Beruška
Moderátor: Moderátoři
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Tákže ... pojistka je vpředu na konektoru jakoby zatažená do něj, takový šuplík, špatně se na něj dostává, ale dá se vyšťouchat šroubovákem. Pak to jde snadno.
Kabeláž už kontrolovat nemusím, neb ŘJ plave v chladící kapalině z topení.
Podle ruských webů je to bolest Kalin, umístění ŘJ sem je nevhodné. P. Nedbal říkal, že už měnil dvě, resp. jednu se podařilo zachránit, druhá ... je Radkova?
Kabeláž už kontrolovat nemusím, neb ŘJ plave v chladící kapalině z topení.
Podle ruských webů je to bolest Kalin, umístění ŘJ sem je nevhodné. P. Nedbal říkal, že už měnil dvě, resp. jednu se podařilo zachránit, druhá ... je Radkova?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Beruška
Daj číslo RJ, mozem ti zistit cenu
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Crocodile
- Příspěvky: 3538
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Jen pro zajímavost, bylo by foto umístění té řj v autě?
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Cena: 20 000 Kč v ČR, nebo 4400 rublů v Rusku.
Fota budou, ale asi během víkendu.
Jinak umístění ŘJ - od spolujezdce vytočíš jeden šroub, co je vpředu na tunelu, sundáš plast. A pak jí hned uvidíš. Co neuvidíš, je pojistka konektoru, která je vpředu směrem k motoru - uvidíš ale její úchyt, za která se dá zatlačit třeba šroubovákem, a pojistku vytlačit ven ve směru k motoru. Pak jde konektor ven strašně snadno.
ŘJ visí na plastové kolejnici, není ničím namazaná, takže jde ztuha a kříží se. Chce to zabrat, ale nic neulomit, a vytáhnout ŘJ z šuplíku směrem ke spolujezdci. A pak s ní tradá pryč
Jinak ŘJ jsem rozebral, vymyl vatou s lihem, prošel měřákem zelenkavé spoje a odpory, všechno vede a funguje. Pak jsem to nedal ani do pixly a šel k autu, tišťák zapojil, našoupal pojistky ... chvíle napětí ...
Fota budou, ale asi během víkendu.
Jinak umístění ŘJ - od spolujezdce vytočíš jeden šroub, co je vpředu na tunelu, sundáš plast. A pak jí hned uvidíš. Co neuvidíš, je pojistka konektoru, která je vpředu směrem k motoru - uvidíš ale její úchyt, za která se dá zatlačit třeba šroubovákem, a pojistku vytlačit ven ve směru k motoru. Pak jde konektor ven strašně snadno.
ŘJ visí na plastové kolejnici, není ničím namazaná, takže jde ztuha a kříží se. Chce to zabrat, ale nic neulomit, a vytáhnout ŘJ z šuplíku směrem ke spolujezdci. A pak s ní tradá pryč
Jinak ŘJ jsem rozebral, vymyl vatou s lihem, prošel měřákem zelenkavé spoje a odpory, všechno vede a funguje. Pak jsem to nedal ani do pixly a šel k autu, tišťák zapojil, našoupal pojistky ... chvíle napětí ...
Naposledy upravil(a) dmatej dne pát lis 22, 2013 14:55, celkem upraveno 2 x.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Startuje a krásně si přede!
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Beruška
No super
Ale co mi vrta hlavou je to, ze tu chladici kapalinu v rj si prece uz resil a vysledek byl, ze je sucho. Nebo se mi to zdalo?
Ale co mi vrta hlavou je to, ze tu chladici kapalinu v rj si prece uz resil a vysledek byl, ze je sucho. Nebo se mi to zdalo?
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Beruška
Chčije radiátor? Demence tahat vodu do interiéru, zlatá desítka
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Želvo, a jak topíš v desítce? Tam je snad radiátor někde venku?
