Mix otázek a odpovědí III

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Kalibrace momentových klíčů

Příspěvek od Teepee »

Pamětníci možná vzpomenou téma, které tu už není.
Jeho pokračováním- koncem byla dnešní návštěva firmy www.narexcon.cz kde provádějí sevis a kalibraci momentových klíčů a mám nějaké ty informace pro uživatele - majitele klíčů:

1. ohybový klíč se má přezkoušet po cca 1500 utahovacích cyklech, klíč zásadně nerozebíráme - rozhodí se nastavení, při skladování, či delším přerušení práce v řádu dnů, jej stavíme na nejnižší, nebo nulovou hodnotu.
Uvnitř klíče je klapací mechanismus, pružina a stavěcí část. Kupříkladu v mém klíči byla pružina díky únavě materiálu asi o 10% kratší. Momentový klíč je lepší koupit od renomovaného výrobce, není pak problém s náhradními díly. TMK100
2. Torzní momentový klíč je velmi citlivý na nárazy, kterými se rozhodí. OMK200


Prohlédnutí, výměna potřebných částí a nastavení hodnot, obou klíčů vyšlo bratru na 300Kč. (více info přes SZ).
Po celou dobu jsem pánovi koukal pod ruce, mohl se na cokoli ptát a na zkušebních měřidech jsem viděl, že teď klíče opravdu utahují jak mají (přípustná hraniční tolerance přesnosti je 6%).
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Akutní otázka - kolik litrů chladící kapaliny má motor 1.7 ? Stejně jako ostatní, tj. 9.6l ?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

ja to riesim tak ze lejem kym neprelejem :-D
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

No to je sice hezké, ale když chce člověk namíchat fridex v nějakém poměru ... : ) Asi to budu muset namíchat bokem a co zbyde tak zbyde no ...
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Je to stejné množství. Já jsem vždycky namíchal 10 litrů a co nevlezlo, bylo na dolívání. Málokdy něco zbylo, protože jsem taky něco nalil na trávu, která v zimě stejně zmrzla :lol: .
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Kdysi jsem na to šel vědecky a namíchal si přesně 9,5 litru, asi 3 litry mi zůstaly neb se zjevně i přes veškerou snahu nepodařilo vypustit vše. Od té doby to dělám jinak. Naleji díl fridexu do chladiče a doplním vodou, expanzku pak plním čistým fridexem, ono se stejně časem promíchá či dolíváním zředí.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

ja som nalial 2l do chladica a zbytok dolial vodou, KL, ked budes fukat do expanzky tak vyfukas vsetku vodu z bloku :-D
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

A další záludná otázka ... po výměně kapaliny netopí. Normální jev ? Odvzdušní se to za provozu ?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Freedom
Příspěvky: 287
Registrován: úte bře 21, 2006 23:24
Bydliště: Brno Kr.Pole
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Freedom »

no jo jak je to vlastně s odvzdušnenim?? escort se mi odvzdušnil sám přez expanzku funguje to tak i tady nebo se někde musí sejmout hadice nebo nějaký čidlo?? já snad někde četl ale to bych kecal nejsem si jist že že se dolejvá dokud někde nezačne téct takže se asi někde něco sundavá, nejspíš na termostatu nebo se mýlím :?:
2107 modro - bílá barva + do budoucna buď combi 1.7i nebo Niva 5dv. dle finanční situace
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Freedom píše:no jo jak je to vlastně s odvzdušnenim?? escort se mi odvzdušnil sám přez expanzku funguje to tak i tady nebo se někde musí sejmout hadice nebo nějaký čidlo?? já snad někde četl ale to bych kecal nejsem si jist že že se dolejvá dokud někde nezačne téct takže se asi někde něco sundavá, nejspíš na termostatu nebo se mýlím :?:
Viz: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=122525#122525 ;)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

dvk píše:A další záludná otázka ... po výměně kapaliny netopí. Normální jev ? Odvzdušní se to za provozu ?
Postavit auto "čumákem nahoru" , nechat chvíli běžet ohřátý motor a je to hned. Potom dolít kapalinu.
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Díky všem, už je to ok. Večer jsem to udělal přesně jak píše Petr a ráno už to jede jak piliňáky.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

[quote="Marek89"]Aký je postup ak sa prechlastá motor so sytičom ?[/quote

Sešlápnout plyn na podlahu a bez sytiče startovat (nenašlapávat další benzín!), trvá to chvíli než se motor odvětrá a chytne.
Pokud nechce chytit, je někdy při slabší baterce lepší vyšroubovat svíčky, očistit hadrem. Máš-li po ruce sirky jde svíčky i nahřát a zašroubovat, potom chytne i ta nejhorší plečka. Takhle jsem startoval jedno staré auto při větších mrazech. A startuju takhle sekačku na trávu Rotax (roč. 65) i v létě.
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

vintera píše:A startuju takhle sekačku na trávu Rotax (roč. 65) i v létě.
Mne tato kosacka chyta na "brnk"
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

Koupil jsem ji s karbem, který není origo, byl neodborně opravován a tak se při startu uchlastává, ale zase dobře táhne. Než desetkrát natáčet řemen na klikovku, tak nahřeju svíčku a jede. Když vyjímečně chcípne, dám studenou, co mám v kapse a jede se dál.
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“