No mě se neptej, já jezdím jen na pásmu "P", Městská hromadná doprava a tam máme jízdenky nepřestupní, přestupní, několikadenní apod.
Jízdenka za 20,- je ta nepřestupní. K tomu, abys mohl přestupovat a jet 60 minut ve špičce a 90 mimo+SO,NE,svátek; je potřeba lístek za 26,- tedy základní přestupní.
Tím, co jste jeli do Čestlic (které zaspaly dobu s ohledem na výstavbu) se říká PID, Pražská integrované doprava, hovorově "integrace". Jízdenky pro pásmo "P" tam NEPLATÍ!
Kdo nemá legitimaci s působností pro dané pásmo (0), 1, 2, 3, 4, 5 a nově i jakési B, musí si koupit jízdenku u řidiče podle vzdálenosti.
Ani nevím, kdo Čestlice obsluhuje, jestli Dopravní podnik (s minimálním podílem na PID), nebo Connex (většinový), ale pokud to druhé, tak máš ještě kolikrát štěstí na řidiče, který se v tom také nevyzná a jízdenky se často nevydávají.
Tím, že jste si označili jízdenku v buse PID, by vám to revizor neuznal a na pásmu "P" by mohl být taky problém.
Je tedy buď potřeba příslušně zavedená legitimace, nebo pro každý druh dopravy PID/MHD jinou jízdenku.
Mimochodem, to, že je pražský tarifní systém chaotický, velice nepřehledný a nepřívětivý jak k návštěvníkům, tak kolikrát i k místním, kteří v tom celou dobu "chodí", je věc moc dobře známá...
Bohužel kompetentní místa si to zřejmě odmítají ve svém nebetyčném egoismu na vlastní dokonalost, uvědomit.
- - - - - - - - -
Tak jsem si dnes prohlédl nový diagram na prázdniny. Typická "návštěvácká" linka 121 je v něm za celé 2 měsíce asi jen jednou. Další pohodovou linku, 192, nám na prázdniny vůbec do diagramu nedali... Zato přibyly linky nové, které ani ještě nezám, ale něco mi říká, že minimálně jedna z nich by nemusela být tak špatná... Takže uvidíme.
Jde mi jen o to, abych byl co nejvíce na svém autobusu, což teď snad půjde lépe a jinak je mi celkem jedno, co budu jezdit. Jsou lepší, ale i horší linky...
Jinak dnešní šichta na ranní 197 byla také docela radostná, všechno sice bylo v klidu, provoz apod, ale tradičně poslední kolo před střídáním byl zase málem průšvih, když nastoupil dědula s taškou na kolečkách (RVHP) a i když ho lidi pouštěli sednout, nesedl si. Před další zastávkou jsem jen zavadil o brzdu, tedy sepnul se nejdříve jemný retardér a koutkem oka vidím, jak se dědek kácí pod schůdky a taška za ním.. Lidi se ho improvizovaně pokusili zachytit o tyč, takže nesletěl celý, naštěstí mu nic nebylo a ještě dostal ode mne vynadáno, ať si hned laskavě sedne, že nehodlám psát hlášení a volat sanitku. Sedl si...
(ještě tam polohlasem bylo vloženo něco jako "ještě tohle doprdele...", ale to už asi neslyšel)
Kdyby se mu něco stalo, byl by z toho prostoj, dispečink, sanitka, psaní služebního hlášení, kdoví, kdy bych se dostal do střídání, do toho vypisovat ten nablblý jízdní výkaz, prostoje, neujeté úseky...
Zajímavé na dnešku bylo to, že jsem se místo našeho přiděleného busu, který je na dílně, poprvé za celou dobu svezl s relativně vzácným typem u Podniku- Karosou B931E. Ovšem málokdo v Praze na MHD měl možnost řídit B932E, což je manuálně řazená odnož, se kterou jsem občas jezdil u Connexu.
Renaulťácký motor si rozhodně lépe rozumí s tím automatem, hučí jako vysavač, při prošlápnutí a podřazení kvílí jako jedna velká turbína, ale také dobře jede.