Stránka 21 z 23
Re: alternator
Napsal: úte črc 14, 2015 16:24
od tomass
No asi v Autoladě. Už je to dlouho a měnili mi ho ve značkovým servisu, takže určitě pocházel z Autolady. Ten starý ještě někde povaluju. Vypadal jako doma pozohýbaný plech, nažloutlý chromát, bez utěsnění. Model co se dává k uhlíkům na altík. Zjevně byl přechoďák na pájení. Už se nenašel čas, kdo by to propájel.
Re: alternator
Napsal: úte črc 14, 2015 19:36
od Křečík Barbuška
JmJ, s "petkovyma" reglerama to stoji za hovno co pamatuju. Cim jsou drazsi tim vic stoji za prd. Obe sve auta jsem dovybavil reglery na podbehu, jednickovymi uhliky a je klid
. Ovsem pozor na regler Astro s elementy diagnostiky, taky neobstal
. V sedme dokonce uzivam cistokrevny jednickovy altik a byt je to hranokradez tak je energeticka bilance kladna
.
Jako Magnetona bych si taky nechalo libit, ale ty prachy tomu strepu nedam. Pravda, syslaty se tenci, ladaksefty v Brne padly tak se rysuje vylet na Konevku pro bizuterii jako sou membrany, silentbloky, tesneni apod. .
Re: alternator
Napsal: úte črc 14, 2015 19:54
od Vašátor
Už jsem si chtěl rýpnout dřív, ale K-L to hezky rozseknul
. Většina lidí nechce mechanický regulátor s kotvou ... ovšem neví proč, řídí se dohady. Přitom jeho jednoduchost, spolehlivost a NASTAVITELNOST je přeci naprosto neodolatelná. A že nedrží dobíjecí napětí na desetinu přesně? Čemu to vadí ...
Re: alternator
Napsal: úte črc 14, 2015 20:35
od Křečík Barbuška
Zas, až tak moc jsem to nerozseknul. Oba mnou používané podběhové reglery jsou polovodičové
. I polovodičový regler nastavíš, stačí jej podložit diodou či více diodami, záleží jak moc chceš zvyšovat. O tom, že by chtěl někdo snižovat jsem zatím neslyšel
.
Re: alternator
Napsal: úte črc 14, 2015 20:56
od saly80
Re: alternator
Napsal: úte črc 14, 2015 20:59
od saly80
Vlevo ten nový,prý jiný už nedělají,nevim nešel mi tam.Ten německy s otrokovic asi nikdo zkušenosti?nevim jestli mam to rysknout...
http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 22276.html
Re: alternator
Napsal: stř črc 15, 2015 06:57
od dvk
Tomass: ano ta fotka altíku sedí, tuším že jsem si jej tehdy sehnal právě na Luďkův popud. Nemám s ním nejmenší problémy, je tam, drží, dobíjí ... prostě nový altík. A hlavně je schopen živit moji světelnou rampu halogenů 4x55W.
Re: alternator
Napsal: stř črc 15, 2015 07:19
od Veteranista
Ten hliníkový regulátor vyrábí v PALu(Magnetonu) nejméně 25 let v této podobě(ale nemohu vyloučit, že teď ho nekupují někde, ale asi ne)
Altík by šel určitě objednat přes
www.evv.cz pokud by PAL neposílal.
Re: alternator
Napsal: stř črc 15, 2015 09:00
od tomass
Koko Loko píše:JmJ, s "petkovyma" reglerama to stoji za hovno co pamatuju. Cim jsou drazsi tim vic stoji za prd. Obe sve auta jsem dovybavil reglery na podbehu, jednickovymi uhliky a je klid
. Ovsem pozor na regler Astro s elementy diagnostiky, taky neobstal
. V sedme dokonce uzivam cistokrevny jednickovy altik a byt je to hranokradez tak je energeticka bilance kladna
.
Jako Magnetona bych si taky nechalo libit, ale ty prachy tomu strepu nedam. Pravda, syslaty se tenci, ladaksefty v Brne padly tak se rysuje vylet na Konevku pro bizuterii jako sou membrany, silentbloky, tesneni apod. .
Koko, samotnou membránu AC pumpy na Koněvce asi nekoupíš. Zhruba před rokem jsem kupoval celou AC pumpu. Připrav si necelé 4 stovky. Samotné membrány přestaly brát, protože se rozpouštěly v benzínu.
Mě samotnému se stalo, že jsem ve filtru viděl Vervu barvy supru 96, možná ještě o něco sytější červenou. Prostě něco mezi malinovou limonádou a colou light.
Asi Polsko, nebo jiná nepovedená druhovýroba. Nebo to bylo určeno pro státy, kde se přibarvuje palivo s ohledem na daňové zvýhodnění paliva.
