Máš opálenej kontakt v přepínači, proto, ti takhle blbne větrák. Vyměň přepínač a máš po problému.zvady píše:PROBLEM SA ZMENIL
Prepínač ventilátora sa chová nasledovne: má 3 polohy.
1. nič sa nedeje
2. zatlačím dohora - fuka ventilátor podľa tho kolko prudu ide / to ma už neserie/
3. !!! zatlačím dole ventilátor fuka slabo ...zrazu zosilnie na cca 15 sec..zas zoslabne a ked sa "nasere" zas zosilnie/dookola-nepravidelne/ a to tak, že fuka viac ako v hornej polohe...PREČO??
Ventilátor kúrenia
Moderátor: Moderátoři
Naposledy upravil(a) Štěpán dne stř led 02, 2008 21:45, celkem upraveno 2 x.
Mě to v horní poloze běží rychle a v dolní pomalu, ale jak zde bylo řečeno - není to žádná závada, akorát jsou ve vypínači prohozené kontakty, ale to vůbec ničemu nevadí. Co vlastně reguluje otáčky větráku? Je tam nějaký dělič napětí, nebo výkonový odpor, nebo nějaké zapojení s diodama...? Nevíte někdo?
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
Je tam výkonový odpor - navinutá spirála z odporového drátu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mně otáčky ventilátoru také občas zakolísají na pomalé rychlosti, ale jedině když je ventilátor v zimě studený a zatuhlý, jakmile se ohřeje trochu topení, je to dobré...
Ještě k tomu zvyšování napětí.
Po dosazení nového elektronického regulátoru se mi otáčky ventilátoru po přidání plynu zvýší přímo skokově a dost výrazně- prakticky nikdy nepotřebuji 2. polohu.
Musím vychválit v tomto případě žigulácké řešení s ventilátorem pod topným tělesem. Například Wartburg to má obráceně- ventilátor pod mřížkou těsně pod kapotou. Z zimě prakticky nebyla šance řádně motor a ložiska zahřát, takže pokud jsem je často neprostříkával, potřeboval jsem spustit ventilátor a "uííí...ihýýýýýý...hřřř..." a v tomhle jezděte a řešte k tomu vánici, námrazu, mlžící se okna...
Ještě k tomu zvyšování napětí.
Po dosazení nového elektronického regulátoru se mi otáčky ventilátoru po přidání plynu zvýší přímo skokově a dost výrazně- prakticky nikdy nepotřebuji 2. polohu.
Musím vychválit v tomto případě žigulácké řešení s ventilátorem pod topným tělesem. Například Wartburg to má obráceně- ventilátor pod mřížkou těsně pod kapotou. Z zimě prakticky nebyla šance řádně motor a ložiska zahřát, takže pokud jsem je často neprostříkával, potřeboval jsem spustit ventilátor a "uííí...ihýýýýýý...hřřř..." a v tomhle jezděte a řešte k tomu vánici, námrazu, mlžící se okna...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
U mé 02 i 043 jsem měl regulaci plynulou protože mi 2x po sobě u 02 odešel přepínač.
Je zajímavé že větrák chodil u obou vozů bez jediné vady a nyni u obou íček co mám dělají
Pokud to jednou začne blbnout je po něm,bronzové pouzdra jak začnou vrzat takuž je nic nadlouho nezachrání.
Schéma dodám nečekejte žádné sofistikované PWM řízení je zbytečně složité a motor ventilátoru "hraje".
Je zajímavé že větrák chodil u obou vozů bez jediné vady a nyni u obou íček co mám dělají
.Honza 21061 píše: "uííí...ihýýýýýý...hřřř..."
Pokud to jednou začne blbnout je po něm,bronzové pouzdra jak začnou vrzat takuž je nic nadlouho nezachrání.
Schéma dodám nečekejte žádné sofistikované PWM řízení je zbytečně složité a motor ventilátoru "hraje".
me ten ventilator taky vydava divny zvuky. ale az na druhou rychlost. zajimavy ze toto, i kdyz tiseji, dela i otcovi ve felicii. je jedno jaka rychlost tam je, z niceho nic se objevi. staci vypnout a zapnout a je klid az se to zas opakujeSaša píše:U mé 02 i 043 jsem měl regulaci plynulou protože mi 2x po sobě u 02 odešel přepínač.
Je zajímavé že větrák chodil u obou vozů bez jediné vady a nyni u obou íček co mám dělají.Honza 21061 píše: "uííí...ihýýýýýý...hřřř..."
Pokud to jednou začne blbnout je po něm,bronzové pouzdra jak začnou vrzat takuž je nic nadlouho nezachrání.
Schéma dodám nečekejte žádné sofistikované PWM řízení je zbytečně složité a motor ventilátoru "hraje".
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
No jo, už jsou holt vyběhaný bronzový pouzdra. Chce to pořádně namazat nějakým kvalitním olejem a zaplácat vazelínou. Na nějakou dobu to pomůže, ale na pořád ee
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Nejlepší řešení je, sehnat jiný dobrý, pokud možno z kulaté řady. Dle vlastní zkušenosti. Na 02 jsem měl větrák puštěný prakticky trvale. V létě i zimě. V létě někdy i při parkování. Trošku to snížilo vyhřátí vnitřku. Nikdy jsem motor neopravoval ani nemazal a jede stále dobře. Na 05 se s tím již asi 6 let trápím. Každé necelé dva roky jde ven. Nejlepší zkušenosti mám s grafitkou G3. S tou to vydrží nejdéle. Max. ale tak rok a půl. Pak zase vymontovat, rozebrat, vyčistit namazat,....
Můj větrák dělá
Ale pár dobře mířenejch ran pěstí do palubovky mezi voči (resp. deflektory) vše bleskurychle spraví Občas jsem měl problémy se zaseknutím větráku - při zapnutí vypínače se prostě netočil, ale bylo vidět že proud si bere, protože pohasli světla při pokusu o zapnutí. Toto se mi ale už dlouho nestalo... A pokud vím tak na něj 30 let nikdo nešahal
akorát na nižší rychlost, buďto když je studenej, tak od mínus 5 stupňů níže, nebo při přejezdu nerovnosti to najednou začne hvízdat. To se dycky spolujezdci divěj co je to za zvukHonza 21061 píše:"uííí...ihýýýýýý...hřřř..."
Ale pár dobře mířenejch ran pěstí do palubovky mezi voči (resp. deflektory) vše bleskurychle spraví Občas jsem měl problémy se zaseknutím větráku - při zapnutí vypínače se prostě netočil, ale bylo vidět že proud si bere, protože pohasli světla při pokusu o zapnutí. Toto se mi ale už dlouho nestalo... A pokud vím tak na něj 30 let nikdo nešahal
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Mne začne pískať a vydávať podobné zvuky iba vtedy ak prší alebo je vlhko.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
- Stanley__001x
- Příspěvky: 370
- Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
- Bydliště: Cheb
- radek mb
- Příspěvky: 5188
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
mě hvízdal hlavně v zimě a na podzim,teda v East Runnerovi.Tak jsem ho zapínal a vypínal tak dlouho,dokud se nerozběhl normálně.Akorát ,že se mi podařilo někdy ujet i 5 km,než se hajzl rozchodil...
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Přesně! Ten můj zmetek si taky vzpoměl až když začla být kosa. Doufám, že letos to doklepu až do jara.radek mb píše:mě hvízdal hlavně v zimě a na podzim,teda v East Runnerovi.Tak jsem ho zapínal a vypínal tak dlouho,dokud se nerozběhl normálně.Akorát ,že se mi podařilo někdy ujet i 5 km,než se hajzl rozchodil...