JmJ: Jo, ale koukal jsem od spolujezdce aniž bych jí vyndal. A zdálo se, že je sucho. A dneska jsem vyhodil dekl od řidiče, a koukám, že nahoře je pár kapek. Topení nijak zvlášť neteče, zatím jen trochu "slzí". Než začne plakat, asi zajedu do Sadské a nechám vyměnit i tu rozstřelenou mlhovku. Na radiátor není vidět ... ale možná někdy večer zagůůglím na youtube, Rusové jsou čím dál sdílnější. To video včera mě docela dostalo, výměna procesoru raz dva, nebo přepájení odporu a učinění řj programovatelnou, no haluz
Video na rozborku toho regulátoru jsem už taky viděl.
Zdá se, že Rusáci, anžto jsou relativně chudí, jsou koumáci a kutilové. A amíci taky ... viděl jsem video, kde si chlap dělal odlitky. Jenom my jsme nějací bohatí a líní ... i když, kutilů vlastně taky přibývá ... jen nejsou moc sdílní a snaží se vydělávat. Např. oprava ŘJ Bosch za 5-9 tisíc Kč. I nová vyjde v Rusku levněji ...
JmJ: Jo, ale koukal jsem od spolujezdce aniž bych jí vyndal. A zdálo se, že je sucho. A dneska jsem vyhodil dekl od řidiče, a koukám, že nahoře je pár kapek. Topení nijak zvlášť neteče, zatím jen trochu "slzí". Než začne plakat, asi zajedu do Sadské a nechám vyměnit i tu rozstřelenou mlhovku. Na radiátor není vidět ... ale možná někdy večer zagůůglím na youtube, Rusové jsou čím dál sdílnější. To video včera mě docela dostalo, výměna procesoru raz dva, nebo přepájení odporu a učinění řj programovatelnou, no haluz
Video na rozborku toho regulátoru jsem už taky viděl.
Zdá se, že Rusáci, anžto jsou relativně chudí, jsou koumáci a kutilové. A amíci taky ... viděl jsem video, kde si chlap dělal odlitky. Jenom my jsme nějací bohatí a líní ... i když, kutilů vlastně taky přibývá ... jen nejsou moc sdílní a snaží se vydělávat. Např. oprava ŘJ Bosch za 5-9 tisíc Kč. I nová vyjde v Rusku levněji ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Beruška
U 110 řady je celý topení vč. radiátoru, větráku a další bižuterie v motorovým prostoru pod předním oknem, dovnitř už vede jen vzduchovej kanál. To co je v kalině je modernější a má to tak dneska většina aut, ale zkrátka to nic nemění na tom, že je to demence, přesně z těchle důvodů, kdy to začne chcát. To s tou řj už je jenom lahůdka kaliny...
Spíš by mě to zajímalo s tím radiátorem, proč teče?
Spíš by mě to zajímalo s tím radiátorem, proč teče?
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Nejspíš prostě nějaký těsnění není úplně 100%, možná nedotažený. Prostě klasika. Nebo jako u 2101 kohout topení? Nevím. Nevidím na něj, nevím, jak to vyndat, až někdy pojedu k Nedbalovi, nechám to spravit. Voda neubývá, je to fakt pár kapek ... zatím.
Zítra jedu s Beruchou nakoupit, ŘJ nechám jen švihlou u nohou spolujezdce. Koupím lak na nehty a přelakuju některý místa toho tišťáku, pro jistotu. ŘJ pak přidělám pod poličku u spolujezdce, kde jí mají jiná auta a kam si jí přesouvají rusáci poté, co se jim taky takhle nabumbala ...
Njn, Kalina má už vpředu málo místa, zvlášť 16V, tak to holt zase šupli dovnitř ...
Zítra jedu s Beruchou nakoupit, ŘJ nechám jen švihlou u nohou spolujezdce. Koupím lak na nehty a přelakuju některý místa toho tišťáku, pro jistotu. ŘJ pak přidělám pod poličku u spolujezdce, kde jí mají jiná auta a kam si jí přesouvají rusáci poté, co se jim taky takhle nabumbala ...
Njn, Kalina má už vpředu málo místa, zvlášť 16V, tak to holt zase šupli dovnitř ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Beruška
Ventil kurenia to nema, len klapku na vzduch ne?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Rozuzlení jest překvapivé:
Koupil jsem: cívku přes e-cat a souseda, regulátor volnoběhu z Německa přes ebay, řídící jednotku z Moskvy.
