Stránka 3 z 6
Napsal: čtv říj 11, 2007 11:04
od Vašátor
Štěpán Getsko píše:Takže to, jestli mi to přidá se studeným vzduchem pár koníku je podle mě dosti diskutabilní
Nezapomeň na to, že studený vzduch má mnohem větší roztažnost, což v reálu znamená, že do válce nacpeš více směsi a tím zvýšíš potažmo i výkon. Ovšem že by to bylo na našich motorech nějak poznat ...
Co se týká režimu léto/zima, já přepínám pravidelně a mému motoru to celkem vydatně pomáhá. Zahřeje se znatelně rychleji a teplota po zahřátí tolik nekolísá. Rovněž na zimu pokaždý nacpu papundekl před půlku chladiče (mezi chladič a čelo). Do +10°C to krásně drží stálou teplotu. ... pak už to vře
Napsal: čtv říj 11, 2007 11:28
od Wolf
Ja si myslim, ze se muzeme shodnout alespon na tom, ze prepinani na nasavani tepleho vzduchu, zejmena v prechodech rocniho obdobi pri teplotach okolo nuly, ma svuj vyznam. Uz i proto, ze to neni skutecne jenom z hlavy ruskych konstrukteru, ale tuto myslenku vyuzivaji i jini vyrobci (uz v predrevolucnim obdobi to mela i skodovka). To vsechno ale plati pri provozu vozidel tak, jak byla puvodne schvalena - t.j. na benzin. W.
Napsal: čtv říj 11, 2007 14:30
od Pajas
Vašátor píše:Zahřeje se znatelně rychleji a teplota po zahřátí tolik nekolísá.
Souhlasím, i já na teploměru vidím že ručička leze nahoru o něco rychleji, než když je sání přepnuto na léto, a teplota je při režimu jízdy dlouhá rovinka - stání v koloně daleko stabilnější. S tím že bych vařil jsem nikdy neměl problém (a to mám v chladící soustavě odhadem o litr méně chladící kapaliny než má být!), v koloně mi na chvíli sepne větrák a za chvíli má motor po horečce
Napsal: čtv říj 11, 2007 18:34
od Kewint
zeptám se do tohoto tímatu mám pocit že se t tu už řešilo co je nejlepší dát na přední kapotu jako zevnitř?
Napsal: čtv říj 11, 2007 18:50
od dusan.dd
tak ja dnes vďaka debate na túto tému s Drobek81(je to pokazené to prepínanie ale aj minulú zimu to v pohode išlo tak sa tým zatiaľ nebudem zaťažovať) keď sa pýtal na rok výroby(1986) som zistil že nemám platnú emisnú 2 dni ale už sa to vybavilo a zajtra idem po nálepku,ešte že som pozrel do tých papierov,lebo v sobotu mám pred sebou dlhšiu cestu
Napsal: čtv říj 11, 2007 19:06
od Marek89
Túto zimu nechám sanie tak ako je teraz. Uvidíme, že ako sa bude správať auto, ale oco čo s Ladou jazdí 18 rokov, tak stále ma to sanie otvorené a nemal problém pri jazde. O tom, že auto vytopí rýchlo nemám pochýb. Z domu po miesto keď je už v aute celkom prijemne nie je ani 300m. Tu deku používal ale potom si musel zapnúť ventilátor aby mu fúkal teplý vzduch do auta.
Skúsim prečítať Tumu a iné príručky čo píšu o tomto nasávani.
Napsal: čtv říj 11, 2007 19:17
od Nemo
Co dodat? Moje loňská /vlastně letošní/ zimní zkušenost se studeným sáním.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=4524
Napsal: čtv říj 11, 2007 19:29
od Stanley__001x
Jak už někdo psal, dečka má víznam jen na vrtulových (01, 02, 04, 05) autech protože na ostatních teplotu výce či méně reguluje elektrickej větrák, já dávám kus papírový škatule tak přes půl chladiče a vše je ok až do doby než začne pršet, ona se rozmočí a motor tě vaří a ty jí doluješ ven...
Napsal: čtv říj 11, 2007 19:29
od dusan.dd
ja to mám nastavené,vlastne sa nedá povedať žeby to bolo nastavenie:tá páčka je v polohe Zima ale klapka zatvára prívod teplého vzduchu ale keď sa pridá plyn tak sa trochu pootvorí,ináč tou páčkou to nejde prepnúť,asi tam bude niečo zlomené,zatiaľ som s tým nemal problémy ani v zime ani v lete
Napsal: čtv říj 11, 2007 19:51
od Pajas
dusan.dd píše:a to mám nastavené,vlastne sa nedá povedať žeby to bolo nastavenie:tá páčka je v polohe Zima ale klapka zatvára prívod teplého vzduchu ale keď sa pridá plyn tak sa trochu pootvorí,ináč tou páčkou to nejde prepnúť,asi tam bude niečo zlomené,zatiaľ som s tým nemal problémy ani v zime ani v lete
To dusan.dd: Jseš si jistý, že mluvíš o nasávání vzduchu do karburátoru? Spíš mi přijde že mluvíš o nastavení přívodu vzduchu do interiéru...
Jinak co se týče origo dečky, tak si myslím že má hlavně 2 významy:
1) chrání krásnou chromovanou mřížku chladiče a chladič samotný před agresivní směsí soli, písku a dalšího bordelu odletujícího od auta jedoucího před vámi, taktéž při jízdě ve vánici brání sněhu aby se zbytečně máčel (a tím korodoval) chladič
2) když někam přijedete a hodinu tam v zimě stojíte tak motor tolik nevychladne jako bez dečky
Napsal: čtv říj 11, 2007 19:53
od dusan.dd
áno o nasávaní do karburátoru,to čo som popísal je na airboxe(už si aj názvoslovie osvojujem)
Napsal: čtv říj 11, 2007 19:56
od janci
Ja to prepinam,
po 1. nejazdim jak s dutou kozou pol hodiny(obrazne)
po 2. skorej sa zohreje,neni mi zima:D
po 3. cim sa skorej zohreje,tym je lepsia spotreba
po 4. studeny motor sa niekolko nasobne viac opotrebuvava ako zohriaty, a aby som mohol jazdit pri studenom musim ho aj trosku tocit,tak sa mi efekt opotrebovavania znasobuje.
po 5.nezamrza mi karbec(mne este nikdy nezamrzol nastastie)
Napsal: čtv říj 11, 2007 20:02
od dusan.dd
ale ja so zohriatím motora alebo kúrenim nemám žiaden problém a karburátor mi tiež ešte nezamrzol,ono sa mi tá klapka trochu pootvorí keď pridám plyn ale pozeral som sa na to len 2x a to vždy pri studenom motore,ešte to obzriem keď bude motor teplý že ako sa to správa
Napsal: čtv říj 11, 2007 20:06
od Myso
kto sa neviete rozhodnut dajte tam ten medzikus zo samary (samoska pasuje to iba na airboxy z hranatakov), ten ma bimetal a prepina si to sam podla potreby...
Napsal: čtv říj 11, 2007 20:13
od Cory
dusan dd., ako sa ti moze ta klapka pohybovat len tak lahko?
Nemas nahodou automaticku regulaciu?