Tommelova Vesta Sport
Moderátor: Moderátoři
- Tommel
- Příspěvky: 3266
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tommelova Vesta Sport
Tohle je zábava pouze majitelů 1.8 motorů jsem rozhodně zvědav na výsledek z brzdy po zajetí motoru po g.o., vůle a netěsnosti to mělo jako vylagrovany motor a přitom v tomto stavu a díky svodům a čipu to mělo vyšší výkon jak série dle parametrů výrobce
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Re: Tommelova Vesta Sport
Motor před smrtí jede vždycky nejlíp. To už věděli naši dědové.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Tommel
- Příspěvky: 3266
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tommelova Vesta Sport
Tak nám to vlastně pojede hůř, protože v Avtovazu postavili motory před smrti, aby to jelo
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
- Teepee
- Příspěvky: 4312
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tommelova Vesta Sport
Tommel píše:Tento týden proběhlo znova měření, najeto 61000km, na autě je vše stejné jen svody jsou jiné ( 4-2-1 vs 4-1 ), při měření nefunkční lambda sonda
výsledek: 148,68 PS/5966 ot/min a 188,63Nm/4701 ot/min
Jsem zvědav co bude po G.O. motoru....
61 000km. To moc nevydrželTommel píše:... vůle a netěsnosti to mělo jako vylagrovany motor ....
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Tommelova Vesta Sport
To je právě ten omyl. Můj motor už generálkou prošel, v 55.000km. Kde byl problém? Stejně jako u Tommela a dalších 1.8 to byla špatná výroba. Stěny válce jako nové, pisty jako nové, vůle mezi pistem a válcem 0,07-0,1. Montážní má být 0,03. Čili špatně z výroby. Klikovka supr, bez jakychkoliv známek opotřebení. V podstatě celý motor nejeví známky opotřebení, až na zvýšenou spotřebu oleje, způsobenou právě (myslíme si) nedodržením tolerancí při výrobě. Stejný problém měly třeba první Škody tsi.Teepee píše:61 000km. To moc nevydržel
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Tommelova Vesta Sport
Tak...a v prípade Vašátora boli valce vybrúsené na väčší priemer, ako by mali byť. V prípade Tommela boli valce vybrúsené správne, ale piesty boli malé - skutočný rozmer nezodpovedal rozmeru, ktorý bol vyrazený na pieste. Paradoxom je, že keď som porovnal rozmery Vašátorovho motora a Tommelovho motora, tak sa zistilo, že stačilo iba vsadiť do Tommelovho motora piesty z Vašátorovho a vôle by boli ideálne
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Tommelova Vesta Sport
To by chtělo koupit víc Vest 1,8 a správně je poskládatCory píše:že stačilo iba vsadiť do Tommelovho motora piesty z Vašátorovho a vôle by boli ideálne
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Tommelova Vesta Sport
Tak to je mocCory píše:Tak...a v prípade Vašátora boli valce vybrúsené na väčší priemer, ako by mali byť. V prípade Tommela boli valce vybrúsené správne, ale piesty boli malé - skutočný rozmer nezodpovedal rozmeru, ktorý bol vyrazený na pieste. Paradoxom je, že keď som porovnal rozmery Vašátorovho motora a Tommelovho motora, tak sa zistilo, že stačilo iba vsadiť do Tommelovho motora piesty z Vašátorovho a vôle by boli ideálne
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Tommelova Vesta Sport
Ano, je to moc, kedze loziska kluky a ojnic delia do kategorii na tisicinu milimetra a valce s piestami maju volu od 0,03mm po Petrohrad.JmJ píše:Tak to je mocCory píše:Tak...a v prípade Vašátora boli valce vybrúsené na väčší priemer, ako by mali byť. V prípade Tommela boli valce vybrúsené správne, ale piesty boli malé - skutočný rozmer nezodpovedal rozmeru, ktorý bol vyrazený na pieste. Paradoxom je, že keď som porovnal rozmery Vašátorovho motora a Tommelovho motora, tak sa zistilo, že stačilo iba vsadiť do Tommelovho motora piesty z Vašátorovho a vôle by boli ideálne
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Tommelova Vesta Sport
Ono je docela možné že sa tie diely "prehádzali" legenda vraví, že takéto vôle šli z VW pre Škodu, ehm no možno na tom niečo pravdy bude, keď som pracoval v repase tak sa niektoré autá skladali doslova z palety pre neho vyrobených dielov doslova na kolene..a to aj autá nad 50tis eur. V repase sa točili do vyladenia aj týždne, čakalo sa na sadu do motora atď. Takže pokojne to mohli kôli bordelu v papieroch a hlavách súdruhovia poprehadzovať.