A koupil jsem to všechno zbytečně!
Cívku jsem koupil po zjištění, že svíčky nehází jiskru - jenže jsem nevěděl, že řj zapalování odpojí, když zjistí, že absolutně neovládá regulátor volnoběhu. (CS AutoLada ČR za 4000 Kč, Bosch z e-cat za 1020 Kč).
Regulátor jsem koupil, protože řj hlásila P1514, tj. "problém v obvodu regulátoru" - ignoroval jsem fakt, že část toho obvodu je v řj. CS AutoLada ČR za 3000 Kč, nový originál z ebay 712 Kč). Regulátor měl ale pootočený vršek, takže jsem ho musel rozebrat (tři nýtky s podélnou drážkou) a pootočit ho tak, aby se vešel konektor vedle sání.
Problém byl jen v té řj, do které natekla voda z topení (nakapala). Vyčistil jsem jí, tišťák přelakoval lakem na nehty.
O několik dní později byl problém zpět a já usoudil, že i když se žádný spoj netvářil nějak nefunkčně, asi nějaký nefunkční je. Objednal jsem ŘJ z Moskvy, protože CS Auto Lada za ní chtěla 20000 Kč - Rus v přepočtu cca 3500 Kč + hafo poplatků, celkem to vyšlo na 5000Kč, příště bych šel jinou cestou než přes ČSOB a Sberbank na druhé straně.
Časem jsem přišel na grif, že když při vyřazování prošlápnu plyn, nechcípne to. A tak jsem jezdil víc jak měsíc ...
ŘJ přišla a, světe div se, nic se nezměnilo. Jen nová ŘJ měla deaktivovaný imobilizér a nějakým grifem se mi ho podařilo vypnout definitivně, takže nefungovalo dálkové ovládání v klíčku ani se starou ŘJ.
Ve čtvrtek jsem jel do práce, a Beruška se rozhodla, že mi musí pomoct, když jsem takový blbec . Rozsvítila check engine, jako že bez problémů dojedu, ale až konečně zastavím, ať se laskavě podívám pod kapotu. Tož jsem se podíval a koukám, že všechny tři nýtky jsou v trapu a jeden ze čtyř drátků uvnitř regulátoru se utrhl. Dojel jsem ještě z práce domů, celkem podle řj jsem s rozsvícenou CE ujel 28km (řekla diagnostika ).
V neděli jsem vyndal nový poškozený regulátor a nahradil ho opět starým, kterému jsem ale nýtky zalepil sekundovkou a jeden chybějící nahradil uštípnutým hřebíkem, a pak to ještě omotal elektrikářskou izolačkou. Tohle už musí přežít věky
Beruška se starou řj, starým regulátorem a novou cívkou (stará je ale taky v pořádku) chytla na první otočení, bez kolísání otáček a bez chcípání se ohřála, a pak nastartovala kdykoliv znova a znova bez váhání hned
Večer jsem si ještě opsal návod na opětovné zapnutí imobilizéru a asi na třetí pokus, ve kterém jsem už neudělal chybu, jsem uspěl.
Hálelújáááá, všechno funguje!
Mimochodem, od výměny těsnění pod hlavou ujeto cca 4000 km - nulová spotřeba oleje i vody
Tedy, jeden problém je - na podzim mi deska, vzlétnuvší zpod auta přede mnou na D5, rozbila levou mlhovku. Je koupená, ale jsem líný mlhovku vyměnit ... kupodivu ta stála v CS AutoLada docela málo, tuším 250Kč (a ten černý plastový deklík kolem ní 150Kč, grrr!!!)
Koupil jsem: cívku přes e-cat a souseda, regulátor volnoběhu z Německa přes ebay, řídící jednotku z Moskvy.
A koupil jsem to všechno zbytečně!
