Máme za sebou jarní sraz, takže se konečně zas mohu pustit do práce na autě. Před srazem se na něj nesmělo šáhnout. Nejsem takovej magor, abych měl ještě v pátek ráno rozebranou půlku auta, kor, když sám bych si ho možná ani nesmontoval
Někdo (omlouvám se, pamatuju si ksichty, ale už nevím o koho šlo) chtěl na letišti vidět motorový prostor. Tak jsem ukázal a zjistili jsme, že je prádná nádobka na kapalinu ke spojce. Bohužel nevím, kde a kdy to uteklo (až do srazu to jezdilo ok, ale nepamatuju, kolik brzdovky tam bylo). Možná tam už nebyla dříve a proto jsem to seřizoval u jackala. Fakt nevím. Každopádně chybami se člověk učí a mám o další znalosti víc. Nevím ani, jak se to chovalo, při příjezdu na letiště, protože jsem se moc nevyspal, takže jsem uvítal možnost získat vlastního řidiče - jo, to je luxus - zahraniční vůz a ještě s řidičem. I prezident Zeman by byl nadšen (těch popelníčků v autě najde dost).
No, naštěstí se na letišti najde spousta lidí, co má doslova radost, když se může povrtat v cizím autě, takže jsme hydrauliku spojky pořádně odvzdušnili, dolili brzdovku. Díky dřívějšímu seřízení toho táhla dole teď zabíral spojkový pedál hrozně nahoře, takže to dalo práci si zvyknout, ale spanilku a cestu domů jsem odjel bez problémů.
Na ploše jsem byl ukecán, že to chce vyměnit spojkové válce a doslova donucen k jejich koupi přímo na ploše
Takže mám nový hlavní i pomocný válec. Výměnu udělám, protože kolem pomocného (je to ten u pedálu, že?) je v prostoru kabiny dost mastno. Proudem to neteče, ale nejaká axtra těsnost to taky nebude. A to je konec příběhu, začíná část s dotazy:
1) Co vše před výměnou ještě dokoupit? Hadičky, trubičky, stahováky. Máte konkrétní odkazy na net či tip, kde v Brně (Solex?) objednat nějaké přesné díly? Rád si pár korun připlatím za lepší kvalitu.
2) Ač vím, že na STK nemají moc rádi ty pletené hadičky, myslíte, že se dají ještě někde sehnat? Vypadají pěkně a neplánuji najet tolik, aby se musely měnit nějak brzo - tyhle tam vydržely přes 30 let, takže moderní snad 7-8 let vydrží, ne? Rovnou bych asi koupil stejné hadičky i k brzdovému válci - brzdy jsou v plánu až později (snad letos), ale chci to mít oboje stejné.
3) Servis. Původně jsem to chtěl udělat sám. Nastudoval jsem to a není to příliš složité. Ale táta mě ukecal, že to dělat sám nemám a mám to vzít do servisu. Má pradu v tom, že kromě toho, že nemám potřebné vybavení (jo, nemám ani stupidní hever a sada klíčů taky není moc dobrá
), tak nemám zkušenosti s mechanickou prací na autě. Vyměnit spojku podle návodu není příliš těžké, ale co když se vyskytne problém? Pro mě osobně to byla trochu výzva, protože mým snem je dělat si takovéto věci na autě sám, ale táta nesouhlasí a když řekl, že servis zaplatí, tak co by ne... (prosím nepřemlouvat, ať si to udělám sám, zde je už rozhodnuto)
Takže kde v rozumné dojezdové vzdálenosti z Mladé Boleslavi naleznu nějaký servis, kde mi dobře vymění výše zmíněné a zároveň se nebudou koukat divně, když si tam přivezu vlastní díly a budu po nich chtít jen montáž? Kam jezdíte vy?
4) Když už bude auto v servisu, když už bude venku celá hydraulika spojky, asi se vyplatí vyměnit i lamelu a ložisko, že? Opět prosím o odkazy na místo, kde by jste to kupovali vy. Děda dal spojce pořádně zabrat a ložisko vrčí pomalu víc než motor. Když se to spíchne všechno najednou, bude klid a budu mít dobrý pocit, že je na autě zas něco, na co se mohu spolehnout trochu víc.
5) Lze nějak ošetřit spojkové válce, aby orezly co nejpozději? Chápu, že to dřív nebo později opět orezne a že to je jen kosmetická vada, ale...
Díky za vaše odpovědi.