Tak emisemi jsem nakonec prošel, ale spotřeba na první nádrž 10,6 je ohromná, na to, že jsem jezdil místní nedálniční trasou.
A je tu další dotaz - technik navrhl zvětšit předstih, dneska na to došlo, ale vrtá mi to hlavou.
Minulý motor měl základ kolem 8-9, pak běžel hladce, teď mám 11. Přijde mi, že auto krapet ožilo, fakt je, že předchozí nastavení na 7 znamenalo, že na volnoběh byl motor trochu "rozklepaný".
Když jsem nad tím dneska při cestě od Martina Žáka přemýšlel, napadlo mě, že to nemusí být žádná katastrofa, dokud nepůjde předstih s otáčkami lineárně za nějakou mez, kdy by mohl dělat zle ventilům. Potíž je v tom, že nevím, jak ověřit chování regulace, měřák sice mám, ale vždycky měřil na houby. Asi to zkusím ...
Je tu prehistorická řj, je tu bezkontaktní rozdělovač s podtlakem a karbec s podtlakem. To auto jezdilo za 10-11 vždycky i s minulým motorem, ale to se jezdilo 120-160 po D5. Teď jezdím 50-120 po normálních silnicích, z čehož tak 60% jsou v obci.
Co dělá podtlak? Resp. jak velký vliv má na předstih? Jaký je nejvyšší akceptovatelný předstih?
A ještě jedna možnost - mám asi pětiletý stroboskop, dá se říct nový, pěkně svítí, ale nejsem si jistý, jestli se nechová trochu jinak než ten klasický, který jsem si půjčoval předtím. Pokud by měl latenci ... asi ho vyzkouším na jiném stroji na Ladasrazu a u sebe budu kontrolovat barvu svíček
... žel cívka MasterSport + Brisk dávají jiskru silnou tak, že spálí všechno při každém předstihu, takže tady se asi nic zvláštního poznat nedá.
Jinak mám 30 dní na revizi zadních brzd, prý jeden buben kope (podle mě neznatelně), a ručka zabírá na jednom kole o dost víc, což potvrzuju. Rovnou jsem koupil nové bubny místo těch mých recyklátů od "Melounů" a nazuju syslátové obložení. Zátěžový regulátor a trubky jsme měnili před Tvou svatbou
... původní bubny byly tak chycené, že nepustily ani stahovákem, ani flekováním z 90 na špalku, nakonec jsem je rozřezal flexou a vylámal pajcrem, protože chycený byly fakt megaultrapevně a PB lahev a hořák se mi asi tehdy ani zkoušet nechtělo. Od té doby preventivně při každém přezouvání pro kontrolu sundavám bubny na všech autech
Technik byl spíš přísný, měřák totiž jen při dvou pokusech z en lehce problikl, jinak svítila zelená. Ale tu ručku beru. Víc mi vadí závada A - poškozené prachovky, které poškozené nejsou a minule jsem je dokonce schválně vyměnil za nové ... a napsali to stejně
Mimochodem, nemáš někde nasylené přebytečné kličky na okna? Mám jednu zlomenou. A dvě pružinky by se taky šikly ...