Cívku jsem koupil po zjištění, že svíčky nehází jiskru - jenže jsem nevěděl, že řj zapalování odpojí, když zjistí, že absolutně neovládá regulátor volnoběhu. (CS AutoLada ČR za 4000 Kč, Bosch z e-cat za 1020 Kč).
Regulátor jsem koupil, protože řj hlásila P1514, tj. "problém v obvodu regulátoru" - ignoroval jsem fakt, že část toho obvodu je v řj. CS AutoLada ČR za 3000 Kč, nový originál z ebay 712 Kč). Regulátor měl ale pootočený vršek, takže jsem ho musel rozebrat (tři nýtky s podélnou drážkou) a pootočit ho tak, aby se vešel konektor vedle sání.
Problém byl jen v té řj, do které natekla voda z topení (nakapala). Vyčistil jsem jí, tišťák přelakoval lakem na nehty.
O několik dní později byl problém zpět a já usoudil, že i když se žádný spoj netvářil nějak nefunkčně, asi nějaký nefunkční je. Objednal jsem ŘJ z Moskvy, protože CS Auto Lada za ní chtěla 20000 Kč - Rus v přepočtu cca 3500 Kč + hafo poplatků, celkem to vyšlo na 5000Kč, příště bych šel jinou cestou než přes ČSOB a Sberbank na druhé straně.
Časem jsem přišel na grif, že když při vyřazování prošlápnu plyn, nechcípne to. A tak jsem jezdil víc jak měsíc ...
ŘJ přišla a, světe div se, nic se nezměnilo. Jen nová ŘJ měla deaktivovaný imobilizér a nějakým grifem se mi ho podařilo vypnout definitivně, takže nefungovalo dálkové ovládání v klíčku ani se starou ŘJ.
Ve čtvrtek jsem jel do práce, a Beruška se rozhodla, že mi musí pomoct, když jsem takový blbec . Rozsvítila check engine, jako že bez problémů dojedu, ale až konečně zastavím, ať se laskavě podívám pod kapotu. Tož jsem se podíval a koukám, že všechny tři nýtky jsou v trapu a jeden ze čtyř drátků uvnitř regulátoru se utrhl. Dojel jsem ještě z práce domů, celkem podle řj jsem s rozsvícenou CE ujel 28km (řekla diagnostika ).
V neděli jsem vyndal nový poškozený regulátor a nahradil ho opět starým, kterému jsem ale nýtky zalepil sekundovkou a jeden chybějící nahradil uštípnutým hřebíkem, a pak to ještě omotal elektrikářskou izolačkou. Tohle už musí přežít věky
Beruška se starou řj, starým regulátorem a novou cívkou (stará je ale taky v pořádku) chytla na první otočení, bez kolísání otáček a bez chcípání se ohřála, a pak nastartovala kdykoliv znova a znova bez váhání hned
Večer jsem si ještě opsal návod na opětovné zapnutí imobilizéru a asi na třetí pokus, ve kterém jsem už neudělal chybu, jsem uspěl.
Hálelújáááá, všechno funguje!
Mimochodem, od výměny těsnění pod hlavou ujeto cca 4000 km - nulová spotřeba oleje i vody
Tedy, jeden problém je - na podzim mi deska, vzlétnuvší zpod auta přede mnou na D5, rozbila levou mlhovku. Je koupená, ale jsem líný mlhovku vyměnit ... kupodivu ta stála v CS AutoLada docela málo, tuším 250Kč (a ten černý plastový deklík kolem ní 150Kč, grrr!!!)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Beruška
Takyto prispevok mi vzdy zdvihne naladu, ked uz som uplne deprimovany z tych mojich vrakov
Dakujem, hned idem do dielne s lepsou naladou
Dakujem, hned idem do dielne s lepsou naladou
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Beruška
Ten "originál" serva volnoběhu z ebay sice bude originál, ale nejspíš na nějakej opel nebo daewoo, tam se ty jinak pootočený konektory používaly, jinak je to stejný.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Řekl bych, že nemáš pravdu, krabička je stejná jako na ruských webech a má tam napsané i číslo 2112-1148300-02, výrobce KZTA, Rusko, gorod Kaluga.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).