Ještě bych Ti dal info, že membrána je stejná jako na jisté staré Volvo. Ještě ji mám v rezervě v demontované pumpě ve které zlobily ventilky a netěsnila výstupní trubička. Tu membránu mi poslal chlapík z Polska na Malucha, která mi zbyla (originál Volvo, či plagiát Volvo, to s jistotou nedokážu říci, každopádně byla velmi dobrá). No a Maluch má stejný rozměr membrány, akorát přehodíš tyčku, kterou má Lada delší. Právě se poohlížím po membránovém plátnu. Jakmile vyřeším, dám samozřejmě vědět.
Nový altík je od Koněva, nebo od Štúra ? Proč tam nejde ? Každopádně, jak jsem psal, s jistotou půjdu do Magnetonu. Má ho několik lidí a nestěžují si.
Koko, mám membránovinu.
Asi to bude na větší diskuzi, tak pokračování zde:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=59&t=21634
Víc myšlenek se dá napsat do jedinýho příspěvku! Používej tlačítko Upravit
Re: alternator
Napsal: čtv zář 03, 2015 19:37
od vokoun28
Zdravím, chci se zeptat, mám VAZ 2104 a měl jsem menší nehodu, po které mi teď z ničeho samovolně klesají a stoupají otáčky. Budík mi ukazuje jednou plných 16 A pak třeba jen kolem 8 a volnoběh je na pokraji zhasnutí motoru. Už se mi stalo že mi to i zhaslo a nešlo nastartovat, začalo chrčet ve startéru a nic. Změřil jsem baterku ukazoval mi 12 V což by mělo stačit na startovaní, nicméně jsem ji dal na chvilku oživit a měla 13 a pak mi to chytlo. Čím to je? jsou to dvě poruchy z toho jedna alternátoru a druhá startéru nebo je to jen tím alternátorem? V minulosti mi při přidání plynu slábl svit světel, po zdělaní nohy z plynu svítili naplno. Díky Patrik
Re: alternator
Napsal: čtv zář 03, 2015 19:49
od Křečík Barbuška
Tipl bych vadny regulator v kombinaci s vadnou ci prinejlepsim jen vybitou baterii. Baterii dobit na nabijecce do znaku plneho nabiti. Nechat den odstat a zatizit pri vyplem zapalovani potkavacimi svetly a zmerit napeti na baterii. Pokud ma otvory tak zmerit i hustomerem. Co se tyce dobijeni tak projet kostry, fastony, pojistku ... merit a merit. Je tu na tema dobijeni spousty topicu k precteni. Je dobre uvadet misto bydliste, treba mas v okoli nekoho kdo by pomohl.
Re: alternator
Napsal: pát zář 04, 2015 10:50
od tomass
Vokoune, jistěže začít u té baterie, která je téměř vybitá. Na prázdno při 1 denním stání musí mít nejméně 12,4 V, aby se dala vyloučit chyba ve vybité baterii. 12,4 V je nabitá zhruba na 75% aktuální kapacity (nikoliv té co je na ní napsáno). Normálně má nabitý akumulátor po 1 denním stání 12,7 V, někdy i víc až do 13,1 V. Vyšší napětí (tedy do těch 13,1 V) bývá obvyklé při plném nabití na nabíječce, než v autě. 12,7 V se dá považovat za dobré. Každé auto je jiné, ale třeba felda by s akumulátorem při 12V točila klidně 2 minuty (s přestávkami) velmi obstojně a motor by už dávno nechytl. 12V na prázdno znamená jen cca 40% kapacity, případně méně a s tím se nedá pracovat ani nic zkoušet (při startování pokles napětí pod hodnoty, kdy pracuje zapalování). Normálně, pokud bude vše v naprostém pořádku by 12V na aku stačilo k nastartování Lady (kromě třeba vyjímečného kusu), ale nedá se vyloučit chyba a postupovat dál.
Když budeš mít nabitý aku a motor chytne, můžeš už hledat pravděpodobně jen jednu závadu v dobíjení.....
Re: alternator
Napsal: pát zář 04, 2015 12:04
od Jan Vaníček
Co znamená "menší nehoda", co bylo poškozeno/vyměněno/naraženo? H.
Re: alternator
Napsal: pát zář 04, 2015 14:38
od Křečík Barbuška
Podle tech napeti na prazdno se zrovna moc dobre orientovat neda.
Re: alternator
Napsal: pát zář 04, 2015 15:14
od tomass
Koko Loko píše:Podle tech napeti na prazdno se zrovna moc dobre orientovat neda.
To by byla hodně dlouhá debata, tak jen krátce.
Když bude mít zapnutý světla a držet připojený voltmetr, bude potřebovat pomocníka, aby mu držel pod plynem a auto nechcíplo, protože popisuje problém s chodem motoru. Když bude totálně kleklá baterka, zhasly by mu kontrolky a auto už nebude točit. Tenhle problém vyloženě nepopisuje. Na prvotní zjištění stavu aku v této situaci bohatě postačí napětí na prázdno po odstátí od nabíjení. Když se bude chtít zabývat měřením podrobněji, tak to na foru najde. Jinak ho měřením napětí naprázdno, se zátěží (světlama), s vypnutým motorem, při běhu motoru a při připojené nabíječce čtyřmi řadami napětí s hodnotama dokonale rozhodíme.