkně! Těch 30 let inovací je jen v přidávání elektroniky...
Teď pár fotek, které jasně dokazují, že ač můj žigul není ošklivý, tak je natolik fotogenický, že na fotkách vypadá ještě o několik stupňů lépe
Ta převodovka je nějak daleko od místa, kde by měla být
Špinavější, trochu asi hlučí synchrony, ale ještě najede spoustu km
Výměna spojky byla nakonec zbytečná. Původní lamela byla téměř nejetá...
Do Mototechny prý přijela nová várka zbrusu nových žigulíků!
Vše se točilo jen kolem mého VAZu, Rolls Royce vzadu musel počkat
Poměrně neobvyklé složení vozidel v garáži
1x Rolls Royce, 1x Škoda Rapid, 1x Dacia, 1x Toyota 1x Triumph a 2x VAZ 2101 Btw, ten můj je téměř nejnovější auto tam
(a jen proto, že si nejsem jist ročníkem té Toyoty )
A jde se seřizovat motor
Tak a už je z mototechny doma!
Během tří dnů měl venku převodovku, rozebrané brzdy, kompletně rozebranou hydrauliku spojky, rozebranej karburátor, z motoru se taky sundavalo co se dalo a přesto jsem za ty tři dny najel 513 km!
Za odměnu dostal po příjezdu domů ještě nové svíčky, víčko rozdělovače a samozřejmě pořádnou koupel, šampon a vosk. Zasloužil si to.
Autíčko už je v garáži a těším se na další výjezd. Musím někde splašit kabely k baterce, abych si mohl připojit odpojovač v auto Kelly (které bylo jedinné při cestě a otevřené) jen divně kroutili hlavou...
Další, co potřebuji sehnat je izolace podlahy řidiče. Pod tu mou zatekla brzdovka a i když je to provizorně vyspraveno, tak to chce dát do původního stavu. Také si musím sehnat ten plech pod karburátor - alespoň už tedy vím důvod, proč mi to za tepla tak blbě chytá a musím startovat s plynem... Pokud cokoli z toho máte, beru!
Dále musím poděkovat za služby firmě Classic oldtimer (tedy Vašátorovi) za skvěle odvedenou práci. Ty najeté kilometry se vyplatily.