Stránka 3 z 6

Napsal: sob pro 22, 2007 18:24
od Cory
Asi treba,lebo aj zuby na kolesach sa vytahaju. Ja menim na bicykli retaz kazdych 2000km a ked dam novy,tak to nesedi a musia sa menit vsetky kolecka. Ale nebudem tu porovnavat auto s bicyklom. :wink:

Napsal: sob pro 22, 2007 18:26
od Marek
Cory píše:Asi treba,lebo aj zuby na kolesach sa vytahaju. Ja menim na bicykli retaz kazdych 2000km a ked dam novy,tak to nesedi a musia sa menit vsetky kolecka. Ale nebudem tu porovnavat auto s bicyklom. :wink:
Klidně to porovnávat můžeš, protože v principu je to totéž. S výměnou rozvodového řetězu v motoru by měla být výměna všech ozubených kol naprostou samozřejmostí.

Napsal: sob pro 22, 2007 18:31
od Marek
popest píše:Opravdu je nutné menit i ozubena kola? Po novem roce se na to take chystam a menit kola jsem vubec nemel v planu.
Nutné je, aby sis po použití toalety umyl ruce :D.

Společně s rozvodovým řetězem je velmi vhodné a doporučené vždy měnit všechna rozvodová kola. Z vlastní zkušenosti a rovněž z logických důvodů popsaných níže si myslím, že je to nutné. Především proto, že zuby na kolech jsou opotřebené a pokud vyměníš pouze řetěz, nebude Ti sedět přesně časování rozvodů (vačkový hřídel bude nastaven na "později"). Navíc bohužel největší problém je, že řetěz se předčasně opotřebuje (právě proto, že bude běhat po opotřebených kolech).
Nehledě na fakt, že při výměně řetězu musíš minimálně dvě rozvodová kola stejně z motoru vyndat (vačkové a vložené), jinak tam ten řetěz nevyměníš - tedy není problém místo dvou kol vymontovat všechna tři a zpátky místo původních namontovat kola nová (finančně je to otázka necelých pěti stovek).
Kolo klikového hřídele se stáhne pomocí jednoduchého stahováku asi za minutu (bez použití stahováku poslouží dlouhá montážní páka vsunutá shora do bloku a je to práce asi na tři až pět minut).

Zeptej se Pajase, jak mu mašina běhá po kompletní výměně........................ :wink:

Napsal: sob pro 22, 2007 23:46
od Pajas
No běhá fajnově... :wink: Jen ty starty by mohly být lepší :cry: Nevím jak je to možné, ale studený motor nastartuju vždycky až napotřetí. Ne napodruhý ani napočtvrtý, vždycky napotřetí... Nojo holt sou věci mezi nebem a zemí. To je ale jediná věc, která se po opravě zhoršila, jinak běh motoru je daleko kultivovanější, tišší, motor si jen tak lehounce šustí, žádné bouchání řetězu ani klepání ventilů, a přitom táhne jako zamlada... I přítelkyně si všimla že auto jezdí lépe a tišeji, a to už je co říct :lol: :lol: :lol: Nedávno jsem dával závod s Oplem Astra 1.6 a do 150km/h jsem s ním dokázal držet krok, pak už končila rovinka... :twisted: Takže výměnu rozvodů a celkové seřízení vřele doporučuju :thumbleft:

Napsal: ned pro 23, 2007 09:13
od Marek
Pajas píše: Nevím jak je to možné, ale studený motor nastartuju vždycky až napotřetí. Ne napodruhý ani napočtvrtý, vždycky napotřetí...
OT: Startuje na třikrát, protože nemá benzin (po odstavení vozu s horkým motorem se palivo z karburátoru odpaří). Před prvním startem zkus úplně napumpovat palivo do karburátoru ruční pumpou na bloku (takže takových 50 dávek) a potom třikrát sešlápni plynový pedál. Po úplném vytažení sytiče (bez plynu) musí naskočit napoprvé.

Napsal: ned pro 23, 2007 12:38
od Little Red Riding Hood
OT
OT: jako připadá mi to logické s tim vypařením, ale připadá mi zase padlé nahlavu před každou jízdou pumpovat jak čur. pumpou pod kapotou.. neco bude muset být špatně.. špatné těsnění pod víkem karbecu??.. křivé víko??.. líp by to mohlo unikat.. tak blbě to soudruzi neměli snad vymyšlený...

