Axel byl jen Oltcit se štítky Citroën Axel, ve Francii se NIKDY nevyráběl. Převodovka i motor je z vozu Citroën GS potažmo GSA, kde to bylo uplně stejně. Většina Citroënů v té době měla ruční brzdu působící na přední kola (popravdě ani nevím, jestli měl některý na zadní?) To, že se tady tomu v ČSSR všichni divili je jen tím, že to nebyla škodofka
Ale
Existoval i Oltcit který měl ,,ručku" na zadní kola
V Rumunsku tehdy vložili do projektu svoje ,,nápady a inovace", vznikly další dva typy, než jsou tady známé R a RL. Byly to typy RM a RT.
RM - Romania Modificat= Na přední ose nebyly brzd. kotouče u převodovky, ale byly jako u ,,zbytku strojů na zeměkouli tpč" na náboji kola, jak jinak než z Dacie 1300/1310. Převodovka jako taková byla co vím stejná, byly jiné poloosy, upravené těhlice, aby se na ně dal přidělat třmen. Disky nebyly oltcití, ale taky z Dacie (jiná rozteč)
Zadní osa zůstala skoro stejná, zůstaly oltcití kotouče a na náboji bylo něco ve stylu podložek na změnu rozteče. Byl upravený brzdový třmen pro lanko ruční brzdy a ta tedy působila na zadní kola.
RT - Romania Total= Přední osa stejná jako RM
Zadní osa měla z Dacie už i bubny a tudíž i ručka na zadní kola.
Oba tyhle typy se vyráběly asi jen 1989/1990 a prý to byla absolutní katastrofa, díky tomu že ten předek předělali na dáčku to ztratilo ty vlastnosti nápravy se snížením neodpružených hmot. Chovalo se to špatně a kazilo se to snad ještě víc než R a RL... Vyrobilo se jich málo, přesné čísla nikdo dnes už asi neřekne. V samotném Rumunsku se občas objeví typ RM, RT jsem ani já neviděl na fotkách. Prostě nejsou

Zkusím najít nějaké foto a přidat
