Stránka 3 z 3
Napsal: pát pro 21, 2007 18:53
od Yellow01
Saša píše:Buď je to indikace dobíjení (nejspíš) nebo indikace vybyté baterie (pouhý odhad)protože když klesne napětí pod určitou mez bude jediná která zůstane svítit.
Na tý lampě svítí všechny diody včetně červený trvale. Pokud dojde k vybití baterie, sníží se svítivost všech diod a pak už se s tím stejně nedá svítit, takže indikaci bych asi vyloučil.
Napsal: pát pro 21, 2007 23:47
od Saša
Takže to chce provést seriózní test na té lampě.
Napsal: sob pro 22, 2007 14:01
od Yellow01
Co myslíš pod pojmem seriózní test? Já se v elektrice nevyznám, vrcholem mýho umění bylo zapojit rádio a repráky.
Napsal: ned pro 23, 2007 18:49
od Saša
Yellow01 píše:Co myslíš pod pojmem seriózní test?
Nemyslím tím vědecké bádání ani elaborát jen rozebrat a zjistit proč tam je..atd.
Napsal: pon pro 24, 2007 14:07
od Yellow01
Toho jsem se obával, já bych zvládnul tu část rozebrat, ale tím to končí
Napsal: pon pro 24, 2007 14:16
od Saša
To neva třeba to skusí někdo jiný.
Napsal: stř bře 19, 2008 16:52
od Lada_BV
Dusan píše:Pozor na paralelne radenie lediek to sa nerobi
příklad: když budu do světel zapojovat diody dvě a dvě do série a k tomu dám odpor tak to bude špatně ? dioda 3,5V 20mA
dvě diody 7 V 20mA + odpor 375 ohmů/ 0,5W a mám to na 14,5 V je to tak ???
tři diody 10,5 V 20mA + odpor 200 ohmů/ 0,5W a mám to na 14,5 V je to tak ???
Napsal: stř bře 19, 2008 17:11
od Saša
Jo dle óhmova zákona . Ale je lepší to změřít a podle toho vybrat odpor. protože dnes se vyskytuje nespočet typů LED . Hlavně vědět max.proud ledkou a nejít do maxima . Je dobré v autě dát do obvodu obyč diodu pro zamezení průchodu záporného napětí které spolehlivě ničí LED. A v autě je těh špiček habaděj.
Napsal: stř bře 19, 2008 18:59
od Petr HC
Mohu-li – pak moje „trošky do mlýna“
1) LEDky nelze zapojovat paralelně a to ani jsou – li stejného typu
2) Součet napětí LED v jedné seriové větvi by neměl překročit 50-60 % jmenovitého napájecího napětí (čím více se mu přiblíží – tím více bude kolísat jejich proud a tím svítivost při změnách napětí ) . Odpor ve větvi musí být vypočten pro jmenovitý (ne max.) proud diodou a střední hodnotu napájecího napětí –cca 13.5 V
3) Napěťových špiček(kladných) se není nutno obávat – jinak by LED nemohly pracovat v pulzním provozu.
4) Proti event.záporným špičkám stačí zapojit k celému řetězci LED jednu usměrňovací diodu antiparalelně (lepší by byl 18 V transil)
5) Červená LED (nebo několik žlutých) se přidává k bílým pro příjemnější (teplejší) odstín světla
Napsal: stř bře 19, 2008 20:20
od Saša
Petr HC, Jednoduše a výstižně popsáno ! (All in one)
A navíc je vyřešena "(záhada)" červené LED.
Napsal: stř bře 19, 2008 20:54
od Lada_BV
Petr HC píše:4) Proti event.záporným špičkám stačí zapojit k celému řetězci LED jednu usměrňovací diodu antiparalelně (lepší by byl 18 V transil)
nejsem elektrotechnik - nechápu pojem antiparalerně - šlo by to vysvětlil pro naprostého laika ???
Napsal: stř bře 19, 2008 22:25
od Dusan
ja davam paralelne jednu zenerku
Napsal: stř bře 19, 2008 23:48
od Petr HC
Motto: "Laik žasne, odborník se diví" HI - viz schema . Antiparalelně = proti sobě .
Napsal: pát bře 21, 2008 18:50
od Petr HC
Důkaz ,že to funguje . "Minituning" pro Lada 2112 (112).Sekce po 5 ti žlutých LED