Stránka 3 z 5

Napsal: stř říj 03, 2007 23:24
od Křečík Barbuška
Honza 21061 píše:Příspěvek uzavírám tímto: Kdo chce, ať si jezdí s přetlakováním, já si budu jezdit (pokud možno) bez něj...
Stejně tě sežerou :D .

Technicka zaujimavost

Napsal: čtv říj 04, 2007 08:08
od Pato
A teraz jedna rarita - mozno si niektori spomenu na juhoslovanske dodavky IMV - behali u nas dokonca ako sanitky. Bol v tom 3-valcovy dvojtaktny motor a predny nahon. chladiaci okruh nebol tlakovany, nemal cerpadlo, ani vodnu pumpu :shock: . Cele chladenie prebiehalo samospadovym systemom ako v kotolni. Islo tam sice kvantum vody a chladic bol oproti motoru o dost vyssie a tvarobvany na stojaka ale chladilo to a dokonca bez najmensich problemov.

Na zigula by stacilo namontovat chladic nad kapotu - vybrat vsetky "zbytocnosti" ako termostat, vodna pumpa a pretlakove viecka a vytesovat sa z bezproblemoveho a bezudrzboveho chladenia :lol: :lol: :lol:

a este obrazok keby to niekoho zaujimalo (ale je to nejaky novsi typ)

http://www.cartype.com/images/page/imv_1600r_85.jpg

Re: Technicka zaujimavost

Napsal: čtv říj 04, 2007 08:13
od Wolf
Pato píše:... Cele chladenie prebiehalo samospadovym systemom ako v kotolni. Islo tam sice kvantum vody a chladic bol oproti motoru o dost vyssie a tvarobvany na stojaka ale chladilo to a dokonca bez najmensich problemov.
Podobne (termocirkulaci) pracovaly i stare Wartburgy. Ale chladic byl snad na 10 litru (to si jiz nepamatuji) a byl nad motorem. W.

Re: Technicka zaujimavost

Napsal: čtv říj 04, 2007 08:17
od Pato
Podobne (termocirkulaci) pracovaly i stare Wartburgy. Ale chladic byl snad na 10 litru (to si jiz nepamatuji) a byl nad motorem. W.
Ved preto ma to trklo Wartburg mozno bez pretlaku ale Lada urcite s pretlakom !!!

Napsal: čtv říj 04, 2007 11:03
od Dusan
To HONZA pretlakovanie sa da jednoducho zrusit. staci podlozit ventil na vicku od chladica ...ten mensi ktory umoznuje navrat kvapalin y z nadrzky do chladica. NApr kusok drotu...operacia vratna :D

Napsal: pát říj 05, 2007 14:20
od Honza 21061
Dušan: Vidíš, to mě nenapadlo. Díky za připomenutí. :) Vyzkouším, jak se to bude chovat. :)

Napsal: pát říj 05, 2007 14:36
od Dusan
Hlavne aby sa ti ten drotik niekde nestratil :D doporucujem medeny bez izolacie :D

Napsal: pát říj 05, 2007 15:24
od Honza 21061
To mě taky napadlo. Nebylo by nic příjemného, aby se to dostalo do chlazení. :) Nějak to tam zamotám a zajistím. :)

Napsal: ned říj 07, 2007 02:09
od popest
Tak problem jsem vyresil, vymenil jsem termostat a pri dolevani jsem vymontoval cidlo, takze kdo vi, mozna by stacilo tam nechat ten starej a jenom vymontovanim cidla to odvzdusnit. Podle meho nazoru to ale bylo termostatem, ten staro novy co tam tedka mam je original z nejake stare Lady ten puvodni byl Motorad(zrejme uz byl menen) a co vim o teto znacce, tak jsou s ni jenom potize, nic vic. Navic ten stary se dal uvnitr stalcit, ten byvaly nesel ani nahodou. Funguje to tedka dobre.

Napsal: ned říj 07, 2007 17:50
od Křečík Barbuška
Chyba, teď nevíš jestli byl vadný :lol: (z 98% asi ano) a my teď nevíme jestli za všechno nemohl vzduch, kvůli jehož odstraňování zde vypukla mohutná emocemi nabitá diskuze.

Napsal: pon říj 08, 2007 20:05
od Křečík Barbuška
:) Dnes jsem konečně pod tlakem klesajících teplot dodal do motoru nemrznoucí směs místo vody a při nalévání, které proběhlo na stejném místě jako obvykle, došlo k zajímavému jevu. Poprvé ve svém krátkém zbytečném životě jsem se nedočkal vody vytékající z horní trubky topení, nicméněž i tak po složení a spuštění motoru došlo k zaplavení soustavy.

Napsal: pon říj 08, 2007 20:15
od Štěpán
Koko Loko píše::) Poprvé ve svém krátkém zbytečném životě jsem se nedočkal vody vytékající z horní trubky topení
:shock: Ty kvůli tomu dokonce rozpojuješ hadičky? :D

Svět se zbláznil :roll:

Napsal: pon říj 08, 2007 20:28
od Křečík Barbuška
Ano, jsem takový konzervativní blbeček, jak se mi jednou něco osvědčí, tak to dělám pořád, než přijde další lepší zkušenost.

Napsal: pon říj 08, 2007 20:44
od Honza 21061
To je u Žigula opravdu asi zbytečná práce. :roll: Narozdíl od jiných aut máme výhodu v tom, že soustava je celkem bezproblémová na údržbu i odvzdušnění...
Já jsem tak nějak rád, že tam ty hadice na topení drží, původně mě napadlo taky jednu sundat a předělat, protože se mi zdá delší a tím pádem mírně skřípnutá a nevím, jestli to třeba náhodou neubírá něco na výkonu topení. S ohledem na mizerný starý typ stahovacích spon a to, že je to určitě k sobě přirostlé a musel bych to kdovíjak od sebe dostávat, jsem od toho jednou provždy upustil.
Teď musím zase řešit pozorování jedné hadice mezi termostatem a motorem, která kape ve spoji i po výměně, podmazání, dvojím dotažení spony za "hrbem" (dnes jsem dotahoval po 3/4 roce potřetí). Doufejme, že je to jenom tím, že to třeba chtělo ještě trochu dotáhnout. Nerad bych zase dopadl jako loni při kompletní výměně hadic. To bylo taky na podzim a na to úžasné odpoledne, které se protáhlo až do pozdního mrazivého večera a nakonec jsem to odmarodil, hned tak nezapomenu. To byl odstrašující příklad práce na autě. :roll:

Napsal: pon říj 08, 2007 21:01
od Křečík Barbuška
Tak to já nemám strach do hadic hrábnout, neb při letní výměně hlavy šly všechny dolů a vadné byly nahrazeny a zbytek byl rozhýbán, více vrásek mi dělá jedna vodní hadice od reduktoru procházející mezi filtrboxem a sáním kolem karburátoru co se pěkně šoupe o sání, dávám jí tak rok chudince nešťastné, mmj. kapalinu mám teoreticky do -38°C 8) .