Ale vieme asi ako to bude, nadšenie a plán niekedy nestačí, dopadne to ako stále
PS: tá Vesta lieta na zdviháku v Košicóch?
Ale vieme asi ako to bude, nadšenie a plán niekedy nestačí, dopadne to ako stále
PS: tá Vesta lieta na zdviháku v Košicóch?
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
- Tommel
- Příspěvky: 3266
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tommelova Vesta Sport
Číslo 5 žije, Vesta už má za sebou prvních 1000km a výměnu oleje, průměrná spotřeba je momentálně 6l na 100km, motor je po G.O. takže se jezdí na pohodu, je poznat že postupně víc a víc ožívá, no a zatím to vypada, že olej žrát nebude, ale uvidíme po dalších km, jak bude motor zajetý tak auto vezmu na brzdu aby se viděl rozdíl ve výkonu
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tommelova Vesta Sport
Hele, zeptám se, možná blbě, ale nedá mi to i když v současné době je to trochu passé:
Jaké ingredience jsou potřeba pro upgrade 1.6 -> 1,8 ?
Vím, že nejjednodušší je výměna kompletního motoru a SW.
Existuje i cesta klika/ojnice ? Tedy větší klika, kratší ojnice při zachování vrtání?
Nebo má motor 1,8 jiné vrtání?
L.
Jaké ingredience jsou potřeba pro upgrade 1.6 -> 1,8 ?
Vím, že nejjednodušší je výměna kompletního motoru a SW.
Existuje i cesta klika/ojnice ? Tedy větší klika, kratší ojnice při zachování vrtání?
Nebo má motor 1,8 jiné vrtání?
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Tommelova Vesta Sport
Tak snad se povedlo a ať dlouho vydrží
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Tommelova Vesta Sport
Zalezi od toho, ci chces iba objem, alebo realne motor 21179. Lisi sa to viacerymi vecami:Luděk Musil píše: ↑pon čer 10, 2024 09:48 Hele, zeptám se, možná blbě, ale nedá mi to i když v současné době je to trochu passé:
Jaké ingredience jsou potřeba pro upgrade 1.6 -> 1,8 ?
Vím, že nejjednodušší je výměna kompletního motoru a SW.
Existuje i cesta klika/ojnice ? Tedy větší klika, kratší ojnice při zachování vrtání?
Nebo má motor 1,8 jiné vrtání?
L.
- kluka so zdvihom 84mm
- iné ojnice, vrchné oko 19 vs 18mm
- piesty s inou kompresnou vyskou
- blok ma o jeden mazaci kanal do hlavy viac - na variabilne casovanie
- hlava je uplne ina
- vacky maju ine ulozenie, teda to predne ulozenie pri rozvodoch
- vackove kolesa su na konusoch, nie na perkach
- ine charakteristky vaciek a iny sposob nastavovanie rozvodov
- sacia vacka ma variabilne casovanie + v prednej casti je elektromagneticky ventil ovladania variabilneho casovania
- snimac vacky je v zadnej casti
- hlava ma vacsie kanaly, vacsie ventily, mensie stopky ventilov a voditka /7mm vs 5mm/
- zvody, resp. kat je vacsi
- iné vstrekovace
- iná RJ, ale konektory ma rovnake.
Realne pre 1,8 by stacila kluka, ojnice a piesty. Ale nebol by vyuzity potencial.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tommelova Vesta Sport
Aha, rozumím .
Aby měl takový upgrade smysl, je na to ideální originální motor&bižuterie a nevymýšlet již vymyšlené .
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´