Stránka 23 z 38

Re: Niva Ondra

Napsal: pon dub 22, 2019 18:18
od Ondra1,7mpi
Takže pokud by někdo chtěl jet s naftovou nivou s 215/75/15 s difama 4,44 zhruba 110 km/h tak motor točí 4000 otáček, což je myslim dost, lepší asi bude dát větší kola, je to stále dostatečně živý... Ideální asi 235/75/15. Ale jak psáno s náhonem tachometru jsem nic nedělal.

Re: Niva Ondra

Napsal: pon dub 22, 2019 21:11
od Mara
Co se ale delava s nahonem tachometru? Uz mam taky překopáno, ale zmenou pridavne prevodovky ze stare 1.6 nivy a taky mi tachac nahodil jine hodnoty. Ukazuje skoro o 10km/h mene, to jsem necekal. V jizde nejak vyrazne zmenu necitim, protoze je vsechno jine, vsechno rozumějic hlavni i pridavna prevodovka (dalsi vymenu budu schopny az zas zapomenu co to vsechno obnasi). :D Myslel jsem, ze ta pridavka bude vic dopomala, do sily, ale ten tachac rika, ze je asi vic do rychla? Uvaha, ze 1.6 je slabsi a pridavku bude mit na silu je asi omyl. 1.6 je lehci, ma 4kvalty a ty ji ji musi dat obstojnou rychlost, takze se mozna pletu, ale asi je do rychla.. Kotel je, ze muj prvni repas prevodovky neni na 100% funkcni. Hlavne jsem chtel 4ku zpravit a mela rozpadle hlavni lozisko. Vymena loziska, vidlicky 5ky preventivne a 4ky vidle taky. Vysledek je, ze to teda jede na vsechny rychlosti, ale ta 4ka se zaradi tak pofiderne lehce, "bez zapadnuti" a kupodivu drzi. Nedrzi ale na 100% a vyjimecne umi vyskocit (tak uvidim jak casem, je to i na aditivu pro mensi opotrebeni). Na nejakou dobu mi to zas bude muset stacit.
A to ze jsem to cele zalepil na silikon od Kolina, co mi jeste na stole prosakl (mozna neznalosti aplikace), byla sichta cela navic, protoze jsem to musel cele zas rozdelat a nalepit na doporucene Dirko. Za doporuceni diky, protoze ty vypada, ze je funkcni. Ale odmastit, nanest a potom tam nemoct nacpat kos 5tky se neobeslo bez nadavek. A az to uz bylo na aute (venku uz asi pulnoc), tak vsimam - hle, jeste prohodit cidlo zpatecky. Sroubuju tam zdrave a ne a ne to dotahnout? Zavit? Jasně! Z beznadejneho nepochopeni situace me dostal nejaky dvouslozkovy tekuty kov, ktery snad bude drzet :)

Re: Niva Ondra

Napsal: úte dub 23, 2019 12:23
od Ondra1,7mpi
No, mě v ty převodovce nebo na výstupu u Hardy něco na neutrál chrastí, asi jako ložisko... Nebo ten plíšek...
Ale už mě došla morální síla cokoliv na tom autě dělat...
U hlavní jak jsem ji proplachoval benzínem tak taky sakne dole...ale vznikem kovových pilin uvnitř to slábne. A s tím aditivem mi nepřijde žádná změna... Spíše horší... Dvojka mi na pomalou někdy drží jen pod plynem...
Mě je vcelku jedno co tachometr ukazuje... Na dálnici to stejně nebude... Možná s ještě většíma kolama jo... Ale ještě nemám vyzkoušeno jestli tam vlezou...
Ale v terénu je to totální traktor :mrgreen: jsem opravdu hodně spokojenej, samosvor bere, a v kombinaci s KM1 je to super, tam kde ostatní končili i hilux, tak šplhá a skáče jak veverka... A nádrž je snad bezedná...
Jen ten posilovač... Až se trochu povozim zkusím shánět ten elektrický...

Re: Niva Ondra

Napsal: úte dub 23, 2019 18:07
od Mara
A ty samosvory mas oba a 90%? Nekecaji do rizeni na silnici? Jinak to musi perfekt, takřka hotovy stroj :) ty 235 75 se davaji na bronto, ne? To by se vlezt snad mohlo. Posylovac mi zatim nechybi, ale mam mensi kola a snazim se tocit pri pohybu autem. Poloosy uz mas ty hrubsi? Aditivko jsem dal bishopa differencial do vseho na podvozku a mi se to libi. V prevodovce jsem mel ojel na proplach a potom s aditivem a je to jine. Taky snaha to utrit z pracovni nadoby byl rozdil, tak nevim. Dokoupil jsem jeste 1baleni na dorozliti dale :D

Re: Niva Ondra

Napsal: úte dub 23, 2019 19:19
od Ondra1,7mpi
Jo dávají 235/75 dávají na bronto... Problém nastává v těch lemech, záleží jak je tam kdo nainstaluje, já to ještě skombinoval s plastovýma podběhama, a víc mi kříží. A na brontu nejsou et 0.
Samosvor je jen vzadu, na silnici jsem ho nikdy necítil, ani při parkování, a v terénu to už musí být, někdy se musím víc snažit aby bral... A mezinápravový nedávám, to pak přestává zábava a jede to furt :mrgreen:

Re: Niva Ondra

Napsal: sob kvě 11, 2019 20:56
od Ondra1,7mpi
Tak jsem ji podrobil větší zatěžkávací zkoušce, 120 km vkuse s 700kg vozíkem a 250 uvnitř, a 120 km po trase 70-100km/h. Celkem 400km za týden, a bez jediného defektu... Jen ten hluk při 90km je větší než u benzínu, drobné dírky ve výfuku, nějaké ložisko v převodovce a ty gumy, km2 jsou mnohem tišší, řekl bych... A vibrace přídavky s rostoucí rychlostí klesají...
Uložení předního diferenciálu drží, spotřeba se bude měřit zítra odhadem tak 20l - 25l.
Byl to týden bez netu ale v pivním ráji, na chatě jsme budovali koupelnu, takže pánská jízda...
A poštěstilo se ulovit foto Samary...

Re: Niva Ondra

Napsal: sob kvě 11, 2019 23:59
od tajga
ked to porovnas benzinova by to dala tiez ?

Re: Niva Ondra

Napsal: ned kvě 12, 2019 07:10
od Ondra1,7mpi
Dala ale nádrž by mi nestačila, na tu jsem ujel tak 350 km max. Takhle mám ještě slabší půlku nádrže paliva.
A ta moja MPI jezdila spolehlivě do doby než jsem ji začal více koupat... Pak zlobil imo a různá čidla i motor...
A jízda s 4,44 a větším krouťákem je s nákladem v delších kopcích lepší... Má víc chuti a míň se řadí...

Re: Niva Ondra

Napsal: ned kvě 12, 2019 10:48
od tajga
nemam skusenosti s dizlovou nivou ale urcite ked radis 1 a 2 ti aj na volnobeh nezdochne motor, na benzinovej musis pridat plyn zaroven ako pustas spojku to mi dost vadi oproti dizlovym motorom

Re: Niva Ondra

Napsal: ned kvě 12, 2019 18:02
od Ondra1,7mpi
Jo, to tak je... Tím jak už benzinovky nejezdím tak to ani nevnímám...
Já musím přidat plyn jen když to teplý nastartuju, jinak jde nepravidelně, a někdy by i chcípla. Prostě prošlápnout... Studený ne... Je to jakási závada se kterou jezdil 3 roky i předchozí majitel, a myslím že souvisí s tím že jsou na nádrži zaslepené ty hadičky na podtlak nebo co to je... Ale může jít i o vstřik či jiné... Jinak se motor chová úplně normálně... Tak to neřeším

Re: Niva Ondra

Napsal: ned kvě 12, 2019 20:22
od Míra151
Také jsem měl den svozu dřeva ale benzinovou, naftová odpočívá
Obrázek

Re: Niva Ondra

Napsal: ned kvě 12, 2019 20:36
od Ondra1,7mpi
Taky pěkný :mrgreen: to auto není za tím dřevem ani vidět... :shock:
já to raději vozím po menších dávkách... a musím nejdřív naplnit auto aby kleslo tažný. Domů to mám do 2km ale našim na chatu 120...
Tak jsem koupil novou káru, ta stará má ty pidikolečka a moc neuveze, tedy rozměrově... Novou jsem přihlásil v pátek a v sobotu hned frčela.

Re: Niva Ondra

Napsal: pon kvě 13, 2019 19:14
od Ondra1,7mpi
Tak jsem ji asi přechválil.... Dnes se mi ve 110km/h, při hře na Šumiho, rozlétl kříž předního kardanu, docela mazec... :Hangman:
To uložení difu bude asi moc vzadu, páč kardan nešel sundat, víc stlacit nejde... Budu to muset předělat... :roll:
Proto dotaz na dobrou duši, která vleze pod auto a změří mi vzdálenost mezi kardanem a stabilizační tyčí? Kvůli záklonu... Vzdálenost prostě zvětším. A asi by měl být vodorovně... Jako přídavka...

Re: Niva Ondra

Napsal: úte kvě 14, 2019 06:33
od Mara
Jak to bylo nadoraz, tak to muselo chytat šupy. Mi ten dif klesnul tak, ze jsem na tyci stabiku potreboval udelat vlnku, jinak bych to tam asi nenapasoval. Zrovna mam rozdelany predni nosnik, nic lehkeho :) a to uz jsem se skoro domlouval s revirnikem na samotezbu, ze si zkusim vyuzit nivu..

Re: Niva Ondra

Napsal: čtv kvě 16, 2019 19:53
od Ondra1,7mpi
Tak jsem docela rád že jsem je s úpravou předběhl :mrgreen: https://auto.bazos.cz/inzerat/104694606 ... Hunter.php

Není to úplně stejné, ale zahrádku i nášlapy bych chtěl doplnit, trochu se divím tomu slabému navijáku...
Ja tu moji 2,2 tunu vyzkoušel pro přibližování dřeva které jsem nemohl vytáhnou nivou, trochu ji táhl na smyk ale dal to bez kladky...
A když jsem naživo viděl ty obří zrcátka tak mi k tomu moc neseděli...