Napsal: ned pro 23, 2007 13:19
od Pajas
Protože se moje problematika netýká rozvodů, pokračuju s ní v sekci poklábosme: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... eaa#133267

[ Komentář přidal: Vašátor: ne prosinec 23, 2007 14:30 ]
Správná volba :wink:

Napsal: ned bře 09, 2008 14:07
od Cory
Zdravim, takze Mirecc ma uz nove rozvody :) Najdlhsie sa demontovalo koleso z klukovky :roll: Po buseni monterpakami, som zohnal stahovak.samotna vymena netrvala dlho, ale vybrat chladic a potom namontovat naspat a hlavne tie plechy zo spodu, to trvalo najdlhsie :D. Tlmic bol na mraky, uplne rozlamany na 2 casti a cudujem sa, ze nespadol do vane :shock: . Tot vsjo. :wink:

Napsal: čtv bře 13, 2008 21:49
od dmatej
Cory píše:Zdravim, takze Mirecc ma uz nove rozvody :) Najdlhsie sa demontovalo koleso z klukovky :roll: Po buseni monterpakami, som zohnal stahovak.samotna vymena netrvala dlho, ale vybrat chladic a potom namontovat naspat a hlavne tie plechy zo spodu, to trvalo najdlhsie :D. Tlmic bol na mraky, uplne rozlamany na 2 casti a cudujem sa, ze nespadol do vane :shock: . Tot vsjo. :wink:
Čoveče, mě se takhle rozlomil novej tlumič sotva jsem nastartoval. A teď po nějakých 5000 km mám podezření, že se to stalo zase :(
Tlumič mám z Autodílů Krč, už si nejsem jist jestli odsaď byly oba, nebo byl ten druhej ze starých zásob :(

Napsal: úte bře 18, 2008 01:01
od Honza 21061
Ani jeden nebyl ze starých zásob! Oba byly kvalitativně srovnatelné s ostatními díly na Lady, které v Krči prodávají! :axe:

Napsal: stř dub 02, 2008 22:21
od dmatej
Honza 21061 píše:Ani jeden nebyl ze starých zásob! Oba byly kvalitativně srovnatelné s ostatními díly na Lady, které v Krči prodávají! :axe:
Měl jsem na mysli svoje zásoby, jejichž část jsem obdržel od jednoho moooc hodného pána. ;-)

Napsal: čtv dub 03, 2008 08:09
od Marek
Jezděte klidně bez tlumiče.

Já jsem tak jezdil řadu let. Tlumič je tam prakticky řečeno k ničemu. Pouze v případě, že řetěz je nedostatečně napnutý, brání tlumič jeho vibracím směrem ven motoru (aby řetěz nedřel o stěnu hlavy). Pokud je však řetěz správně napnutý, nesmí docházet ke kontaktu řetězu a tlumiče !!!

Ale my jsme správní a důslední majitelé a rozvodový řetěz máme vždycky správně napnutý, jeho napnutí kontrolujeme pravidelně a tudíž nám takový tlumič neposlouží k ničemu a vozíme ho zbytečně :wink: .

Napsal: čtv dub 03, 2008 09:05
od Luděk Musil
Marek píše:... rozvodový řetěz máme vždycky správně napnutý, jeho napnutí kontrolujeme pravidelně ...
což mi připomíná: asi nebude vše s řetězem na mé 1,7i v pořádku, když jsem pro jeho napnutí musel navařit "čepičku" na napínák řetězu ? Podotýkám, že auto má najeto slabých 54 kkm. L.

Napsal: čtv dub 03, 2008 10:41
od Tommel
Ja bych řekl že nebude :wink: i když je možné, že bude napinak špatny :roll:. Ja měl po snižení oba problemy, kratkej a ke všemu špatnej :lol:

Napsal: čtv dub 03, 2008 12:09
od Luděk Musil
já bych naopak řekl, že to svědčí i po tak krátkém kilometrovém proběhu o nadměrném opotřebení řetězu, takže bych asi měl navštívit naši salonní prodejnu .... . L.