Stránka 3 z 3

Napsal: pon lis 10, 2008 18:58
od George DeLorean
Dotaz: mas tam rele s kotvou mechanicke, nebo elektronice???

Napsal: pon lis 10, 2008 20:24
od Wenca084
George DeLorean píše:Dotaz: mas tam rele s kotvou mechanicke, nebo elektronice???

Rélé mám mechanické , Je to na autě Vaz 21061 r.v. 1986 ,

Hele Sašo , ale tam se píše jenom o tom že jim to nedobíjí....


Byl jsem to projet a ta kontrolka dobíjení začala už svítit furt , prostě svítí od volnoběhu až do max otáček. Napětí jsem měřil a strašně moc to přebíjí, na volnoběch to má skoro 15V a na vyšší ot. skoro až 17V. Tak jsem ještě zkusil vyměnit relé kontrolky dobíjení a taky nic, svítí to furt....




Takže je vyměnen regulátor napětí za fungl nový stejného typu, je vyměněno relé kontrolky dobíjení, jsou zkontrolovány všechny spoje, zkontrolovaná kostra na kastly/motor, a stále to přebíjí jako prase.


Už je tada jenom napadá vyměnit ten alternátor, nemůže se v tom altiku neco prošustnout( proklemovat) aby takhle přebíjelo???

Mohl by jsi Sašo mi poslat kontakt na tebe na SZ ??.. Už jsem úplně bezradný. Díky wenca

Napsal: pon lis 10, 2008 22:09
od George DeLorean
Mno predpokladam ze altik a obvod kontrolky dobijeni mas ok.
Otevri to rele, pak se koukni jestli se ta kotvicka mezi kontaktama chveje.
Podle me bude sepnuta. Chvet se nebude. Je tam stelovaci sroubek a perko.
Jak ktere rele.
Jakoukoli praci s regulacnim relatkem kontroluj merakem na baterce.
K tomu altiku spise by smeknul uplne ne??

Napsal: úte lis 11, 2008 00:33
od Laďuša
No, mě příde divný, že to ale svítí při přebíjení?
Relé kontrolky má rozepnout při dosažení 5,5V, spíná při poklesu napětí na 3,5V (je rozepínací). To by prostě svítit nemělo... Leda by to ta cívka už nevydržela (přepětí...).
Podle mě tam ale budeš mít ňákej ten hlavní švík v regulaci. Alternátor, kdyby byl zlej, dává míň. Proto je tam reglér, že on (alt.) dává víc, ale regulátor to drží v mezi.
Ňáký údaje o altecu, regulátoru RR380 i relé kontrolky jsem nacpal do tý mý ročníkovky, kdyžtak tam můžeš mrknout, kdyby tě to mohlo pomoct. Zde jest

Napsal: úte lis 11, 2008 10:28
od Petr HC
Pokud neustále svítí kontrolka nabíjení (ta zapojená přes relé napájené ze středu vinutí alternátoru) je vysoká pravděpodobnost poškození některé (některých) usměrňovacích diod (kontrolka indikuje nesymetrii v zatížení 3fáz.vinutí ) .

Napsal: úte lis 11, 2008 10:55
od Laďuša
Vidíš, tuto mě nenapadlo. Ale při těch otáčkach altíku už tam musí bejt docela velká frekvence, ne? To to relé je schopný zachytit, že jedna fáze je špatná?

Napsal: úte lis 11, 2008 11:21
od Petr HC
Relé v tomto případě reaguje na stejnosměrnou složku superponovanou (přiřazenou) k středofrekvenčnímu kmitočtu alternátoru.

Napsal: úte lis 11, 2008 12:20
od Teepee
Já bych v této situaci, jako první, vyzkoušel jiný měřák (osobně bych vyhrabal ručičkové DUčko). Vím, závadu indikuje i kontrolka, tak pro jistotu.
Pak bych to ozkoušel s elektronickým regulátorem, víme jak ty originální mechanické končívají. Nebo svůj (své) mechanický(é), bych ozkoušel v jiném autě. Tím bych jej odhalil nebo vyloučil.
Pokud bych se nedobral jiného výsledku, konstatoval bych, že jsem s mými znalostmi a zkušenostmi v koncích, neb si myslím, že na méně než tři funkční fáze se soustava přes 14V dostat nemůže (zkušenost z JAWA 350/640). A jal bych se prověřit vše okolo dobíjení (spojení, přechody, stav alternátoru a spínacího relé, regulátor už máme osazen elektronický, resp. prověřený).
Když byl Modrý LADA ještě u tchána, přebíjení skončilo výměnou regleru za elektronický a také výměnou vyvařeného AKU.

Napsal: úte lis 11, 2008 12:45
od Wenca084
Už mám toho měření a vyndavání relat dost,vyndám altik a dám jinej....a uvidí se....wenca

Napsal: úte lis 11, 2008 13:21
od Petr HC
Wenca084 píše: ...vyndám altik a dám jinej....a uvidí se....wenca
Wenco ,až se uvidí - dej vědět . To co jsem popsal je dobře známý jev z energetických sítí ,kde přetížením jedné fáze a posunem "nuly"(zde např zkratem usměrňovací diody) dojde ke stoupnutí napětí ve zbývajících fázích .

Napsal: stř lis 12, 2008 07:43
od Wenca084
Petr HC píše:
Wenca084 píše: ...vyndám altik a dám jinej....a uvidí se....wenca
Wenco ,až se uvidí - dej vědět . To co jsem popsal je dobře známý jev z energetických sítí ,kde přetížením jedné fáze a posunem "nuly"(zde např zkratem usměrňovací diody) dojde ke stoupnutí napětí ve zbývajících fázích .

Petře tak jsem vyměnil alternátor.... - Výsledek:::: Kontrolka dobíjení přestala blikat a svítit a otravovat mi život , Tak že jsi měl asi pravdu petrě s těma diodama , že by to mohlo zapříčinit to blikání kontrolky...Děkuji moc za radu...



Ale , po výměně toho altiku, se dobíjecí napětí nezměnilo , tzn . že na volnoběch 15V stále a při vyšších až skoro 17V,,

Tak jsem si řek , že bud bude stejně porušený i tento alternátor a nebo bude problém v tom regulátoru napětí i když to se mi zdálo nepravděpodobný protože to relé bylo nové..

Tak sem večer volal Sašovy , Velkému mistrovi , vysvětlil mu celou situaci, Až Sašu napadlo že by se ten reglér mohl trochu štelovat, ( jediné co je v knihách je _- že vzduchová mezera mezi jádrem a kotvičkou na tom regléru musí bejt 1.5 až 1-Něco , ale o štelungu aby se měnilo napětí tam nic není) , Saša říkal , že síla té pružinky která působí na tu kotvičku bude ovlivnovat velikost dobíjecího napětí, tzn. že jsem pomalinku začal laborovat s tím držáčkem co na něm drží ta pružinka a nastavil jsem to na požadované dobíjecí napětí. Povedlo se mi to až po 8 pokusu, opravdu velmi jemná práce.


Takže závada je vyřešena, a konečne mi spadl šutr ze srdce....



Tímto bych chtěl Hlavně poděkovat Petovi HC a Sašovi, kteří tomu přišli defakto na kloub.
A taky chci poděkovat všem ostatním co se mi snažily pomoct..


Díky kluci........wenca