Stránka 3 z 9

Napsal: stř črc 30, 2008 08:05
od Pisty
male ot: Nechces motor 1.3 za 2000skk od cmelaka - dava nanho zaruku. Dovezem na zraz.

Napsal: stř črc 30, 2008 11:30
od Dusan
KOmntrolna otazka predstih je na 100 percent dobry, stav rozdelovaca sedi predstih v celej dlzke otacok ?. PAlivo benzin alebo plyn.

Napsal: stř črc 30, 2008 13:44
od Marek
Dobrá otázka !!! Velký předstih dokáže při větším zatížení motoru zvýšit teplotu o víc než 20°C !!!!!

Stejně tak může mít na teplotu motoru vliv i nesprávně seřízená bohatost spalované směsi - tedy výška hladiny paliva v plovákové komoře nebo trysky (velikost a průtok).

Napsal: stř črc 30, 2008 20:57
od Vašátor
Otázka dobrá, neb padá na Markovu hlavu, poněvadž tento motor na podzimní Jedovnici šteloval. Navíc problémy s chlazením jsou od doby, kdy jsem auto koupil, přičemž po několikero výplachů motoru leze rafička spíše lehce dolů.

Věřte mi, problém je v usazeninách v motoru.

P.S. Jiný motor opravdu nechci, navíc mám jeden 1200 doma v dílně, kompletní.

Napsal: stř črc 30, 2008 21:00
od Pisty
:oops:

[ Komentář přidal: Vašátor: st červenec 30, 2008 22:04 ]
:wink:

Napsal: čtv črc 31, 2008 22:11
od Vašátor
Tak jsem dnes dělal prohlídku chladícího systému po aplikaci Calgonu a následnému najetí cca 50Km. Vodní kámen se rzí lehce povoluje, vyplavují se hrudky tohoto humusu a dále lehce zacpávají chladič. Což ovšem neva, protože chladič mám doma jiný. Navíc určo půjde vypláchnout :). Jen aby povolilo to, co je usazené v motoru ... jinak mě už vážně nenapadá, proč se motor hřeje. Leda vodní pumpa. Může se jí provozem něco stát? Lopatky hliníkové nejsou, že by uhnily...

Napsal: pát srp 01, 2008 12:30
od Jimmi
Dej bacha, ať se Ti neucpou kanálky v hlavě.....

Napsal: pon srp 04, 2008 10:52
od Laďuša
Vašátor píše:Navíc bych rád měl v autě chladič originální.
Vašátor píše:Což ovšem neva, protože chladič mám doma jiný.
Copa, copa, priority se postupem času mění? :P

Napsal: pon srp 04, 2008 14:41
od Patrac
Vašátor píše:Tak jsem dnes dělal prohlídku chladícího systému po aplikaci Calgonu a následnému najetí cca 50Km. Vodní kámen se rzí lehce povoluje, vyplavují se hrudky tohoto humusu a dále lehce zacpávají chladič. Což ovšem neva, protože chladič mám doma jiný. Navíc určo půjde vypláchnout :). Jen aby povolilo to, co je usazené v motoru ... jinak mě už vážně nenapadá, proč se motor hřeje. Leda vodní pumpa. Může se jí provozem něco stát? Lopatky hliníkové nejsou, že by uhnily...
Jestli ti teplota leze nahoru jen někdy tak je to to co mám já.
CHladič sice za to mohl ale po výměně za jiný kus se to nezlepšilo o tolik jak jsem si představoval. problém je prostě v letním počasí. Jel jsem ráno brzo a jel jsem 100km a celou dobu se teplota držela normálně. Odpoledne kolem třetí jsem jel za horka stejnou cestu zpět a teplota byla rázem o 2-3mm dál. ale při jízdě z kopce se to dochladilo. prostě v létě ( obzvláště v těchle vedrech to vyleze vejš.)
a co se týče vyjmutí úsad z chladiče. věnuju ti jeden na pokusy. taky je přicpanej. čistil jsem ho octem, calgonem tlakem vody a výsledek? teče na třech místech a je stále přicpanej.. :? jkmile tam máš tolik úsad jak na první fotce vůbec bych chladič neřešil a rovnou vyměnil. ten můj neměl v sobě ani 5% toho co ten tvůj a po výplachu octem se mis tejně ucpal a ani 14 dní ježdění mu nepomohlo. narvat do toho calgon a jezdit mi přijde zralý akorát na to že se ti někde urve větší kus ucpe to kanály v palici a budeš mít místo jednoho problému problémy dva. Koukni do nepovedených pokusů...Vím o čem mluvím :?

Napsal: pon srp 04, 2008 15:11
od Jimmi
Počasím.....? Mě se nikdy teplota nijak zvlášť nehýbala, i v letních zácpách. Pak odešel termostat a po nastartování se nechtěl otevírat - teplota vždy vylezla do červeného, pak spadla na normál a už se nehla. Když jsem to už nevydržel s nervama, koupil jsem termostat nový (Jak to říkali W+V: Made in Germany tam bylo napsáno) za tehdy nekřesťanských 560 peněz a opět se teplota držela kde měla.

Napsal: pon srp 04, 2008 15:52
od Saša
Kdo má ventilátor chladiče hnaný klínovým řemenem tak tam není problém ať je venku třeba 30°C . Vždyť má "odběr téměř 2,5KW .
Jiná věc je elektrický ventilátor . Tam teplota motoru kolísá . V určitých případech nemusí el. ventilátor motor ani uchladit (pomalá jízda s naloženým autem do kopce)
PS: prostě buď hluk vrtule+vyšší spotřeba , nebo tišší motor s kolísající teplotou .

Napsal: pon srp 04, 2008 23:49
od Vašátor
Laďuša píše:
Vašátor píše:Navíc bych rád měl v autě chladič originální.
Vašátor píše:Což ovšem neva, protože chladič mám doma jiný.
Copa, copa, priority se postupem času mění? :P
Priority se nemění, jen jsi to vytrhl z kontextu :P

Nemyslím si, že by bylo normální mít mít v letním počasí rafičku teploměru někde jinde, než tam, kde má být - čili na 90st. Lehké kolísání teploty u motoru s el. saharou je jasné. Ovšem na mechanické vrtuli by to znát nemělo a dle mých zkušeností nikdy nebylo. Máme žigulíky, ne škodovky...

Kolísání rafičky mé teploty je stále dosti znatelné. Přijde větší kopec, leze nahoru a dle velikosti kopce klidně až před červené pole. Z kopce dolů rafička velice pomalu klesne na své místo a tam zůstane. Po použití Calgonu se z motoru vyplavují malé částečky usazenin, uvidíme co to provede :). Ovšem zase jsem ho tam nenasypal tolik, aby se urval nějaký velký kus. Během tohoto týdne se chystám udělat průplach celé soustavy, vyměnit chladič a nalít klasickou nemrzku. Jak celá tato akce dopadla se dozvíte asi až po návratu z Bulharska 8)

P.S. Laďušo, pak tam stejně skončí původní chladič (pokud nebude téct, jakože si myslím, že ne, poněvadž nejsem ovád a čistím - experimentuji - jen lehce)

Napsal: úte srp 05, 2008 06:09
od Patrac
Kolísání rafičky mé teploty je stále dosti znatelné. Přijde větší kopec, leze nahoru a dle velikosti kopce klidně až před červené pole. Z kopce dolů rafička velice pomalu klesne na své místo a tam zůstane. Po použití Calgonu se z motoru vyplavují malé částečky usazenin, uvidíme co to provede :). Ovšem zase jsem ho tam nenasypal tolik, aby se urval nějaký velký kus. Během tohoto týdne se chystám udělat průplach celé soustavy, vyměnit chladič a nalít klasickou nemrzku. Jak celá tato akce dopadla se dozvíte asi až po návratu z Bulharska 8)

P.S. Laďušo, pak tam stejně skončí původní chladič (pokud nebude téct, jakože si myslím, že ne, poněvadž nejsem ovád a čistím - experimentuji - jen lehce)
´
No modli se aby to nedopadlo jako u mne. Měl jsem to po výplachu octem naprosto v pohodě. vyplavilo se taky jen pár drobných nečistot. Problém nastal až za dva tři týdny. Prostě a jednoduše. Ocet to jen narušil a odloupal pár drobných kousků. Následně po nalití nemrzky došlo společně s teplou vodou k tomu že se odloupaly narušené kusy a ucpaly 2/3 komůrek chladiče a tlak proudící vody to udusal tak že nepomohly ani průplachy v obráceném směru hadící, či opakovaný průplach octovou vodou. nejsou tam toiž jen usazeniny vodního kamene ale i rez a tu bohužel ani Calgon ani Ocet nerozpustí.
Přeju hodně štěstí

Napsal: úte srp 05, 2008 19:56
od Dusan
Ono nemrznuca zmes aj maze..... JA by som tam na cestu do bulharska dal vodu nicomu by to nemalo vadit a aspon to nerospusti usady cestou tam a spaet :) a potom doma tam nalial nemrzku :)

Napsal: úte srp 05, 2008 20:03
od Křečík Barbuška
To zní velice rozumě, a raději vodu z vodovodu, nebude "hadová" jako destilka.

[ Komentář přidal: Luděk Musil: st srpen 06, 2008 08:11 ]
Neměl jsi spíše použít slova "hladová" ?