Stránka 3 z 5
Napsal: čtv pro 04, 2008 20:33
od vladdo608
a este....
Napsal: čtv pro 04, 2008 20:35
od vladdo608
napetie som zatial nemeral ale zajtra ho hned jak pridem z mesta zmeriam skor uz nemozem.....
Napsal: čtv pro 04, 2008 20:40
od Saša
Aha další - Fotky. Dle fotek vypadá že je vše na svém místě . Musí se začít měřit .
Pokud jsi ale protáčel motor s takhle odpojenýni VN kabely (a nebyla tam jiná závada) tak je po zapalovacím modulu .
Napsal: čtv pro 04, 2008 21:38
od vladdo608
nee mal som vsetko zapojene....aspon vecsinou...a ty mislis tento modul z ktoreho idu kable ku svieckam ?
Napsal: čtv pro 04, 2008 21:51
od vladdo608
aa este ludek...kontrolka check engine mi sveti ale zase neviem ci je napojena na sppravnych kabloch lebo mne tam svieti aj kontorlka na bezp. pasy a ta svieti tiez furt.....poviem ti pristrojovka bola dost povypajana teda myslim kontrolky napr. check engine ani nebola napojena ale kedze mi tam vyseli len tie dve napichovacky tak som ich tam vopchal...ale pockaj stale ked pretocim motorom tak kontorlka na chvilku akoby zablikala a potom sa rozsvieti zas tak neviem ci to ma aj tak byt....
Napsal: čtv pro 04, 2008 22:49
od Marek89
To akoby zablikanie podľa mňa spôsobuje odber prúdu štartérom
Napsal: čtv pro 04, 2008 23:40
od Laďuša
Taky by to mohly třeba bejt kablíky od kontrolky dobíjení a při protočení by altík něco dal... ?
Napsal: pát pro 05, 2008 08:41
od Luděk Ondrůch
Zkus propojit svorku A a B diagnostické zásuvky, potom zapni zapalování (Nesmíš startovat) a podívej se jestli začne kontrolka check engine blikat. Měla by bliknout 1x,mezera 2x (kód 12), toto zopakuje 3x a potom začne postupně vyblikávat chybové kódy (každý kód 3x). Ty sem potom napiš a uvidíme co dál.
Napsal: pát pro 05, 2008 09:05
od Petr HC
Někde jsem ještě četl že ukončení testování je hlášeno kódem 11 .
Napsal: pát pro 05, 2008 09:10
od Luděk Musil
V případě našich "jednoduchých" řídících jednotek tato po vyblikání všech závad začne od začátku .... tedy jede v cyklu.
Přiklad: kod 12 a následně chyby 22, 23. Kontrolka bliká 12, 22, 23, 12, 22, 23, 12 ... . L.
PS: a pokud točil motorem při odpojené VN kabeláži - tak je asi v pr.. zapalovací blok
Napsal: pát pro 05, 2008 09:27
od Saša
Skusím podle počasí vyskoušet zda li jde motor natočit i bez ŘJ a všech čidel kromně snímače polohy kliky . Vše nasvěčuje tomu že to půjde . Musí se ale nasimulovat "nouzový stav" .
Napsal: pát pro 05, 2008 10:00
od Luděk Musil
Saša píše: ... zda-li jde motor natočit i bez ŘJ a všech čidel kromně snímače polohy kliky ...
Sašo, obávám se, že bez ŘJ to nepude (podle vzoru pudová záležitost
).
Některá čidla nejsou pro život motoru nutná (teplota chladicí kapaliny, snímač rychlosti, snímač teploty vzduchu, lambda sonda, oktanový korektor, absorbér, krokový motor volnoběhu), některá čidla se "dublují" (při jejich absenci je zastoupí jiné čidlo - snímač tlaku a snímač polohy škrticí klapky - navzájem) a zbývající jsou nezbytna (ŘJ, zapalovací blok a snímač klikovky). L.
Napsal: pát pro 05, 2008 10:11
od Saša
Chci zjistit jestli to háže jiskru (ověřit funkci zap.bloku) , pokud ano tak stačí do sání stříknout trocha benzínu a musí na chvilku chytit . (pro test) . Vím že nepůjde vstřikování . Teď je tu ale zatím pod nulou a na autech led .
Napsal: pát pro 05, 2008 12:20
od Petr HC
Saša píše: stačí do sání stříknout trocha benzínu...
Nebo foukat tryskou o průměru cca 0,5 mm PB . (vyzkoušeno a běží stále)
Napsal: pát pro 05, 2008 15:20
od Saša
Tak proběhl test zapalovacího bloku . Bohužel není ověřen v autě neb za dva měsíce stání je vybitá baterie .
Test proběhl doma na stole na jiném zapalovacín modulu (který jsem našel ve šrotu) . Po demontáži a vyskoušení obou samostatných zapalovacích cívek (jsou OK) došlo na test vlastního modulu.
Cívky-odpor sekundárního vinutí (výstupy pro svíčky) je 5.7Kohm . Odpor primáru (nožové kontakty zespoda) cca 0.6 Ohm .
Modul - Místo cívek jsem připojil přes "R" dvě svítivé LED . Zapojil jsem napájení dle obrázku z Servisní dokumentace a začal měřit . A OUHA ! něco je jinak. Na obrázcích v dokumentaci je VŠE nakresleno špatně !
Obrázek jako takový (rozložení vývodů) neodpovídá tomu co je nakresleno . SPRÁVNĚ je naštěstí "písmenování" jednotlivých kontaktů . Po tomto zjištění a tím pádem i přepólováním bloku jsem si myslel že to nepřežil . "Světe div se přežil" . Pro svojí funkci (aby dával jiskru) potřebuje pouze napájení a signál ze snímače otáček . Není dokonce nutno ani uvádět modul do nouzového režimu (kdy okamžik zážehu neřídí ŘJ) LED krásně indikují která cívka právě pálí . Páč nemám doma snímač otáček , tak se raději neptejte čím jsem ho nahradil . "Chudák modul" , ale je vidět že snese hodně .