

Moderátor: Moderátoři
Tommel píše:Tento týden proběhlo znova měření, najeto 61000km, na autě je vše stejné jen svody jsou jiné ( 4-2-1 vs 4-1 ), při měření nefunkční lambda sonda
výsledek: 148,68 PS/5966 ot/min a 188,63Nm/4701 ot/min
Jsem zvědav co bude po G.O. motoru....
61 000km.Tommel píše:... vůle a netěsnosti to mělo jako vylagrovany motor ....
To je právě ten omyl. Můj motor už generálkou prošel, v 55.000km. Kde byl problém? Stejně jako u Tommela a dalších 1.8 to byla špatná výroba. Stěny válce jako nové, pisty jako nové, vůle mezi pistem a válcem 0,07-0,1. Montážní má být 0,03. Čili špatně z výroby. Klikovka supr, bez jakychkoliv známek opotřebení. V podstatě celý motor nejeví známky opotřebení, až na zvýšenou spotřebu oleje, způsobenou právě (myslíme si) nedodržením tolerancí při výrobě. Stejný problém měly třeba první Škody tsi.Teepee píše:61 000km.To moc nevydržel
![]()
To by chtělo koupit víc Vest 1,8 a správně je poskládatCory píše:že stačilo iba vsadiť do Tommelovho motora piesty z Vašátorovho a vôle by boli ideálne
Tak to je mocCory píše:Tak...a v prípade Vašátora boli valce vybrúsené na väčší priemer, ako by mali byť. V prípade Tommela boli valce vybrúsené správne, ale piesty boli malé - skutočný rozmer nezodpovedal rozmeru, ktorý bol vyrazený na pieste. Paradoxom je, že keď som porovnal rozmery Vašátorovho motora a Tommelovho motora, tak sa zistilo, že stačilo iba vsadiť do Tommelovho motora piesty z Vašátorovho a vôle by boli ideálne
Ano, je to moc, kedze loziska kluky a ojnic delia do kategorii na tisicinu milimetra a valce s piestami maju volu od 0,03mm po Petrohrad.JmJ píše:Tak to je mocCory píše:Tak...a v prípade Vašátora boli valce vybrúsené na väčší priemer, ako by mali byť. V prípade Tommela boli valce vybrúsené správne, ale piesty boli malé - skutočný rozmer nezodpovedal rozmeru, ktorý bol vyrazený na pieste. Paradoxom je, že keď som porovnal rozmery Vašátorovho motora a Tommelovho motora, tak sa zistilo, že stačilo iba vsadiť do Tommelovho motora piesty z Vašátorovho a vôle by boli ideálne
Zalezi od toho, ci chces iba objem, alebo realne motor 21179. Lisi sa to viacerymi vecami:Luděk Musil píše: pon čer 10, 2024 09:48 Hele, zeptám se, možná blbě, ale nedá mi to i když v současné době je to trochu passé:
Jaké ingredience jsou potřeba pro upgrade 1.6 -> 1,8 ?
Vím, že nejjednodušší je výměna kompletního motoru a SW.
Existuje i cesta klika/ojnice ? Tedy větší klika, kratší ojnice při zachování vrtání?
Nebo má motor 1,8 jiné vrtání?
L.
Aha, rozumímCory píše: pon čer 10, 2024 21:12Zalezi od toho, ci chces iba objem, alebo realne motor 21179. Lisi sa to viacerymi vecami: