Stránka 3 z 5
Napsal: stř kvě 07, 2008 16:42
od Nemo
Hurikán píše:jak jsi seřizoval diferenciál?
Byl to takový poslední pokus před cestou do šrotu. Totiž, zřejmě si sním už někdo hrál, napovídaly by tomu poměrně čisté hlavy šroubů, a produkoval ukrutný hluk, připomínající brždění s paknami sjetými na železo.
Po odpojení kardanky jsem zjistil, že s jeho přírubou téměř rukou neotočím, byť se obě kola otáčejí volně.
Po vyjmutí se ukázalo, že vůle v soukolí pastorek/oběžné kolo je evidentně "záporná", jinak ale otisk zubů byl přímo perfektní.
Takže jsem povolil boční stavěcí matice, nastavil optimální vůli, pak optimální předpětí ložisek(měření oddalování domečků ložisek) Pak kontrola otisku zinkovou bělobou, a bylo.
Na sucho ve svěráku se mi zdálo dost hlučné ložisko pastorku, ačkoli nemělo vůli, a šlo zlehka, bohužel až po montáži se potvrdilo, že to nebyl dojem, ale skutečnost.
Takže půjde zase ven.
edit: koukám že jsem to napsal, jako by to bylo "prd,prd a hotovo" , ale ve skutečnosti jsem na tom strávil několik hodin. Po každém utažení klece momenťákem se totiž trošku změní postavení ložisek, a jeden může začít znova. A pokoušet se trefit to tak, aby to sedlo po dotažení.
Napsal: pát kvě 09, 2008 21:13
od Nemo
Tak dnes bylo "diferák ven, jiný diferák dovnitř" Potom kontrolní jízda, a vše je O.K.
Motůrek si jen ševelí, zezadu není slyšet nic.
"Automatic aircondition" taky funguje, zdá se, (ta ptákovina s termostatickou hlavicí, co jsem dával to topicu
co je to)
Bude na tom ještě kupa práce, ale všechny zásadní věci jsou O.K., jenom fůra drobností.
Napsal: sob kvě 10, 2008 18:40
od ger007
pozeram avetko mas velmi peknee ta plesen vnutri musela byt mrzutaaa ale ked ma raz clovek k tymto autam vztah je to nadlho
drzim palec v praci na autaku
Napsal: ned srp 10, 2008 21:01
od Nemo
Dnes jsem věnoval pár chvil přední nápravě Plesnivky.
Vyměněny horní kuláky, pravý rejdový čep, levá propojovací trubička brzdiče, a obě brzdové hadičky.
Spodní kuláky shledány bez vůle, jsou na nich mazničky(ne šroubky) a minulý majitel je evidentně přimazával.
V kotoučích jsou vyrezlé kráterky, ale auto brzdí luxusně. Tak to tak zatím zůstane.
..Mimochodem, čepy šly ven výborně, pár ťuknutí, a bylo.
Rejdový se dokonce uvolnil sám, při povolování zatuhlé matky, takže jsem ho musel zatlačit zpět, abych tu matku vůbec vytočil. ...luxus...
Napsal: ned srp 10, 2008 21:16
od Křečík Barbuška
A já chtěl na svém měnit hadice co mají prasklinky ... škrkám ze seznamu, tohoto stavu dosáhnu tak za 4-5 let
. Když ti fungovaly takovéto, díky za inspiraci.
Napsal: ned srp 10, 2008 22:31
od Nemo
Mmm, vnitřní oplet byl v pořádku, ale spoleh už na ně nebyl.
Pro ten dobrý pocit jsem nahodil nové ze starých zásob.
Napsal: úte zář 23, 2008 22:09
od Nemo
Před týdnem jsem naplnil chlazení čistou dešťovou vodou, nechal to stát, dnes jsem to projel (asi 50km) a konstatuji, že čistá voda jako chladivo opravdu nevyhovuje. Teplota se při popojíždění v kolonách šplhala nahoru ochotně a rychle, znatelně rychleji než předtím s fridexem. Nechám to ještě chvíli stát, pak znovu projedu, vypustím propláchnu, a přijde tam červená.
Nemám sice chlazení nijak extrémně zaprasené, ale proplach si to žádalo.
p.s. nulatrojka je luxusní kára! To je poježděníčko!
Napsal: stř zář 24, 2008 06:44
od Patrac
Nemo píše:Před týdnem jsem naplnil chlazení čistou dešťovou vodou, nechal to stát, dnes jsem to projel (asi 50km) a konstatuji, že čistá voda jako chladivo opravdu nevyhovuje. Teplota se při popojíždění v kolonách šplhala nahoru ochotně a rychle, znatelně rychleji než předtím s fridexem. Nechám to ještě chvíli stát, pak znovu projedu, vypustím propláchnu, a přijde tam červená.
Nemám sice chlazení nijak extrémně zaprasené, ale proplach si to žádalo.
p.s. nulatrojka je luxusní kára! To je poježděníčko!
Očividně člověk co nemá co na práci.. Tak bych se chtěl mít.
Napsal: stř zář 24, 2008 08:18
od Majo
ja mam prave opacnu skusenost - cim viac fridexu vo vode, tym horsie to chladi
A tie brzdove hadice su zaujimave, mne minule praskla prave ta vnutorna - na pohlad hadica ako nova, ale ked som stlacil pedal, tak na spoji striekala kvapalina.
Vidim, ze Tvoje capy vazelina nezozerie
Napsal: sob zář 27, 2008 23:21
od Laďuša
Kurňa, to zátiši s korozí ve mě úplně vyvolalo úplně zajímavej pocit, je to prostě umění, asi půjdu něco nakreslit... Krásná fotka
Napsal: pon pro 29, 2008 23:32
od Jelen
Jak se má plesnivka dneska? fotky fotky fotky
Napsal: úte pro 30, 2008 18:57
od Nemo
Ale copak, zakopla ti myš, a spadl jsi do Plesnivého topíku?
Plesnivka jest zazimována pod přístřeškem, věci které hořely jsem opravil, ostatní "drobnosti" ponechávám až na ně bude čas. Nechci to šít horkou jehlou.
V současné době je pro mě nejduležitější dodělat barák, a potažmo garáž, do té doby budu řešit jen provozní nutnosti! Howk!
Napsal: stř říj 28, 2009 20:58
od Nemo
Aby mi to tu neumřelo.
Dnes jsem Plesnivku "odkonzervoval" , tj.ometl prach a pavučiny, a začal chystat na STK, kterou musím absolvovat do konce tohoto měsíce.
Po obhlídce zjištěny následující závady:
-nová prachovka na pravém rejdovém čepu se zcela rozpadla
-někdo mi vypil brzdovku ze "zadní" půlky nádobky.
Prachovka vyměněna během okamžiku za jinou, starší, snad odolnější.
-poučení:v Krči prachovky nekupovat, ani kdyby byly za korunu kus.
Zmizení brzdovky má na svědomí HBV, vytekla mezi válcem a posilovačem na převodku řízení, a vytvořila na zemi roztomilý flek.
Oprava výměnou HBV za nový, od Vašenkova, oranžová krabička, název si teď nevzpomenu, vypadá na pohled solidně. Po montáži naplněn kapalinou, až pak jsem připojil trubičky a hadičky, následně odvzdušnění brzd, vše proběhlo bez problému.
Tak ještě zítra zkontrolovat světla, namontovat sundaný pás u spolujezdce, a jedu do Radotína na STKčko. Hyn sa hukáže!
p.s. Žluťák má technickou taky do konce října!
Naštěstí mám čt+pá volno, tak to snad nějak stihnu.
Napsal: stř říj 28, 2009 21:02
od Jelen
A fotky jsou kde?
plesnivku vždycky rád uvidím
Napsal: stř říj 28, 2009 21:05
od Nemo
Fotky snad zítra, dnes jsem do tmy nestíhal.---